d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Hesten Tappar Kilon
Prev11112131415Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,069.00
May 13 2011 07:09am
Quote (Fil @ 12 May 2011 16:11)
Yeah! Jag har förtjänat det här.
Jag har förändrat min livsstil vad gäller mat HELT, och jag tränar flitigt!

Sjukt nöjd :thumbsup:

Gz

måste också sätta igång nu, men alltid nån som stoppar mig, lathet, dålig dygnsytm, jobb eller annat xD
Member
Gold: 0.00
Warn: 30%
May 13 2011 07:19am
det är sjukt jobbigt att jogga, så gj... tänkte börja i början av den här veckan men blev inget av, iof så behöver jag inte gå ner något i vikt men skulle vara najs med bättre kondition.

Member
Gold: 7,821.00
May 13 2011 07:26am
Quote (Litttle_Brother @ 13 May 2011 15:09)
Gz

måste också sätta igång nu, men alltid nån som stoppar mig, lathet, dålig dygnsytm, jobb eller annat xD

Det är lathet och att tummen inte kommer ur. Dålig dygnsrytm => dålig ursäkt
jobb => dålig ursäkt, såtillvida att du inte arbetar 12 timmar om dagen för då förstår jag att man inte orkar.
Member
May 13 2011 07:56am
Quote (Fil @ 13 May 2011 15:26)
Det är lathet och att tummen inte kommer ur. Dålig dygnsrytm => dålig ursäkt
jobb => dålig ursäkt, såtillvida att du inte arbetar 12 timmar om dagen för då förstår jag att man inte orkar.

rätt, fel, fel. Jag vet själv vad problemet är, just det jag sa.

Lathet ja, men det har också varit annat.

Dålig dygnsrytm = om du går upp sent på dagen, sen äter, så har inte alla gym öppet t ex. Men man kan fortfarande vara ute o motionera på nattetid om man vill iofs. Sen vill jag helst träna under dagen.

Jobb = inte dålig ursäkt, jag hade t ex snöskottning 7 - 16 varje dag tidigare i vinter och då orkar man fan inte motionera/träna o skit efter jobbet + att man vill hinna med annat också de få timmar man har efter det.
Sen har jag nyss haft ett jobb där vi skulle riva, lyfta tungt och sånt hela dagarna, och samma där, orkar inte med sånt då när man kommer hem, inte jag iaf. Imo skulle jag säga jobb > hur länge du jobbar, om man räknar det man orkar träna efter jobbet.
Edit: och om man jobbar 12 timmar per dag (vilket bara är dumt) så hinner man knappt motionera/träna ju.

Förkyld = nyss varit förkyld, och då blir det inget heller, förutom små korta promenader eller cykelturer.

Men nu är det iaf den "årliga milen" här i Luleå om typ 2 veckor, och då ska jag vara med. Och efter det är det BESTÄMT, att jag ska börja motionera igen.

This post was edited by Litttle_Brother on May 13 2011 07:58am
Member
May 13 2011 08:39am
Quote (Litttle_Brother @ 13 May 2011 15:56)
rätt, fel, fel. Jag vet själv vad problemet är, just det jag sa.

Lathet ja, men det har också varit annat.

Dålig dygnsrytm = om du går upp sent på dagen, sen äter, så har inte alla gym öppet t ex. Men man kan fortfarande vara ute o motionera på nattetid om man vill iofs. Sen vill jag helst träna under dagen.

Jobb = inte dålig ursäkt, jag hade t ex snöskottning 7 - 16 varje dag tidigare i vinter och då orkar man fan inte motionera/träna o skit efter jobbet + att man vill hinna med annat också de få timmar man har efter det.
Sen har jag nyss haft ett jobb där vi skulle riva, lyfta tungt och sånt hela dagarna, och samma där, orkar inte med sånt då när man kommer hem, inte jag iaf. Imo skulle jag säga jobb > hur länge du jobbar, om man räknar det man orkar träna efter jobbet.
Edit: och om man jobbar 12 timmar per dag (vilket bara är dumt) så hinner man knappt motionera/träna ju.

Förkyld = nyss varit förkyld, och då blir det inget heller, förutom små korta promenader eller cykelturer.

Men nu är det iaf den "årliga milen" här i Luleå om typ 2 veckor, och då ska jag vara med. Och efter det är det BESTÄMT, att jag ska börja motionera igen.

Det är inte mig du ska förklara dig för :)

Men jo, du har rätt, det är skillnad på jobb och jobb. Jag sommarjobbade i ett växthus tidigare, sol + växthus => slut på energi => ingen träning.

Ska du ut och löpa behöver du dock inte något gym. Är det för kallt för att löpa ute? Gå en lång runda istället!

Det farligaste om man ska träna är att sätta sig vid datorn efter arbete eller dylikt, har man väl satt sig är det svårt att komma upp :D
Det bästa man kan göra är att ignorera de trötthetstecken du har, oftast är de dessutom bara psykologiska! Psyket var iallafall min värsta motståndare när jag skulle komma igång igen.

Kan förresten säga att jag nyss provade mina kostymbyxor från studenten (fyra år sedan)
de satt som en smäck! :thumbsup:
Member
May 13 2011 08:59am
Quote (Fil @ 13 May 2011 16:39)
Det är inte mig du ska förklara dig för :)

Men jo, du har rätt, det är skillnad på jobb och jobb. Jag sommarjobbade i ett växthus tidigare, sol + växthus => slut på energi => ingen träning.

Ska du ut och löpa behöver du dock inte något gym. Är det för kallt för att löpa ute? Gå en lång runda istället!

Det farligaste om man ska träna är att sätta sig vid datorn efter arbete eller dylikt, har man väl satt sig är det svårt att komma upp :D
Det bästa man kan göra är att ignorera de trötthetstecken du har, oftast är de dessutom bara psykologiska! Psyket var iallafall min värsta motståndare när jag skulle komma igång igen.

Kan förresten säga att jag nyss provade mina kostymbyxor från studenten (fyra år sedan)
de satt som en smäck! :thumbsup:

Men du sa ju emot mig, så då var ju tvungen o förklara ^^

iaf så jo, det är sant, men nu blir det att sätta igång igen att motionera för min del, kommer nog inte slå mitt rekord på milen (även fast det inte är jätte bra från början) men då ska jag göra nästa år i Maj. Ska dock vara med i år och försöka få så bra som möjligt.

Ja, ofta att man inte känner för att motionera men egntligen skulle orka. = psykiskt då. Ibland har jag tvingat ut mig själv då, och det känns bra efteråt.

Nice nice, bra att de passade ^^

Member
May 21 2011 06:13am
Väger nu 91 kilo!
:)

Lär ju dock kunna glömma beach 2011 med rutor. Men det var aldrig målet heller :P
Jag är iallafall inte tjock längre, ingen putande mage :D

This post was edited by Fil on May 21 2011 06:14am
Member
Gold: 70.96
May 21 2011 12:29pm
Quote (eWaste @ Jan 27 2011 04:52pm)
173 cm lång väger 55 kg
15 år dock.

när jag var 12 var jag 173 lång och vägde 55 kg :P

var lika lång som min lärare .. , såg ganska gay ut på skolfoton
Member
Gold: 7,051.99
May 21 2011 12:30pm
Quote (heavypala @ 21 May 2011 19:29)
när jag var 12 var jag 173 lång och vägde 55 kg :P

var lika lång som min lärare .. , såg ganska gay ut på skolfoton

du är gay ..
Member
Gold: 26,189.00
May 21 2011 12:31pm
Quote (Fil @ 21 May 2011 14:13)
Väger nu 91 kilo!
:)

Lär ju dock kunna glömma beach 2011 med rutor. Men det var aldrig målet heller :P
Jag är iallafall inte tjock längre, ingen putande mage :D

Nice! :)

Jag har lite putmage kvar :rolleyes: Men har tappat 5kg nu :) Men målet är ju fortfarande att bygga =) att tappa fett är bara en bonus B)
Go Back To Svenska Topic List
Prev11112131415Next
Add Reply New Topic New Poll