Quote (Svartermetalisk @ 15 Apr 2013 15:17)
Jag vet
hans syn på flopp är urusel jag bettar ur första pos rakt in i tre man, han kan inte tro att jag bluffar, han har en chans på fem att få club på turn, får han inte det kommer jag betta pott igen.
Vad gör han då? han har en chans på fem att dra ut mig på river men för att få korrekt odds på den synen måste han shova river och han kan fetglömma att jag callar en shove när det tredje klövret droppar
Jag är fullt medveten om att han mycket väl kan syna med färdrag endå eftersom spelare på denna nivån inte kan tänka i dessa banor, det gör inte hans syn bättre sen spelar det som sagt ingen roll om han synar tuggumipengar eller en årslön, oddsmässigt är det fortfarande lika dåligt.
Först ska jag säga att jag håller med dig om det du säger, dock tror jag att du kanske till en viss del överskattar dom spelarna du möter.
på dom nivåer du och jag spelar på finns det fortfarande spelare som inte kan positions spel, eller ibland ännu värre- tror att dom förstår positioner men de tror att Blinds är bästa position eftersom de har "första chans för att kunna bluffa" och "Får oftare spela med sämre kort då jag redan betalat en del av det som ska in för att se floppen ". I'm not even shitting you, har träffat på sådana på SvSp 0.50/1 bord, så dom finns garanterat på 0.25/0.50
Så att betta in i 3 pers kan för en sådan spelare bara vara att du fick första chansen att bluffa.
Så det blir en skillnad mellan fikepengarna och en årslön, då en spelare som kör om skyhöga stakes garanterat är betydligt mer insatt och tänker mycket mer avancerat kring sitt spelande, än vad många av de som sitter och slaskar på 0.50 borden (Det finns undantag självklart).