d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev1109110111112113229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 15 2013 02:31pm
Malmy jag förstår vad du säger och jag är 100 % medveten om att spelarna jag spelar mot inte förstår konceptet expressed odds och implied odds och jag justerar mitt spel därefter, som jag sa för flera dagar sedan så har jag börjat överbetta alla potter mot synstationer för att öka min EV mot folk som älskar att jaga kort (som tdigare idag, jag sa att jag bettade 125% av pott på turn när jag hade 2par, mot en kille som hade 6 outs och visst synade han!) och jag är jävligt försiktig såfort tredje i en flush landar även om jag get motståndaren för dåliga odds för att spela för jag vet jag möter mycket fisk som inte bryr sig om odds eller inte förstår hur mycket pengar dom ger upp genom att låtsas som att foldknappen inte finns

Bara för att min moståndare inte tar hänsyn till EV behöver det inte betyda att jag ska ge upp konceptet, på er låter det som att eftersom jag endå spelar microstakes kan jag göra lite hur jag vill eftersom jag endå lirar om kaffepengar och visst ni har en poäng jag kan plussa denna nivån stenhårt genom att nita ihop och sluta använda callknappen men vad lär jag mig då?

Och ni måste också begripa att det inte rör min ekonomi om mina spel är rätt på femtioöringen eller inte men jag sitter och vänder upp och ner på EV och expressed / implied odds för träning, inte för att jag behöver det för att döda nivån eller för att jag står och faller med alla korvören jag sparar på att spela rätt.

Det finns jättemycket helnitar på denna nivån som multi-tablar friskt och sitter och grindar sina handcharts dag ut och dag in och dom har definitvt bättre timlön än jag men dom gör aldrig något annat än att spela ABC poker på en skitnivå så hur ska dom kunna flytta upp?
Dom har inte ambitionen jag har att hela tiden utveckla sitt spel och lära sig nya saker.

Jag är ambitiösaste /0.5 lirarn inte för att jag behöver vara det för att plussa utan för att när bankrullen tillåter kommer jag spela högre och DÅ kommer jag behöva all denna spelteorin jag nötar in nu.

Och tycker ni det är tramsigt så fine, jag drar handanalysen med min far istället.





















Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 15 2013 02:36pm
Quote (Svartermetalisk @ 15 Apr 2013 22:31)
Malmy jag förstår vad du säger och jag är 100 % medveten om att spelarna jag spelar mot inte förstår konceptet expressed odds och implied odds och jag justerar mitt spel därefter, som jag sa för flera dagar sedan så har jag börjat överbetta alla potter mot synstationer för att öka min EV mot folk som älskar att jaga kort (som tdigare idag, jag sa att jag bettade 125% av pott på turn när jag hade 2par, mot en kille som hade 6 outs och visst synade han!) och jag är jävligt försiktig såfort tredje i en flush landar även om jag get motståndaren för dåliga odds för att spela för jag vet jag möter mycket fisk som inte bryr sig om odds eller inte förstår hur mycket pengar dom ger upp genom att låtsas som att foldknappen inte finns

Bara för att min moståndare inte tar hänsyn till EV behöver det inte betyda att jag ska ge upp konceptet, på er låter det som att eftersom jag endå spelar microstakes kan jag göra lite hur jag vill eftersom jag endå lirar om kaffepengar och visst ni har en poäng jag kan plussa denna nivån stenhårt genom att nita ihop och sluta använda callknappen men vad lär jag mig då?

Och ni måste också begripa att det inte rör min ekonomi om mina spel är rätt på femtioöringen eller inte men jag sitter och vänder upp och ner på EV och expressed / implied odds för träning, inte för att jag behöver det för att döda nivån eller för att jag står och faller med alla korvören jag sparar på att spela rätt.

Det finns jättemycket helnitar på denna nivån som multi-tablar friskt och sitter och grindar sina handcharts dag ut och dag in och dom har definitvt bättre timlön än jag men dom gör aldrig något annat än att spela ABC poker på en skitnivå så hur ska dom kunna flytta upp?
Dom har inte ambitionen jag har att hela tiden utveckla sitt spel och lära sig nya saker.

Jag är ambitiösaste /0.5 lirarn inte för att jag behöver vara det för att plussa utan för att när bankrullen tillåter kommer jag spela högre och DÅ kommer jag behöva all denna spelteorin jag nötar in nu.

Och tycker ni det är tramsigt så fine, jag drar handanalysen med min far istället.


Don't get all mad! :O
Tror inte någon menade att det är tramsigt det du menar, utan försökte mer förklara att vi inte kan tänka oss så bra in i situationen.. Eller så tänkte jag iallafall, jag tycker det är kul när du drar upp liknande situationer just för att man ska se hur alla tänker.
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 15 2013 02:39pm
Quote (Svartermetalisk @ 15 Apr 2013 22:31)
Malmy jag förstår vad du säger och jag är 100 % medveten om att spelarna jag spelar mot inte förstår konceptet expressed odds och implied odds och jag justerar mitt spel därefter, som jag sa för flera dagar sedan så har jag börjat överbetta alla potter mot synstationer för att öka min EV mot folk som älskar att jaga kort (som tdigare idag, jag sa att jag bettade 125% av pott på turn när jag hade 2par, mot en kille som hade 6 outs och visst synade han!) och jag är jävligt försiktig såfort tredje i en flush landar även om jag get motståndaren för dåliga odds för att spela för jag vet jag möter mycket fisk som inte bryr sig om odds eller inte förstår hur mycket pengar dom ger upp genom att låtsas som att foldknappen inte finns

Bara för att min moståndare inte tar hänsyn till EV behöver det inte betyda att jag ska ge upp konceptet, på er låter det som att eftersom jag endå spelar microstakes kan jag göra lite hur jag vill eftersom jag endå lirar om kaffepengar och visst ni har en poäng jag kan plussa denna nivån stenhårt genom att nita ihop och sluta använda callknappen men vad lär jag mig då?

Och ni måste också begripa att det inte rör min ekonomi om mina spel är rätt på femtioöringen eller inte men jag sitter och vänder upp och ner på EV och expressed / implied odds för träning, inte för att jag behöver det för att döda nivån eller för att jag står och faller med alla korvören jag sparar på att spela rätt.

Det finns jättemycket helnitar på denna nivån som multi-tablar friskt och sitter och grindar sina handcharts dag ut och dag in och dom har definitvt bättre timlön än jag men dom gör aldrig något annat än att spela ABC poker på en skitnivå så hur ska dom kunna flytta upp?
Dom har inte ambitionen jag har att hela tiden utveckla sitt spel och lära sig nya saker.

Jag är ambitiösaste /0.5 lirarn inte för att jag behöver vara det för att plussa utan för att när bankrullen tillåter kommer jag spela högre och DÅ kommer jag behöva all denna spelteorin jag nötar in nu.

Och tycker ni det är tramsigt så fine, jag drar handanalysen med min far istället.


Woah, dude jag tror ingen har menat på att dina händer/scenarion etc är tramsiga. :/

men ibland gör motspelarna fel men vinner, och ingen teori kommer att kunna ändra på det.

Sen har vi ju alla lite olika spelstilar,nivåer,sidor etc så det är klart vi kommer se olika på vissa saker :)



-6$ idag, låg +19$ sen sprang jag in i KK efter jag träffat 9an med Pkt 9 (han hade träffat kungen), två händer senare har jag stege - en kille tryckar all in - blixt syn - FLUSH på turn.
och sen en klassiker QQ mot KK jag hade damerna lågt bräde vi reraisade mig till graven.

Slut spelat för ikväll, med en sån streak behöver jag fan inte se mer kort idag :D



This post was edited by Malmy on Apr 15 2013 03:01pm
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 16 2013 08:59am
hur ser det ut idag då? ska ni lira/ har ni lirat? hur gick/går det? :P

Spelar lite CG just nu, men ska dra vid 19tiden så blir ingen lång session :)
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 17 2013 01:06am
http://pokermagazine.se/2013/04/17/full-tilt-poker-infor-nyborjarbord/

Något för svarter? OCH nej menar inte att du är amatör och därför ska dit, utan för att det är låga nivåer och du är duktig på att jaga fiskar där, och troligen är alla fiskar där ^^ Föra över nån 2-300kr dit från svsp o testa vettja? ;P
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 17 2013 07:49am
Quote (berhemuli @ 17 Apr 2013 09:06)
http://pokermagazine.se/2013/04/17/full-tilt-poker-infor-nyborjarbord/

Något för svarter?  OCH nej menar inte att du är amatör och därför ska dit, utan för att det är låga nivåer och du är duktig på att jaga fiskar där, och troligen är alla fiskar där ^^ Föra över nån 2-300kr dit från svsp o testa vettja? ;P


det där är ju en schysst ide, både ur utbildningsperspektiv och ur fiska perspektiv :Evil:

orkar dock inte skaffa full tilt konto :F

Håller dock med om att det är en bra idé för dig Svarter, speciellt om du är sugen på att testa deposit bonus som du snackade om.

deras villkor:
Gör en insättning nu på Full Tilt Poker och dubblera dina tre första insättningar med vår 100% Första insättningsbonus.

Gör upp till tre insättningar inom 60 dagar så matchar vi dem alla, dollar för dollar, med vår 100% Första insättningsbonus, upp till en total bonus på $600.
http://www.fulltiltpoker.com/sv/promotions/first-deposit-welcome/bonus

This post was edited by Malmy on Apr 17 2013 07:59am
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 17 2013 09:21am
Quote (Malmy @ 17 Apr 2013 15:49)
det där är ju en schysst ide, både ur utbildningsperspektiv och ur fiska perspektiv :Evil:

orkar dock inte skaffa full tilt konto :F

Håller dock med om att det är en bra idé för dig Svarter, speciellt om du är sugen på att testa deposit bonus som du snackade om.

deras villkor:
Gör en insättning nu på Full Tilt Poker och dubblera dina tre första insättningar med vår 100% Första insättningsbonus.

Gör upp till tre insättningar inom 60 dagar så matchar vi dem alla, dollar för dollar, med vår 100% Första insättningsbonus, upp till en total bonus på $600.
http://www.fulltiltpoker.com/sv/promotions/first-deposit-welcome/bonus


+ att har för mig att dom betalar pengar till dig veckovis om du når några Vip nivåer upp.. lirade där i några veckor fick tillbaka typ 40$ på rakes. Var rätt schysst, betalas ut varje måndag.
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 17 2013 09:31am
Quote (berhemuli @ 17 Apr 2013 17:21)
+ att har för mig att dom betalar pengar till dig veckovis om du når några Vip nivåer upp.. lirade där i några veckor fick tillbaka typ 40$ på rakes. Var rätt schysst, betalas ut varje måndag.


det kan ju dock vara svårt på våra nivåer, tar ganska lång tid att gå upp i VIP nivåer etc :/
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 17 2013 09:34am
Spelar lågstake ring. 1/2 då jag inte har någon fg.
En grabb går ai VARJE hand, kul att spela mot, eller hur?
Jag får AA, synar hans ai vinner.
Nästa hand A9 suited synar hans ai han har 39. Han prickar 3. (1k fg pot)
Någon hand senare synar jag hans ai med A5suited mot hans 2/4os -> flop 4

Han cleanade alla 5på bordet och jag måste låna fg för att avsluta min sorc ^^
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 17 2013 09:37am
Quote (Mikob @ 17 Apr 2013 17:34)
Spelar lågstake ring. 1/2 då jag inte har någon fg.
En grabb går ai VARJE hand, kul att spela mot, eller hur?
Jag får AA, synar hans ai vinner.
Nästa hand A9 suited synar hans ai han har 39. Han prickar 3. (1k fg pot)
Någon hand senare synar jag hans ai med A5suited mot hans 2/4os -> flop 4

Han cleanade alla 5på bordet och jag måste låna fg för att avsluta min sorc ^^


Känns som att det är ganska ovärt att spela poker för fg? no?

edit: menar eftersom det verkar vara mycket muppiga spelare du möter.

This post was edited by Malmy on Apr 17 2013 09:39am
Go Back To Svenska Topic List
Prev1109110111112113229Next
Add Reply New Topic New Poll