d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev1110111112113114229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 17 2013 09:38am
Quote (Malmy @ 17 Apr 2013 17:31)
det kan ju dock vara svårt på våra nivåer, tar ganska lång tid att gå upp i VIP nivåer etc :/


Dom har rätt bra VIP nivåer tror jag, dvs man behöver inte överdrivet mycket för att gå upp i klasser, minns nu inte vilka dom var, men man ska kunna komma till en av dom som ger pengar tillbaka genom låga nivåer efter ja lite längre tid men lirar man i princip varje dag så på en vecka?
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 17 2013 09:39am
Quote (Malmy @ Apr 17 2013 04:37pm)
Känns som att det är ganska ovärt att spela poker för fg? no?


han dummar sig ju bara, men finns miffon som vill förstöra ja.
brukar inte spela så här låga stakes. hursom så tog han ~1k fg av mig på 39 vs A9suited.
Trist att behöva låna fg av folk xD

spelade ju bort 23k på ais igår om jag inte skrev in det här xD
spelade 11ais, förlorade 10av dem.
Förlorade 2ais i en don där jag var 90% att vinna potten xD
Fg kan försvinna snabbt

This post was edited by Mikob on Apr 17 2013 09:40am
Member
Posts: 73,189
Joined: Jun 12 2007
Gold: 2.63
Trader: Trusted
Apr 17 2013 09:41am
Quote (Malmy @ 17 Apr 2013 17:37)
Känns som att det är ganska ovärt att spela poker för fg? no?

edit: menar eftersom det verkar vara mycket muppiga spelare du möter.


jepp, spela för fg är ganska värdelöst för alla spelar som nötter,
ingen bryr sig något vidare om dom blir av med allt fg och därför
vågar dom beta som grisar.

Dock, är du en seriös spelare och bryr dig (och vet hur man spelar) så är det ganska enkelt att vinna fg.
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 17 2013 09:45am
Quote (RistVaLL @ Apr 17 2013 04:41pm)
jepp, spela för fg är ganska värdelöst för alla spelar som nötter,
ingen bryr sig något vidare om dom blir av med allt fg och därför
vågar dom beta som grisar.

Dock, är du en seriös spelare och bryr dig (och vet hur man spelar) så är det ganska enkelt att vinna fg.


Beror dock på. Jag förlorar med ~60-65% händer mer än jag vinner i bnp på något vänster.
men har ju gjort 1k-->50k fg på en vecka typ 4ggr. Gamblat bort allt sen dock -.-'
Member
Posts: 73,189
Joined: Jun 12 2007
Gold: 2.63
Trader: Trusted
Apr 17 2013 09:48am
Quote (Mikob @ 17 Apr 2013 17:45)
Beror dock på. Jag förlorar med ~60-65% händer mer än jag vinner i bnp på något vänster.
men har ju gjort 1k-->50k fg på en vecka typ 4ggr. Gamblat bort allt sen dock -.-'


jo, men det är ju det som är felet på jsp, man vågar gambla för mkt pga just att det är FG
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 17 2013 10:23am
Quote (berhemuli @ 17 Apr 2013 17:38)
Dom har rätt bra VIP nivåer tror jag, dvs man behöver inte överdrivet mycket för att gå upp i klasser, minns nu inte vilka dom var, men man ska kunna komma till en av dom som ger pengar tillbaka genom låga nivåer efter ja lite längre tid men lirar man i princip varje dag så på en vecka?


det låter väldigt generöst i jämförelse med alla jag spelat på :O

Quote (RistVaLL @ 17 Apr 2013 17:41)
jepp, spela för fg är ganska värdelöst för alla spelar som nötter,
ingen bryr sig något vidare om dom blir av med allt fg och därför
vågar dom beta som grisar.

Dock, är du en seriös spelare och bryr dig (och vet hur man spelar) så är det ganska enkelt att vinna fg.

aight :)

Quote (Mikob @ 17 Apr 2013 17:39)
han dummar sig ju bara, men finns miffon som vill förstöra ja.
brukar inte spela så här låga stakes. hursom så tog han ~1k fg av mig på 39 vs A9suited.
Trist att behöva låna fg av folk xD

spelade ju bort 23k på ais igår om jag inte skrev in det här xD
spelade 11ais, förlorade 10av dem.
Förlorade 2ais i en don där jag var 90% att vinna potten xD
Fg kan försvinna snabbt


Fast all ins är väl knappast att räknas som att spela poker? kunde ju lika gärna singla slant ifall jag har förstått det rätt?


men kan se en möjlighet att göra profit, men det verkar som att många du möter gör konstiga grejer och vinner etc, kanske får en felaktig vy härifrån.
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 17 2013 10:26am
Quote (Malmy @ 17 Apr 2013 18:23)
det låter väldigt generöst i jämförelse med alla jag spelat på :O


aight :)



Fast all ins är väl knappast att räknas som att spela poker? kunde ju lika gärna singla slant ifall jag har förstått det rätt?


men kan se en möjlighet att göra profit, men det verkar som att många du möter gör konstiga grejer och vinner etc, kanske får en felaktig vy härifrån.


Japp, tror dom byggde om vip (eller edge som dom kallar det) för ett par månader sedan så att det skulle bli lättare för microspelare att uttnyttja det också.. Nu är jag inte hundra på hur det var men kan vara värt att kolla iaf.
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 17 2013 10:30am
Quote (Malmy @ Apr 17 2013 06:23pm)
det låter väldigt generöst i jämförelse med alla jag spelat på :O


aight :)



Fast all ins är väl knappast att räknas som att spela poker? kunde ju lika gärna singla slant ifall jag har förstått det rätt?


men kan se en möjlighet att göra profit, men det verkar som att många du möter gör konstiga grejer och vinner etc, kanske får en felaktig vy härifrån.


nej, ais räknas givetvis inte xD
jag postar endast om trattarna. Många är inte alls sådana. Men de finns i lite större utsträcking här givetvis.

This post was edited by Mikob on Apr 17 2013 10:30am
Member
Posts: 205,369
Joined: Aug 22 2008
Gold: 3,472.97
Apr 17 2013 10:31am
Får du ens spela för FG när du har tt?
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 17 2013 10:42am
Quote (Marcusd0 @ Apr 17 2013 06:31pm)
Får du ens spela för FG när du har tt?


nope
Go Back To Svenska Topic List
Prev1110111112113114229Next
Add Reply New Topic New Poll