Quote (LinkToMyProfile @ 1 Sep 2011 16:54)
Tänkte ta upp gymmandet igen efter ca 4 års uppehåll ^^, så är ju nybörjare igen, Jag tänkte träna 2 dagar i veckan, Tis, Tors. Jag tänkte fråga om någon har något ok program för en nybörjare Så att men tränar allt och inte sliter ut sig i början.
Tack på förhand

Jag skulle nog säga att kör med 2 dagar mellan passen och försök få in någon form av kardio mellan (löp/gå/cykla/simma) i 30min+ för att få igång syreupptagningen mellan gympassen.
Pass 1: Överkropp allround;rygg,bröst,axlar,armar
Pass 2: Ben,bål.
Fokus mycket på just rygg och bål i början då det är den viktigaste delen, försök även träna benen då de är en sådan stor muskelgrupp som hjälper till att bygga upp andra muskler.
Och kör alltid på en vikt du vet att du klarar en ~10reps/3set på utan problem