Quote (Svartermetalisk @ 15 Apr 2013 22:31)
Malmy jag förstår vad du säger och jag är 100 % medveten om att spelarna jag spelar mot inte förstår konceptet expressed odds och implied odds och jag justerar mitt spel därefter, som jag sa för flera dagar sedan så har jag börjat överbetta alla potter mot synstationer för att öka min EV mot folk som älskar att jaga kort (som tdigare idag, jag sa att jag bettade 125% av pott på turn när jag hade 2par, mot en kille som hade 6 outs och visst synade han!) och jag är jävligt försiktig såfort tredje i en flush landar även om jag get motståndaren för dåliga odds för att spela för jag vet jag möter mycket fisk som inte bryr sig om odds eller inte förstår hur mycket pengar dom ger upp genom att låtsas som att foldknappen inte finns
Bara för att min moståndare inte tar hänsyn till EV behöver det inte betyda att jag ska ge upp konceptet, på er låter det som att eftersom jag endå spelar microstakes kan jag göra lite hur jag vill eftersom jag endå lirar om kaffepengar och visst ni har en poäng jag kan plussa denna nivån stenhårt genom att nita ihop och sluta använda callknappen men vad lär jag mig då?
Och ni måste också begripa att det inte rör min ekonomi om mina spel är rätt på femtioöringen eller inte men jag sitter och vänder upp och ner på EV och expressed / implied odds för träning, inte för att jag behöver det för att döda nivån eller för att jag står och faller med alla korvören jag sparar på att spela rätt.
Det finns jättemycket helnitar på denna nivån som multi-tablar friskt och sitter och grindar sina handcharts dag ut och dag in och dom har definitvt bättre timlön än jag men dom gör aldrig något annat än att spela ABC poker på en skitnivå så hur ska dom kunna flytta upp?
Dom har inte ambitionen jag har att hela tiden utveckla sitt spel och lära sig nya saker.
Jag är ambitiösaste /0.5 lirarn inte för att jag behöver vara det för att plussa utan för att när bankrullen tillåter kommer jag spela högre och DÅ kommer jag behöva all denna spelteorin jag nötar in nu.
Och tycker ni det är tramsigt så fine, jag drar handanalysen med min far istället.
Woah, dude jag tror ingen har menat på att dina händer/scenarion etc är tramsiga. :/
men ibland gör motspelarna fel men vinner, och ingen teori kommer att kunna ändra på det.
Sen har vi ju alla lite olika spelstilar,nivåer,sidor etc så det är klart vi kommer se olika på vissa saker

-6$ idag, låg +19$ sen sprang jag in i KK efter jag träffat 9an med Pkt 9 (han hade träffat kungen), två händer senare har jag stege - en kille tryckar all in - blixt syn - FLUSH på turn.
och sen en klassiker QQ mot KK jag hade damerna lågt bräde vi reraisade mig till graven.
Slut spelat för ikväll, med en sån streak behöver jag fan inte se mer kort idag
This post was edited by Malmy on Apr 15 2013 03:01pm