d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev1119120121122123229Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 19 2013 01:02pm
Quote (Svartermetalisk @ 19 Apr 2013 20:56)
@ din pott ovan det beror hur erfaren den andra killen är

En flopp som paras är en utmärkt bluff-flopp, duktiga spelare känner till detta och exploaterar detta.

Har du känslan av att denna killen inte är en tokfisk kan det vara ok att syna ner eftersom chansen är stor att det är en bluff

jag föredrar dock aproachen att re-raisa på flop för att förhindra att han donkar in något av sina outs (nu hade han inga outs eftersom han satt på 8 hög men han hade kunnat haft AJ t.ex)

Men flatcall är ok också, 88 är en stark holding på den där floppen för du slår en sjua och chansen att han har en kung är ju minimal

Det är situational men överlag skulle jag säga att det inte är fel.


Okej, känns ju skönt att det inte bara är jag som kan spela den handen, och ja normalt sett hade jag re-raisat, men kändes så jävla tricky att det verkade som ett säkrare alternativ att chilla med triggern så att säga.

Quote (Svartermetalisk @ 19 Apr 2013 21:01)
Actually har han 45 bb totalt i sin stack när potten börjar tycker jag det är bra spelat eftersom du kan kalkylera hur mycket det kostar att försvara handen

mot en deepstack är det mycket läskigare för bettar han turnen står du inför hotet att behöva syna hans stack på river men om motståndaren är shortstacked hade jag nog aldrig foldat 88 i det där läget om jag inte haft någon fenomenal read

Det är bra spel


Ok tack man :)

edit: och ja ungefär 45bb hade han, fick ju ut typ 5$ av potten och andra snubben hade ju pyntat 50c preflop och sen blinds etc.

This post was edited by Malmy on Apr 19 2013 01:06pm
Member
Posts: 35,864
Joined: Feb 11 2007
Gold: 2,337.00
Apr 19 2013 01:16pm
Quote (Malmy @ Apr 19 2013 06:53pm)
GL GL :)


Slutade på en fjärde plats i alla fall :)
4th. 412.61fg

Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 19 2013 01:16pm
Quote (x17 @ 19 Apr 2013 21:16)
Slutade på en fjärde plats i alla fall :)
4th. 412.61fg


Gratz! :)


Edit: Dags för en break och lite middag + 6.30$ , knappast något stort, men känns bra med tanke på att dagen började med -10$ nästan instantly :P

This post was edited by Malmy on Apr 19 2013 01:27pm
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 19 2013 01:33pm
Malmy, låna 20dollarz! :D Haha.. fredag kväll hemma och utan poker.. Hemskt!
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 19 2013 01:34pm
Quote (Malmy @ Apr 19 2013 09:16pm)
Gratz! :)


Edit: Dags för en break och lite middag + 6.30$ , knappast något stort, men känns bra med tanke på att dagen började med -10$ nästan instantly :P


Grattis! :D
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 19 2013 02:00pm
Quote (Svartermetalisk @ 19 Apr 2013 21:34)
Grattis! :D


hur går det för dig?
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 19 2013 02:08pm
Quote (Malmy @ Apr 19 2013 10:00pm)
hur går det för dig?


Jag la ner för ett bra tag sen så jag slutade + nån hunka

Jag brukar ha winloss för jag börjar spela på autopilot när jag vinner för mkt och det är inte ok :P

Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 19 2013 02:10pm
Quote (Svartermetalisk @ 19 Apr 2013 22:08)
Jag la ner för ett bra tag sen så jag slutade + nån hunka

Jag brukar ha winloss för jag börjar spela på autopilot när jag vinner för mkt och det är inte ok :P


Skönt med en bra vinst :)

Ska spela en session till nu tänkte jag.

This post was edited by Malmy on Apr 19 2013 02:12pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 19 2013 02:16pm
Quote (Malmy @ Apr 19 2013 10:10pm)
Skönt med en bra vinst :)

Ska spela en session till nu tänkte jag.


Glgl :)

Aa känns bra, nee men jag blir "nöjd" när jag tar för många potter i rad så jag tappar hungern och därmed fokus vilket alltid slutar i torsk

jag är jävligt noga med att lägga ner när detta inträffar :P
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 19 2013 02:18pm
Quote (Svartermetalisk @ 19 Apr 2013 22:16)
Glgl :)

Aa känns bra, nee men jag blir "nöjd" när jag tar för många potter i rad så jag tappar hungern och därmed fokus vilket alltid slutar i torsk

jag är jävligt noga med att lägga ner när detta inträffar :P


förstår hur det kan vara ett problem :/ Bra att du har koll på det iaf :)
Go Back To Svenska Topic List
Prev1119120121122123229Next
Add Reply New Topic New Poll