d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > == League Of Legends ==
Prev1110911101111111211131131Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,069.00
Aug 27 2013 02:43pm
Quote (eviilution @ 26 Aug 2013 09:46)
Är du på riktigt? Du som spelat såpass länge måste väl veta att om du själv är "bra" så ska du kunna bära ditt lag ofta.

Förövrigt trilla jag upp till platinum 4 på eune igår och ligger atm gold4 på west men har ej spelat där så mycket. Är ju en viss jspare som trollat sönder det accet så ligger med fler förluster än vinster lol.

Jag har bra koll matte pojken.

Men din och många andras logik funkar inte. "Om du är bättre än dom du kör med så ska du bära upp dig annars hör du hemma i elon du är i".
Jag ska förklara. Just nu är jag i gold 4. Säg att min "perfekta" elo där jag hör hemma är guld 1.
Så just nu är jag bättre än de flesta jag spelar med, de ser man i teamfights/lane phase, inte bara på stats men också på hur folk spelar. Så även fast jag
spelar bättre än många på min nuvarande elo, betyder inte det att jag är grymt bra och kan bära allt och alla hela tiden. Även diamond ettor när dom smurfar vinner inte hela tiden i guld elo.
Så för mig är det ju ännu svårare än vad de är för dom eftersom dom är bättre än mig. Jag bär ibland, de kan jag. Men inte alltid, beror ju helt på hur gamet går och vad man har för spelare och möter för spelare.

Sen min post där om värdelösa lag, den var pga att jag hade en fet losing steak på 7 games i ranked, där de 3 senaste gamesen hade varit HELT failade lag. Men ibland får man ju faktiskt bra lag också! :)
Member
Gold: Locked
Aug 27 2013 03:14pm
Quote (Litttle_Brother @ Aug 27 2013 09:43pm)

Men din och många andras logik funkar inte. "Om du är bättre än dom du kör med så ska du bära upp dig annars hör du hemma i elon du är i".
Jag ska förklara. Just nu är jag i gold 4. Säg att min "perfekta" elo där jag hör hemma är guld 1.
Så just nu är jag bättre än de flesta jag spelar med, de ser man i teamfights/lane phase, inte bara på stats men också på hur folk spelar. Så även fast jag
spelar bättre än många på min nuvarande elo, betyder inte det att jag är grymt bra och kan bära allt och alla hela tiden. Även diamond ettor när dom smurfar vinner inte hela tiden i guld elo.
Så för mig är det ju ännu svårare än vad de är för dom eftersom dom är bättre än mig. Jag bär ibland, de kan jag. Men inte alltid, beror ju helt på hur gamet går och vad man har för spelare och möter för spelare.

Sen min post där om värdelösa lag, den var pga att jag hade en fet losing steak på 7 games i ranked, där de 3 senaste gamesen hade varit HELT failade lag. Men ibland får man ju faktiskt bra lag också! :)

Jo du kan bära upp dig om du är bättre, jag spelar på en kompis acc atm:

Member
Aug 27 2013 03:31pm
Quote (Deadlyy @ 27 Aug 2013 23:14)
Jo du kan bära upp dig om du är bättre, jag spelar på en kompis acc atm:

http://oi39.tinypic.com/n5rkfs.jpg

Gz!

Nivå/server/duo lr solo?

e/ also jag sa också att det går, bar alldeles nyss 1 game, men går inte VARJE game sa jag.

This post was edited by Litttle_Brother on Aug 27 2013 03:32pm
Member
Aug 27 2013 03:36pm
Quote (Litttle_Brother @ Aug 27 2013 10:31pm)
Gz!

Nivå/server/duo lr solo?

e/  also jag sa också att det går, bar alldeles nyss 1 game, men går inte VARJE game sa jag.

eu west, bronze men lirar med silver/golds. 1 game? Jag har gjort det 22 games i rad nu xD
Member
Aug 27 2013 06:26pm
Quote (Deadlyy @ 27 Aug 2013 23:36)
eu west, bronze men lirar med silver/golds. 1 game? Jag har gjort det 22 games i rad nu xD

Gz. Antar att du spelar bra då. Men då har du även flyt med teams. Sen hur fan får du mid hela tiden??

Jag får aldrig/sällan mid om jag är 3-4 pick.
Member
Aug 27 2013 06:38pm
Quote (Litttle_Brother @ Aug 28 2013 01:26am)
Gz. Antar att du spelar bra då. Men då har du även flyt med teams. Sen hur fan får du mid hela tiden??

länkar min history i lolking sen får jag mid xD
Member
Gold: 3,000.70
Aug 28 2013 01:39am
Quote (Litttle_Brother @ 27 Aug 2013 20:43)

Jo den logiken funkar ju visst!

Vinner du inte detta game så vinner du nästa! Folk kommer endast ihåg dom spelen som dom får någon tomte i laget inte alla dom gånger dom får ett "bra" lag.

Jag sjäv tog ju söders bajskonto på ~900elo till 1500 enkelt med +13 elo per game. Jag var/är endast 15-1600 själv.
Ligger atm plat4 på eune och känner mig säker på att jag kommer kliva upp ännu mer där och guld4 på west och kommer verkligen gå upp där.

Summering: Hur kan jag göra det och inte du?

e: Jagfår väldigt ofta top och om annars så får jag adc och får jag ingen av dom så äre sup.

This post was edited by eviilution on Aug 28 2013 01:40am
Member
Trader: Scammer
Warn: 10%
Aug 28 2013 02:41am
easy^^
Member
Trader: Scammer
Warn: 10%
Aug 28 2013 02:44am
Quote (Litttle_Brother @ Aug 28 2013 01:26am)

picka adc o carry gamet så åker du upp :D
Member
Aug 28 2013 03:39am
Quote (eviilution @ 28 Aug 2013 09:39)
Jo den logiken funkar ju visst!

Vinner du inte detta game så vinner du nästa! Folk kommer endast ihåg dom spelen som dom får någon tomte i laget inte alla dom gånger dom får ett "bra" lag.

Jag sjäv tog ju söders bajskonto på ~900elo till 1500 enkelt med +13 elo per game. Jag var/är endast 15-1600 själv.
Ligger atm plat4 på eune och känner mig säker på att jag kommer kliva upp ännu mer där och guld4 på west och kommer verkligen gå upp där.

Summering: Hur kan jag göra det och inte du?

e: Jagfår väldigt ofta top och om annars så får jag adc och får jag ingen av dom så äre sup.

eu ne tycker jag inte vi ska räkna med. Även fast plat inte är dåligt så hålls de en lägre standard på den servern. Jag är också gold 4 på west. Så det är mer intressant hur du klättrar där då du är samma nivå som mig. Kanske du har bättre mmr men ja, samma liga och division iaf.
Och jag kommer ofta ihåg när jag får bra/okej lag, och om man bara får en "dålig" på teamet så är det oftast ok. Det är värre när man har 2-3 st som är dåliga, då är det svårt att bära.

Iaf så har jag haft en del otur också, riktig otur alltså. T ex min andra promo till guld 4, så hade jag INNAN den haft typ 30 "vanliga" games. På min promo får jag en support som rage feedar efter sin första death - så andra laget blir automatiskt feedat - auto loss.
Andra gamet (andra promo gamet) så från 1 minut sitter våran adc och dc:ar konstant (jag e supp), och kommer tillbaka i typ en halv min sen dcar igen, han hinner dö 2 ggr medan han kommer tillbaka men han dcar hela tiden. Så de hade varit bättre om han hade varit helt afk då han nu gav 2 kills också.
Så det gamet blev ju också en loss såklart. Såna games är i princip omöjligt att bära.

Sen har ju servrarna varit fuckade ibland, låg på 0 lp i G4 ett tag, och skulle köra ett game där hela gamet blev fuckat för alla. Alla fick dcs hela tiden, jag försökte reconnecta flera gånger men dc:ade direkt jag kom in i gamet igen.
Sen så kunde jag till slut inte reconnecta, och det gamet fick jag en leave (endast tack vare servers var fuckade), och eftersom en leave är mycket värre än en defeat så droppade jag instant till guld 5.

Quote (HeHao @ 28 Aug 2013 10:44)
picka adc o carry gamet så åker du upp :D

Jo jag vet, jag gjorde de igår. Men de jag inte gillar med den lanen är ifall du kör solo. Och du får en dålig support och möter 2 som har bättre teamwork så är lanen typ förlorad.

Quote (Deadlyy @ 28 Aug 2013 02:38)
länkar min history i lolking sen får jag mid xD

Hmm ja det är ju inte så dumt faktiskt :D

Har jag inte tänkt på att göra även fast jag sett folk göra så nån gång.

This post was edited by Litttle_Brother on Aug 28 2013 03:41am
Go Back To Svenska Topic List
Prev1110911101111111211131131Next
Add Reply New Topic New Poll