0 = Skräp, du ångrar att du nånsin såg filmen, och tiden du använde för att se den.
1 = Dålig film, möjligen nån enstaka sak i filmen som var lite bra/roligt.
2 = En film som funkar att se, men inte nog bra för att du ska vilja se den igen.
3 = En helt normal bra film, som inte är en favorit, men helt okej och du kan tänka dig att se den igen.
4 = Väldigt väldigt bra film, verkligen sevärd och kan ses flera gånger till.
5 = Världsklass, en film som du verkligen älskar, en av dem bäst filmer du sett nånsin.