Quote (Fil @ 13 May 2011 15:26)
Det är lathet och att tummen inte kommer ur. Dålig dygnsrytm => dålig ursäkt
jobb => dålig ursäkt, såtillvida att du inte arbetar 12 timmar om dagen för då förstår jag att man inte orkar.
rätt, fel, fel. Jag vet själv vad problemet är, just det jag sa.
Lathet ja, men det har också varit annat.
Dålig dygnsrytm = om du går upp sent på dagen, sen äter, så har inte alla gym öppet t ex. Men man kan fortfarande vara ute o motionera på nattetid om man vill iofs. Sen vill jag helst träna under dagen.
Jobb = inte dålig ursäkt, jag hade t ex snöskottning 7 - 16 varje dag tidigare i vinter och då orkar man fan inte motionera/träna o skit efter jobbet + att man vill hinna med annat också de få timmar man har efter det.
Sen har jag nyss haft ett jobb där vi skulle riva, lyfta tungt och sånt hela dagarna, och samma där, orkar inte med sånt då när man kommer hem, inte jag iaf. Imo skulle jag säga jobb > hur länge du jobbar, om man räknar det man orkar träna efter jobbet.
Edit: och om man jobbar 12 timmar per dag (vilket bara är dumt) så hinner man knappt motionera/träna ju.
Förkyld = nyss varit förkyld, och då blir det inget heller, förutom små korta promenader eller cykelturer.
Men nu är det iaf den "årliga milen" här i Luleå om typ 2 veckor, och då ska jag vara med. Och efter det är det BESTÄMT, att jag ska börja motionera igen.
This post was edited by Litttle_Brother on May 13 2011 07:58am