Quote (Svartermetalisk @ 19 Apr 2013 20:56)
@ din pott ovan det beror hur erfaren den andra killen är
En flopp som paras är en utmärkt bluff-flopp, duktiga spelare känner till detta och exploaterar detta.
Har du känslan av att denna killen inte är en tokfisk kan det vara ok att syna ner eftersom chansen är stor att det är en bluff
jag föredrar dock aproachen att re-raisa på flop för att förhindra att han donkar in något av sina outs (nu hade han inga outs eftersom han satt på 8 hög men han hade kunnat haft AJ t.ex)
Men flatcall är ok också, 88 är en stark holding på den där floppen för du slår en sjua och chansen att han har en kung är ju minimal
Det är situational men överlag skulle jag säga att det inte är fel.
Okej, känns ju skönt att det inte bara är jag som kan spela den handen, och ja normalt sett hade jag re-raisat, men kändes så jävla tricky att det verkade som ett säkrare alternativ att chilla med triggern så att säga.
Quote (Svartermetalisk @ 19 Apr 2013 21:01)
Actually har han 45 bb totalt i sin stack när potten börjar tycker jag det är bra spelat eftersom du kan kalkylera hur mycket det kostar att försvara handen
mot en deepstack är det mycket läskigare för bettar han turnen står du inför hotet att behöva syna hans stack på river men om motståndaren är shortstacked hade jag nog aldrig foldat 88 i det där läget om jag inte haft någon fenomenal read
Det är bra spel
Ok tack man

edit: och ja ungefär 45bb hade han, fick ju ut typ 5$ av potten och andra snubben hade ju pyntat 50c preflop och sen blinds etc.
This post was edited by Malmy on Apr 19 2013 01:06pm