d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev1125126127128129229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 23 2013 03:39pm
Quote (Malmy @ Apr 23 2013 11:29pm)
hehe ok :)

Spelat jävligt bra idag, ligger +40$ just  ska väl ge mig inom en halvtimme iaf :)


Grats+, bra facit.

Jag har fortfarande inte fått in några händer denna veckan

Är sugen på att spela dock så kommer nog klämma en session imorrn tror jag.
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 23 2013 03:40pm
Quote (Svartermetalisk @ 23 Apr 2013 23:39)
Grats+, bra facit.

Jag har fortfarande inte fått in några händer denna veckan

Är sugen på att spela dock så kommer nog klämma en session imorrn tror jag.


tack, ja det känns skönt med tanke på nivån jag grindar :)

Tycker jag absolut att du ska! :)
Member
Posts: 19,916
Joined: Oct 8 2006
Gold: 0.00
Warn: 30%
Apr 23 2013 04:04pm
Quote (Svartermetalisk @ Apr 23 2013 08:49pm)
Min far visade mig en löjlig hand på / 10

Han höjer first in på knapp med A10 offsuit, han blir trebettad av SB som har JJ

flatcall

flop AQ8 Rainbow

SB bettar, Far min reraisar, SB callar.

Turn 10, SB bettar, far min reraisar, SB callar.

River blank, SB checkar, far min bettar, SB lägger sig.

Potten blev en lusentapp

vilken jävla tomte


vet inte hur mycket din far/sb bettade men han försökte väl få det att se ut som han satt med A+Q


Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 23 2013 04:47pm
Quote (addesmile @ 24 Apr 2013 00:04)
vet inte hur mycket din far/sb bettade men han försökte väl få det att se ut som han satt med A+Q


ett reraise på floppen hade jag köpt, men att först betta ut och sen calla på turn? nä ingen bra grej om man inte vill torska cash.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 24 2013 12:44am
Quote (addesmile @ Apr 24 2013 12:04am)
vet inte hur mycket din far/sb bettade men han försökte väl få det att se ut som han satt med A+Q


Det har du nog rätt i men det jag inte förstår är hur han kan flatcalla re-raise på turn, antingen får han ställa in eller så får han lägga sig.

Den där synen är horribel

Member
Posts: 35,862
Joined: Feb 11 2007
Gold: 1,287.00
Apr 24 2013 01:15am
Körde en 100fg ai ww i bnp sektionen... Skön torsk jag åker på? :DD

PokerStars hand #97613107420: Turnering #723460885, 45+5 Holdem No limit - Matchomgång I, Nivå I (10/20) - 2013-04-24 3:13:48 ET
Bord '723460885 1' 2-max Plats #1 har knappen
Plats 1: Sir_Jeppe (1000 i marker)
Plats 2: Mickeakax17 (1000 i marker)
Sir_Jeppe: lägger small blind 10
Mickeakax17: lägger big blind 20
*** HÅLKORT ***
Utdelat till Mickeakax17 [8c 5c]
Sir_Jeppe: raise 980 till 1000 och är all-in
Mickeakax17: call 980 och är all-in
*** FLOPP *** [4h 8s 5d]
*** TURN *** [4h 8s 5d] [Ks]
*** RIVER *** [4h 8s 5d Ks] [Js]
*** VISNING ***
Mickeakax17: visar [8c 5c] (två par, åttor och femmor)
Sir_Jeppe: visar [Jh Kh] (två par, kungar och knektar)
Sir_Jeppe vann 2000 från potten
Mickeakax17 avslutade turneringen på 2:a plats
Sir_Jeppe vinner turneringen och får 90.00 - grattis!
*** SAMMANFATTNING ***
Total pott 2000 | Avgift 0
Bord [4h 8s 5d Ks Js]
Plats 1: Sir_Jeppe (knappen) (small blind) visade [Jh Kh] och vann (2000) med två par, kungar och knektar
Plats 2: Mickeakax17 (big blind) visade [8c 5c] och förlorade med två par, åttor och femmor
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 24 2013 01:29am
Det där är motsatsen till poker, det är väldigt likt att satsa allt på rött eller att singla slant men det är inte poker.

Member
Posts: 35,862
Joined: Feb 11 2007
Gold: 1,287.00
Apr 24 2013 02:00am
Quote (Svartermetalisk @ Apr 24 2013 07:29am)
Det där är motsatsen till poker, det är väldigt likt att satsa allt på rött eller att singla slant men det är inte poker.

"Ingen kommer ihåg en fegis"
Member
Posts: 8,409
Joined: Aug 11 2009
Gold: 93.30
Apr 24 2013 03:48am
Någon som kan dubbla mina FG?:DD
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 24 2013 04:02am
Quote (Snigelfis @ Apr 24 2013 11:48am)
Någon som kan dubbla mina FG?:DD


Vill du ha en ai eller att jag ska spela något seriöst?
Kan spela, men är ju aldrig garanterad vinst på någonting. :(
Go Back To Svenska Topic List
Prev1125126127128129229Next
Add Reply New Topic New Poll