d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev1123124125126127229Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 22 2013 10:09am
Quote (MartinS @ 22 Apr 2013 18:04)
ess  ^_^


vi verkar vara en majoritet som tkr Ess iaf :P

apropå ingeting, rolig hand nyss, har AK floppen kommer Q J 10 rainbow , killen går all in, tack tack sa jag +9$ :P

Han hade Q 10*

This post was edited by Malmy on Apr 22 2013 10:10am
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 22 2013 10:11am
Quote (Malmy @ 22 Apr 2013 17:57)
Lite random fråga.

Hur stavar ni Ace på svenska?

Ess eller Äss?

Jag har alltid skrivit Ess, kopplat till ordet esse, Men fulltilt skriver ut det Äss på svenska :S


Äss tror jag, eller ess, haha jag vettefan.. På finska heter det iaf ässä, så vore inte så konstigt om jag skrev äss. Har fan aldrig tänkt på det, tror inte jag skriver det så ofta utan blir bara A.
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 22 2013 10:15am
Quote (berhemuli @ 22 Apr 2013 18:11)
Äss tror jag, eller ess, haha jag vettefan.. På finska heter det iaf ässä, så vore inte så konstigt om jag skrev äss.  Har fan aldrig tänkt på det, tror inte jag skriver det så ofta utan blir bara A.


Verkar som att båda är godtagbara enligt svenska akademiens ordlista ^^
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 22 2013 10:16am
Quote (Malmy @ 22 Apr 2013 18:15)
Verkar som att båda är godtagbara enligt svenska akademiens ordlista ^^


Ju mer jag tänker på det låter Ess som det vettigaste.
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 22 2013 10:19am
Quote (berhemuli @ 22 Apr 2013 18:16)
Ju mer jag tänker på det låter Ess som det vettigaste.


jo det tycker jag också :P Äss ser jättekonstigt ut.
Member
Posts: 73,189
Joined: Jun 12 2007
Gold: 2.63
Trader: Trusted
Apr 22 2013 11:23am
Det stavas med E ^^,
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 22 2013 11:54am
Quote (Malmy @ Apr 22 2013 06:02pm)
jo jag med.



jo självklart jag också, men känns det bä'ttre med Ess eller Äss tycker du?


Ass är väl mest logiskt efter som det förkortas "A"
























































:P
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 22 2013 12:57pm
Quote (Svartermetalisk @ 22 Apr 2013 19:54)
Ass är väl mest logiskt efter som det förkortas "A"
























































:P


LOEL
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 23 2013 08:21am
svarter! malmy! hur går pokern?
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 23 2013 08:25am
Quote (berhemuli @ Apr 23 2013 04:21pm)
svarter! malmy! hur går pokern?


Var på pissdåligt humör hela dagen igår så jag lirade inget

får se om jag spelar nåt ikväll

Go Back To Svenska Topic List
Prev1123124125126127229Next
Add Reply New Topic New Poll