d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev1118119120121122229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 19 2013 12:13pm
Quote (Malmy @ Apr 19 2013 08:05pm)
aa riktigt onajz, men skönt att ha grindat upp sig i rätt kolumn iaf ^^ får hoppas att jag håller mig där nu :)


For sure :9 Speciellt när man inleder kvällen med en cooler :wallbash:

Jag vann en just pott nyss, lyckades floppa triss sen fick jag kåk på turn

jag vet inte vad han hade kanske flush kanske nåt annat.

83 spänn var potten på iaf :D

Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 19 2013 12:14pm
Quote (Svartermetalisk @ 19 Apr 2013 20:13)
For sure :9 Speciellt när man inleder kvällen med en cooler :wallbash:

Jag vann en just pott nyss, lyckades floppa triss sen fick jag kåk på turn

jag vet inte vad han hade kanske flush kanske nåt annat.

83 spänn var potten på iaf :D


bra skit man! :)

var det på /0.50 bord?
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 19 2013 12:23pm
Quote (Malmy @ Apr 19 2013 08:14pm)
bra skit man! :)

var det på /0.50 bord?


Aa, eventuell uppflytt blir nästa vecka

Mer flyt, jag tre-bettar en helt ok spelare med JJ, floppen blir Axx jag drar en rövare och cbettar endå han foldar? Fantastiskt. var helt säker på att säker på att jag var rökt.

Tidigare idag spelade med topp-par mot ett flushdrag valde att göra det icke-fiskiga spelet nämligen ge han liiiite för dåliga odds men se till att han synar till river (istället för att dundra ut honom på turn och tappa värde) OCH HAN FICK INTE FLUSH!!!!!

Jag tror att min svacka är över.
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 19 2013 12:26pm
Quote (Svartermetalisk @ 19 Apr 2013 20:23)
Aa, eventuell uppflytt blir nästa vecka

Mer flyt, jag tre-bettar en helt ok spelare med JJ, floppen blir Axx jag drar en rövare och cbettar endå han foldar? Fantastiskt. var helt säker på att säker på att jag var rökt.

Tidigare idag spelade med topp-par mot ett flushdrag valde att göra det icke-fiskiga spelet nämligen ge han liiiite för dåliga odds men se till att han synar till river (istället för att dundra ut honom på turn och tappa värde) OCH HAN FICK INTE FLUSH!!!!!

Jag tror att min svacka är över.


haha härligt att det är positiv trend :)

Känns som jag spelar helt ok just nu, möjligtvis lite väl tight, men dom jag spelar mot är tillräckligt dåliga för att ge mig action varje gång jag väljer att gå in iaf :)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 19 2013 12:34pm
Quote (Malmy @ Apr 19 2013 08:26pm)
haha härligt att det är positiv trend :)

Känns som jag spelar helt ok just nu, möjligtvis lite väl tight, men dom jag spelar mot är tillräckligt dåliga för att ge mig action varje gång jag väljer att gå in iaf :)


Äh, kör på.

Pärlor för svin att hålla på och raisa med suited connectors eller checka nötterna för balans mot folk som endå inte tänker ett skit på hur deras moståndare spelar :P

Får du betalt trots att du hela tiden visar endast starka händer så har du rätt strategi för bordet imo
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 19 2013 12:44pm
Quote (Svartermetalisk @ 19 Apr 2013 20:34)
Äh, kör på.

Pärlor för svin att hålla på och raisa med suited connectors eller checka nötterna för balans mot folk som endå inte tänker ett skit på hur deras moståndare spelar :P

Får du betalt trots att du hela tiden visar endast starka händer så har du rätt strategi för bordet imo


drog in en ganska skön pott genom as-konstigt spel nyss.

Har 88 , en snubbe höjer till 5x BB Preflop, 1 synar och jag synar från knapp eller cut-off (kommer inte ihåg, men jag vet att jag hade bäst position av oss i handen iaf).

Flopp: 7, K, K rainbow , killen som höjde checkar, han som synade höjer 10x BB och vet inte varför men jag trodde inte en sekund på hans bet, men jag synar endast för att hålla potten låg, den andra snubben foldar.
Turn: 2, han höjer 10x BB igen, jag flat callar igen (återigen rädd för att ha fel men känslan var att han inte hade ett skit.
River: 3, inget färgdrag har gått in. Han går all in med 20x BB (ungefär), jag synar för att jag fortf inte tror honom, han hade 8/3 off suite. så fick in en 5$ eller så.

Mitt spel är ju högst tveksamt, men jag var övertygad om att han inte hade något, samtidigt som jag inte sett han i så många potter så visste inte riktigt hur han spelade så vågade inte själv pusha potten utan kändes bättre att flat-calla och ta smällen ifall jag nu hade fel :P


Vad tycker ni? Tard eller OK? :F


Edit:

Fick KK. Efter en massa reraisande och 3bettande är vi all in preflop, han har A9 off suite, han träffar INTE esset, men han träffar 2st 9or, lite av ett fittansikte med andra ord :'( (men torskade typ bara det jag vann på potten över)

This post was edited by Malmy on Apr 19 2013 12:50pm
Member
Posts: 35,865
Joined: Feb 11 2007
Gold: 2,337.00
Apr 19 2013 12:51pm
http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=67116931&f=104&o=0
6st spelare kvar, börjar bli lite spännande faktiskt.

E: Jag ligger på tredje plats atm.

This post was edited by x17 on Apr 19 2013 12:51pm
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 19 2013 12:53pm
Quote (x17 @ 19 Apr 2013 20:51)
http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=67116931&f=104&o=0
6st spelare kvar, börjar bli lite spännande faktiskt.

E: Jag ligger på tredje plats atm.


GL GL :)

Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 19 2013 12:56pm
@ din pott ovan det beror hur erfaren den andra killen är

En flopp som paras är en utmärkt bluff-flopp, duktiga spelare känner till detta och exploaterar detta.

Har du känslan av att denna killen inte är en tokfisk kan det vara ok att syna ner eftersom chansen är stor att det är en bluff

jag föredrar dock aproachen att re-raisa på flop för att förhindra att han donkar in något av sina outs (nu hade han inga outs eftersom han satt på 8 hög men han hade kunnat haft AJ t.ex)

Men flatcall är ok också, 88 är en stark holding på den där floppen för du slår en sjua och chansen att han har en kung är ju minimal

Det är situational men överlag skulle jag säga att det inte är fel.

This post was edited by Svartermetalisk on Apr 19 2013 12:56pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 19 2013 01:01pm
Actually har han 45 bb totalt i sin stack när potten börjar tycker jag det är bra spelat eftersom du kan kalkylera hur mycket det kostar att försvara handen

mot en deepstack är det mycket läskigare för bettar han turnen står du inför hotet att behöva syna hans stack på river men om motståndaren är shortstacked hade jag nog aldrig foldat 88 i det där läget om jag inte haft någon fenomenal read

Det är bra spel



Go Back To Svenska Topic List
Prev1118119120121122229Next
Add Reply New Topic New Poll