d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1117118119120121820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Sep 1 2011 10:54am
Quote (SyB_BaM @ 1 Sep 2011 18:49)
Rofl ^^

Varför köpa Whey Gold Standard för? ^^


Första gången jag köpte något, hade frågat hon som jobbade på gymmet om tips innan, så hade hon pekat ut några som var bra att börja med.
Jag köpte mest för att komplettera med 1 sats om dagen typ, så behövde inte X-plode Ninja Berzerker Stormtrooper Blitzkrieg pulver :)
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Sep 1 2011 10:56am
Quote (PlaaD @ 1 Sep 2011 18:54)
Första gången jag köpte något, hade frågat hon som jobbade på gymmet om tips innan, så hade hon pekat ut några som var bra att börja med.
Jag köpte mest för att komplettera med 1 sats om dagen typ, så behövde inte X-plode Ninja Berzerker Stormtrooper Blitzkrieg pulver :)


Ibland lägger jag flera satser på en dag
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Sep 1 2011 11:00am
Kan sammanfatta lite kort för er som köper/funderar på att handla kosttillskott.

•protein pulver - ingredienser: 100% protein (vassle, ägg, soja, ris, hampa, etc)
•viktökningspulver - ingredienser: protein pulverr, sockerr och en hel del oanvändbart skit (sötningsmedel,färgämnen etc)
•protein drinkar - ingredienser: protein pulver, frukt, mjölk, juice, choklad, jordnötssmör och möjligen andra tillsatser
Member
Posts: 33,170
Joined: Nov 8 2008
Gold: 13.90
Sep 1 2011 11:15am
Quote (ankiie @ Sep 1 2011 04:54pm)
det är bland det bästa proteinet, dock lite för dyrt. Ett proteinpulver med ett riktigt bra innehåll av proteiner o nästan inge kolisar/fett etc.


Ah, sa inte att det var dåligt, menade att det är rättså onödigt att betala så mycket mer - för nästan ingenting.

Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Sep 1 2011 11:19am
Quote (Fil @ 1 Sep 2011 18:56)
Ibland lägger jag flera satser på en dag


Made me lol :)

Quote (SyB_BaM @ 1 Sep 2011 19:15)
Ah, sa inte att det var dåligt, menade att det är rättså onödigt att betala så mycket mer - för nästan ingenting.


Kostade 329, tycker inte det var allt för dyrt? Visst bara ~28 serveringar så räcker väl en 3½ vecka kan jag tänka mig.

Vad brukar ''ni'' köpa för pulver/vad kostar det?
Member
Posts: 33,170
Joined: Nov 8 2008
Gold: 13.90
Sep 1 2011 11:25am
Quote (PlaaD @ Sep 1 2011 05:19pm)
Made me lol :)



Kostade 329, tycker inte det var allt för dyrt? Visst bara ~28 serveringar så räcker väl en 3½ vecka kan jag tänka mig.

Vad brukar ''ni'' köpa för pulver/vad kostar det?


Whey-80 från Gymgrosstisten.

Kostar 149:- för 1 kg, som är 27 serveringar.

Dock köper jag alltid 4 kg, det kostar 569:- med 108 serveringar.
Member
Posts: 17,094
Joined: Oct 16 2008
Gold: 6,669.61
Sep 1 2011 11:29am
Brukar föredra en kombination av vassleprotein och EAA.
Tar en lätt vassleshake innan morgonpromenaden för att inte bryta ner muskler och ännu en shake senare under skoldagen (1 dl chokladvassle, havregryn, banan, mjölk, o'boy)

Har inga möjligheter att äta innan jag tränar så tycker att EAA passar finemang att ta direkt före och efter pass eftersom det skall intas på tom mage :)

Ni som är sugna på EAA kan kolla in den här finfina nybörjarguiden --> https://www.flashback.org/t1031204
De smakar för jävligt dock xD Mycket värre än något proteinpulver jag testat.

This post was edited by GuZ on Sep 1 2011 11:42am
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Sep 1 2011 12:00pm
Quote (SyB_BaM @ 1 Sep 2011 19:25)
Whey-80 från Gymgrosstisten.

Kostar 149:- för 1 kg, som är 27 serveringar.

Dock köper jag alltid 4 kg, det kostar 569:- med 108 serveringar.


lol 149kr är ju nada, får väl investera i något sånt nästa gång då. För jag kan inte tänka mig att det är hälften så bra som gold standard?
Member
Posts: 33,170
Joined: Nov 8 2008
Gold: 13.90
Sep 1 2011 12:03pm
Quote (PlaaD @ Sep 1 2011 06:00pm)
lol 149kr är ju nada, får väl investera i något sånt nästa gång då. För jag kan inte tänka mig att det är hälften så bra som gold standard?


Detta är lite av vad det innehåller iallafall, du får väl kolla upp själv på Gymgrossisten annars ^^

En portion - 37 g (1 dl)

Energi kcal - 152
Kolhydrater - 1,85 g
Protein - 28 g
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Sep 1 2011 12:11pm
Ah lika bra att köpa det då, samma mängd i stort sätt, är väl bara att det är snäppet sämre kvalitet på det, man får ju 2x mer för samma pris med på detta.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1117118119120121820Next
Add Reply New Topic New Poll