d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1114115116117118820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 17,094
Joined: Oct 16 2008
Gold: 6,669.61
Aug 31 2011 10:17am
Quote (PlaaD @ Aug 31 2011 05:55pm)
BJJ säger jag, eller har du inte en stark bål är det rätt kört...
Annars kör du bara MMA så får du in allt i ett


BJJ verkar kul och om man är ute efter att regera på markkamp finns det nog ingen bättre kampsport. Tråkigt nog så är jag inte det ^^
MMA är inget som lockar just nu iaf. Vill inte ha för många blandade stilar helt enkelt. Hellre någonting med ett färre antal tekniker som man sedan finslipar till perfektion.

Ser ut som det blir Göteborgs Muay Thai då de verkar jäkligt seriösa. Sedan kan jag kanske kombinera det med någonting annat (lutar åt BJJ eller ett nytt försök på KM) om jag känner för't :)

Tack för tipsen allihopa! Skall skriva lite om hur det går ibland om jag kommer ihåg ;)
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Aug 31 2011 10:33am
Dags för veckans allra roligaste/tungaste träningspass.
Intervalllöpning.
Kör 5 min joggning, 6x2 min högintensiv löpning med 2 min lågintensiv joggning (ser nog mer ut som att jag lunkar fram då :P), avslutar med 5 min nedjoggning, eventuellt mer beroende på hur långt hemifrån jag hamnar :P

Totalt blir det 34 min effektiv träning.

Efter det har jag veckans lågintensiva löppass kvar på fredag.

Fan vad jag trivs bra med löppass, jag kan knappt motivera mig till att gå till gymmet längre! Kanske är det lika bra att mitt gymkort går ut nästa vecka :P
Member
Posts: 32,036
Joined: Nov 5 2006
Gold: 2,013.51
Aug 31 2011 10:49am
Quote (Fil @ 31 Aug 2011 18:33)

Fan vad jag trivs bra med löppass, jag kan knappt motivera mig till att gå till gymmet längre! Kanske är det lika bra att mitt gymkort går ut nästa vecka :P


jag tycker i stort att det är mycket skönare att träna naturliga övningar.



jag styrketränar hemma lite grann, försöker utveckla det hela men just nu har jag iaf några basics

triceps, genom att ha en stol bakom mig och sänka ner mig själv tills armbågarna är typ 90 grader, med raka ben)
köra plankan tills jag storknar(3 minuter typ)
armhävningar, kör både sådana där man håller händerna rakt under kroppen och en där man har riktigt bred fattning för att få med pecen.
behöver alltså utveckla detta, med axlar, rygg, biceps. vill få in chins med.

sedan tycker jag det e ganska trist att öva benen, tror jag ska börja köra lite knäböj och skit någon gång framöver men jag chillar med det eftersom jag ändå har ganska biffiga ben.

motion får jag genom att jag går ganska extremt mycket om dagarna, både när jag ska till ställen, går runt i stan och även långa nattliga promenader.

This post was edited by f10eq on Aug 31 2011 10:49am
Member
Posts: 15,657
Joined: Nov 13 2010
Gold: 613.60
Aug 31 2011 10:51am
Jag cyklar till skolan och hem varje dag ca 1.5mil varje dag eller något vet inte om det räknas^^ men endå

This post was edited by zx_thecp on Aug 31 2011 10:51am
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Aug 31 2011 10:51am
Quote (f10eq @ 31 Aug 2011 18:49)
jag tycker i stort att det är mycket skönare att träna naturliga övningar.



jag styrketränar hemma lite grann, försöker utveckla det hela men just nu har jag iaf några basics

triceps, genom att ha en stol bakom mig och sänka ner mig själv tills armbågarna är typ 90 grader, med raka ben)
köra plankan tills jag storknar(3 minuter typ)
armhävningar, kör både sådana där man håller händerna rakt under kroppen och en där man har riktigt bred fattning för att få med pecen.
behöver alltså utveckla detta, med axlar, rygg, biceps. vill få in chins med.

sedan tycker jag det e ganska trist att öva benen, tror jag ska börja köra lite knäböj och skit någon gång framöver men jag chillar med det eftersom jag ändå har ganska biffiga ben.

motion får jag genom att jag går ganska extremt mycket om dagarna, både när jag ska till ställen, går runt i stan och även långa nattliga promenader.


Jag har inte kommit iväg än! ^^

Kan tipsa om att packa en tung ryggsäck med vad du än vill, jag har vattenflaskor med cirka 20 liter i, dessutom två hantelvikter för att komma upp i 25 kilo! Sen kör du stepups uppför två trappsteg i en trappa. Kör så många du orkar, jag kör 75 på varje ben!
Det känns riktigt mycket i vader, framsida lår, baksida lår (känns det inte lika mycket i, men det tar där också) samt korsrygg och sätesmuskulaturen!
Det tar säkert mage också men det är inget jag märker av!
Jag kör en bra ryggsäck med avlastningsrem över brösten!

This post was edited by Fil on Aug 31 2011 10:53am
Member
Posts: 17,094
Joined: Oct 16 2008
Gold: 6,669.61
Aug 31 2011 10:53am
Quote (Fil @ Aug 31 2011 06:33pm)
Dags för veckans allra roligaste/tungaste träningspass.
Intervalllöpning.
Kör 5 min joggning, 6x2 min högintensiv löpning med 2 min lågintensiv joggning (ser nog mer ut som att jag lunkar fram då :P), avslutar med 5 min nedjoggning, eventuellt mer beroende på hur långt hemifrån jag hamnar :P

Totalt blir det 34 min effektiv träning.

Efter det har jag veckans lågintensiva löppass kvar på fredag.

Fan vad jag trivs bra med löppass, jag kan knappt motivera mig till att gå till gymmet längre! Kanske är det lika bra att mitt gymkort går ut nästa vecka :P


Lite lågintensivt gymmande med kroppsvikt skulle dock inte skada och det är ju roligt som fan också :) Mycket trevligare att vara stark i dips, chins och dragon flags än att ta mycket i t ex latsdrag tycker jag.
Gymmar heller inte sådär stenseriöst just nu. Kör kroppsvikter och basövningar mest och sedan löper jag två gånger i veckan och tar 1-timmars promenader morgon och/eller kväll.

Går i precis den riktning jag vill just nu iaf! :cheers: Valspäcket försvinner i rasande takt och musklerna växer också, sakta men säkert.

This post was edited by GuZ on Aug 31 2011 10:54am
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Aug 31 2011 10:54am
Quote (GuZ @ 31 Aug 2011 18:53)
Lite lågintensivt gymmande med kroppsvikt skulle dock inte skada och det är ju roligt som fan också :) Mycket trevligare att vara stark i dipa, chins och dragon flags än att ta mycket i latsdrag tycker jag.
Gymmar heller inte sådär stenseriöst just nu. Kör kroppsvikter och basövningar mest och sedan löper jag två gånger i veckan och tar 1-timmars promenader morgon och/eller kväll.

Går i precis den riktigt jag vill just nu iaf! :cheers: Valspäcket försvinner i rasande takt och musklerna växer också, sakta men säkert.


Jo jag vet, jag "borde" gymma också men jag fixar inte riktigt motivationen. Jag får ut massvis med endorfiner när jag löper och jag behöver fortfarande minska min fettmängd något, och då känns det mer motiverat att löpa
än att gymma. Har ett fysiskt arbete så det ger väl en del det också :)
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Aug 31 2011 10:57am
jag måste pallra mig iväg nu xD oftast e ja sen till gymmet men väl där har jag en massa energi... + att det är skönt på kvällarna när nästan ingen e där, jobbigt när man gör ifrån sig "stön" ljud vid tunga lyft o alla ska titta liksom :blush:
Member
Posts: 33,170
Joined: Nov 8 2008
Gold: 13.90
Aug 31 2011 11:09am
Sådan här bra skit motiverar mig som satan!



''The reason why I do all that, put my body through all that - is because I love it...''

Fetaste citatet!
Member
Posts: 15,167
Joined: Apr 5 2008
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 100%
Aug 31 2011 11:16am
BENBÖJ

BÄNKPRESS

SKIVSTÅNGSRODD

det är dagens meny!!

måste åka så här "sent" till gymmet så jag får plats -.- jävla sportlife
Go Back To Svenska Topic List
Prev1114115116117118820Next
Add Reply New Topic New Poll