d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev1124125126127128229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 23 2013 08:34am
Quote (Svartermetalisk @ 23 Apr 2013 16:25)
Var på pissdåligt humör hela dagen igår så jag lirade inget

får se om jag spelar nåt ikväll


why? :( Vart ju bra dag, AIK vann? :O
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 23 2013 08:37am
Quote (berhemuli @ Apr 23 2013 04:34pm)
why? :( Vart ju bra dag, AIK vann? :O


;)

Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 23 2013 09:29am
Quote (berhemuli @ 23 Apr 2013 16:21)
svarter! malmy! hur går pokern?


+14$ igår, men hann inte spela mycket.

Och har precis kommit hem, så får se hur mycket poker det blir ikväll :O
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 23 2013 02:32pm
Haha en as schysst hand/pott nyss.

Har pkt 4 i mitt position, limpar preflop (det gjorde typ hela bordet), floppen kommer 4 2 8 rainbow, en kille går all in med 10.XX$ jag tänker att det är troligare att han har AA en 88a eftersom han borde raisat med 88 (i min tanke iaf), så jag synar (ingen mening att höja ingen hade över 10$ vid bordet.)
En till kille synar med 5.XX$.
han som gick all in hade 83 (wtf?) och han som synade efter mig hade Q 8. Turn kommer 4 (jackpot)
myste in en 17$ eller så på den potten :)

This post was edited by Malmy on Apr 23 2013 02:33pm
Member
Posts: 205,388
Joined: Aug 22 2008
Gold: 3,472.97
Apr 23 2013 02:38pm
Vad spelar ni? Funderar på att börja lite.

Är dock mad @ 1outarn när jag körde 250$ h/u. 500$ som kunde varit mina Q_Q
Så om jag ska spela är h/u med allt min bank ej ett alternativ.
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 23 2013 02:48pm
Quote (Marcusd0 @ 23 Apr 2013 22:38)
Vad spelar ni? Funderar på att börja lite.

Är dock mad @ 1outarn när jag körde 250$ h/u. 500$ som kunde varit mina Q_Q
Så om jag ska spela är h/u med allt min bank ej ett alternativ.


H/U med hela rullen är ju sällan en bra grej :P

Jag grindar 0.05/0.10 på fulltilt just nu :)


Edit: någonting överhuvudtaget med hela rullen är ju sällan en bra grej ^_^

This post was edited by Malmy on Apr 23 2013 02:49pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 23 2013 02:49pm
Min far visade mig en löjlig hand på / 10

Han höjer first in på knapp med A10 offsuit, han blir trebettad av SB som har JJ

flatcall

flop AQ8 Rainbow

SB bettar, Far min reraisar, SB callar.

Turn 10, SB bettar, far min reraisar, SB callar.

River blank, SB checkar, far min bettar, SB lägger sig.

Potten blev en lusentapp

vilken jävla tomte

Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 23 2013 02:50pm
Quote (Svartermetalisk @ 23 Apr 2013 22:49)
Min far visade mig en löjlig hand på / 10

Han höjer first in på knapp med A10 offsuit, han blir trebettad av SB som har JJ

flatcall

flop AQ8 Rainbow

SB bettar, Far min reraisar, SB callar.

Turn 10, SB bettar, far min reraisar, SB callar.

River blank, SB checkar, far min bettar, SB lägger sig.

Potten blev en lusentapp

vilken jävla tomte


känns som att den snubben gått fel, han hörde nog hemma på mina /10 bord ... 10cent dvs :P
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 23 2013 02:57pm
Quote (Malmy @ Apr 23 2013 10:50pm)
känns som att den snubben gått fel, han hörde nog hemma på mina /10 bord ... 10cent dvs :P


Aa precis

I hans försvar är min farsgubbe helt otroligt lös preflop så i dom flesta fallen missar den där brädan hans 8hög

Men aa, efter 2 re-raisar borde han snubben med JJ fatta vinken, helt oförsvarbart att syna när han blir re-raisad på turn i det läget måste han veta att han är slagen vilket innebär att han fiskar 6 outarn på rivern.

Kasst som fan.

Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 23 2013 03:29pm
Quote (Svartermetalisk @ 23 Apr 2013 22:57)
Aa precis

I hans försvar är min farsgubbe helt otroligt lös preflop så i dom flesta fallen missar den där brädan hans 8hög

Men aa, efter 2 re-raisar borde han snubben med JJ fatta vinken, helt oförsvarbart att syna när han blir re-raisad på turn i det läget måste han veta att han är slagen vilket innebär att han fiskar 6 outarn på rivern.

Kasst som fan.


hehe ok :)

Spelat jävligt bra idag, ligger +40$ just ska väl ge mig inom en halvtimme iaf :)
Go Back To Svenska Topic List
Prev1124125126127128229Next
Add Reply New Topic New Poll