Quote (Aum @ 18 Sep 2011 16:41)
att hon pratar med fantasivänner online istället för dig visar på en grad av omognad som hör hemma hos 11åringar. Hade min brud gjort så hade hon inte hört nått från mig igen. Just sayin.
Tänkte ärligt talat detsamma. Visst, det är omöjligt för mig att säga exakt hur jag hade reagerat i din situation eftersom jag inte har någon aning om vad som har hänt tidigare, hur du känner, hur hon är som person och liknande. Det är egentligen bara du och hon som vet allting, och således nästan omöjligt för någon annan att sätta sig in i det hela.
Men av det jag har sett dig skriva här de senaste dagarna hade i alla fall jag börjat fundera över hur seriöst allting var från början om hon inte ens kan berätta sådant där direkt till dig.
Grejen är den att oavsett hur mycket tid hon får för sig själv så är det något problem som har uppstått. Om ni inte kan föra en öppen dialog om det och på så sätt försöka lösa det finns det stor risk att det kan återkomma senare.
Visst, ni kanske kan ha det bra ett tag, hur länge är omöjligt att säga. Min erfarenhet av undertryckta känslor är dock att dessa
alltid kommer upp till ytan igen förr eller senare.
Att vara i ett förhållande handlar, om inte annat enligt mig, om att alltid kunna visa tillräckligt med respekt och tillit till den andra för att kunna diskutera
allt kompromisslöst, oavsett om det är vad man har gjort under dagen eller någonting som gör att man är osäker på om man faktiskt vill vara tillsammans med den andra personen.