d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev1115116117118119229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 73,190
Joined: Jun 12 2007
Gold: 4.53
Trader: Trusted
Apr 18 2013 01:33pm
Quote (berhemuli @ 18 Apr 2013 14:55)
http://www.youtube.com/watch?v=gRCk0jNyb9U

Tung hand..


varför drog dom upp 3st rivers?
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 18 2013 01:37pm
Quote (RistVaLL @ Apr 18 2013 09:33pm)
varför drog dom upp 3st rivers?


de kan välja att köra handen x antal gågner.
nu splittade de upp potten 3ggr, alltså 3rivers.
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 18 2013 01:38pm
Quote (RistVaLL @ 18 Apr 2013 21:33)
varför drog dom upp 3st rivers?


Vid highstakes poker väljer dom oftast när det blir stora potter att dela upp till 2 eller 3 ibland även 4 "outcomes". dvs 3st ger att varje river ger 1/3 av potten. vid 2st ger varje vinnande hand 50%. Dvs för att säkra upp lite pengar. Och antonius gjorde smart i att acceptera 3 gånger river precis i slutet innan rivern delades ut för annars hade han torskat hela potten.. Nu fick han 1/3. Funktionen finns även på pokerstars, går att lägga på från inställningar, om båda accepterar att den dealas 2 eller 3 gånger så körs den så.
Member
Posts: 73,190
Joined: Jun 12 2007
Gold: 4.53
Trader: Trusted
Apr 18 2013 01:39pm
I C
Aldrig sett det tidigare, när kom detta till?
Följde väldigt mkt poker förr, men varit dålig på det nu på senare tid.
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 18 2013 01:46pm
Quote (RistVaLL @ Apr 18 2013 09:39pm)
I C
Aldrig sett det tidigare, när kom detta till?
Följde väldigt mkt poker förr, men varit dålig på det nu på senare tid.


varit ganska länge vad jag kan minnas.
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 18 2013 01:49pm
Quote (RistVaLL @ 18 Apr 2013 21:39)
I C
Aldrig sett det tidigare, när kom detta till?
Följde väldigt mkt poker förr, men varit dålig på det nu på senare tid.


Tror det har funnits jävligt länge, dock ser man inte det på lägre bord så ofta, utan mest just i highstakes och speciellt i plo.
Member
Posts: 73,190
Joined: Jun 12 2007
Gold: 4.53
Trader: Trusted
Apr 18 2013 02:05pm
Quote (berhemuli @ 18 Apr 2013 21:49)
Tror det har funnits jävligt länge, dock ser man inte det på lägre bord så ofta, utan mest just i highstakes och speciellt i plo.


brukade ofta följa det stora live turneringarna, men aldrig sett det där tror jag.
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 18 2013 02:08pm
Quote (RistVaLL @ 18 Apr 2013 22:05)
brukade ofta följa det stora live turneringarna, men aldrig sett det där tror jag.


Japp men detta är ett vanligt fenomen i cashgames, tror inte ens det existerar i turneringspel.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 18 2013 03:57pm
Upp och skottade på / 1 :P

Har inte bankrulle egentligen men whatever

Torskade 80 spänn på timmes session men kunde lika gärna varit plus tbh, fick bra odds på att dra till riktigt starka händer i stora potter vid ett flertal tillfällen men träffade inget.

Så kan det vara

Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 18 2013 04:02pm
Det var sjukt frustrerande för det fanns en kille som alltid limpade in och raisade man honom synade han alltid, eller så tre-bettade han med riktigt dåliga händer så det var fett me värde att raisa typ K10 för han kommer syna och du kommer ha bäst hand

spelade massa potter mot honom men träffade aldrig ett skit

Mest irriterande var när jag hade han dominerad med A10 mot 10 6 och floppen kom Q 6 6

Go Back To Svenska Topic List
Prev1115116117118119229Next
Add Reply New Topic New Poll