d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev1108109110111112229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 15 2013 06:33am
Quote (Svartermetalisk @ 15 Apr 2013 14:08)
Jag skiter också i pengarna jag vinner eller förlorar på poker, det enda intressanta är om mina spel är +EV eller inte.

Det blir en skitkonstig situation för spelar jag mot någon som har en hjärna kommer jag re-raisa på den där rivern för chansen att han callar med flusdraw till oddsen 1:1 är lika med noll

problem uppstår när man ska försöka räkna ut vad fisken håller på med

e: spelet jag gjorde var flatcall och han hade flush givetvis

Tänker mer på situationen och hade troligen faktiskt foldad den OM det varit i en 0.25/0.5dollar bord istället och tror det är det rätta..
Och hade jag velat "gambla" hade jag callat.

Men samtidigt lirar jag så pass lite cg hold em att mina dom här svar kan vara lite si o så :P
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 15 2013 06:37am
Quote (Mikob @ Apr 15 2013 02:28pm)
Men hur eller hur ger en reraise på river dig absolut ingenting.
Du höjde två kronor på flopp. Bara för att man har hjärna och kan poker behöver man inte folda säg två overcards+färgdrag mot två kronor. Ibland synar man drag där man är bakom. Behöver inte alltid vara kasst då han ibland får med sig riktigt bra potter.

Hursom, även om han nu missade färgen så har du ju inget att vinna på en reraise. Det enda han skulle syna en reraise med är just färgen, alltså får du ut lika mycket pengar genom att calla.

Så jag ser på det iaf. Handlar om för lite pengar för att tänka +Ev och -ev i min värld


Du kan ha rätt i att re-raise är skit, nu re-raisade inte så whatever.

Jag håller inte alls med, ska man medvetet börja göra minus EV spel för att man spelar om lite pengar? det är jättekonstig logik

Att syna 2 kronors raise i en 2 kronors pott med färgdrag är exakt lika bra / dåligt som att syna 100.000 kronors raise i en 100.000 kronorspott

han får exakt samma odds, jag försöker komma fram till om vissa spel har positiv eller negativ EV, att två kronor inte är mycket pengar är helt orelevant.

lägg på tre nollor på alla belopp om det hjälper era resonemang, det blir exakt samma situation rent oddsmässigt

Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 15 2013 06:44am
Quote (Svartermetalisk @ Apr 15 2013 01:37pm)
Du kan ha rätt i att re-raise är skit, nu re-raisade inte så whatever.

Jag håller inte alls med, ska man medvetet börja göra minus EV spel för att man spelar om lite pengar? det är jättekonstig logik

Att syna 2 kronors raise i en 2 kronors pott med färgdrag är exakt lika bra / dåligt som att syna 100.000 kronors raise i en 100.000 kronorspott

han får exakt samma odds, jag försöker komma fram till om vissa spel har positiv eller negativ EV, att två kronor inte är mycket pengar är helt orelevant.

lägg på tre nollor på alla belopp om det hjälper era resonemang, det blir exakt samma situation rent oddsmässigt


Men hela grejen fuckar upp för du är 1/100 på svsp /0.5 bord som tänker så.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 15 2013 07:17am
Quote (Mikob @ Apr 15 2013 02:44pm)
Men hela grejen fuckar upp för du är 1/100 på svsp /0.5 bord som tänker så.


Jag vet

hans syn på flopp är urusel jag bettar ur första pos rakt in i tre man, han kan inte tro att jag bluffar, han har en chans på fem att få club på turn, får han inte det kommer jag betta pott igen.

Vad gör han då? han har en chans på fem att dra ut mig på river men för att få korrekt odds på den synen måste han shova river och han kan fetglömma att jag callar en shove när det tredje klövret droppar

Jag är fullt medveten om att han mycket väl kan syna med färdrag endå eftersom spelare på denna nivån inte kan tänka i dessa banor, det gör inte hans syn bättre sen spelar det som sagt ingen roll om han synar tuggumipengar eller en årslön, oddsmässigt är det fortfarande lika dåligt.

Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 15 2013 09:45am
Quote (Svartermetalisk @ 15 Apr 2013 15:17)
Jag vet

hans syn på flopp är urusel jag bettar ur första pos rakt in i tre man, han kan inte tro att jag bluffar, han har en chans på fem att få club på turn, får han inte det kommer jag betta pott igen.

Vad gör han då? han har en chans på fem att dra ut mig på river men för att få korrekt odds på den synen måste han shova river och han kan fetglömma att jag callar en shove när det tredje klövret droppar

Jag är fullt medveten om att han mycket väl kan syna med färdrag endå eftersom spelare på denna nivån inte kan tänka i dessa banor, det gör inte hans syn bättre sen spelar det som sagt ingen roll om han synar tuggumipengar eller en årslön, oddsmässigt är det fortfarande lika dåligt.



Först ska jag säga att jag håller med dig om det du säger, dock tror jag att du kanske till en viss del överskattar dom spelarna du möter.

på dom nivåer du och jag spelar på finns det fortfarande spelare som inte kan positions spel, eller ibland ännu värre- tror att dom förstår positioner men de tror att Blinds är bästa position eftersom de har "första chans för att kunna bluffa" och "Får oftare spela med sämre kort då jag redan betalat en del av det som ska in för att se floppen ". I'm not even shitting you, har träffat på sådana på SvSp 0.50/1 bord, så dom finns garanterat på 0.25/0.50

Så att betta in i 3 pers kan för en sådan spelare bara vara att du fick första chansen att bluffa.


Så det blir en skillnad mellan fikepengarna och en årslön, då en spelare som kör om skyhöga stakes garanterat är betydligt mer insatt och tänker mycket mer avancerat kring sitt spelande, än vad många av de som sitter och slaskar på 0.50 borden (Det finns undantag självklart).



Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 15 2013 10:18am
Quote (Malmy @ 15 Apr 2013 17:45)
Först ska jag säga att jag håller med dig om det du säger, dock tror jag att du kanske till en viss del överskattar dom spelarna du möter.

på dom nivåer du och jag spelar på finns det fortfarande spelare som inte kan positions spel, eller ibland ännu värre- tror att dom förstår positioner men de tror att Blinds är bästa position eftersom de har "första chans för att kunna bluffa" och "Får oftare spela med sämre kort då jag redan betalat en del av det som ska in för att se floppen ". I'm not even shitting you, har träffat på sådana på SvSp 0.50/1 bord, så dom finns garanterat på 0.25/0.50

Så att betta in i 3 pers kan för en sådan spelare bara vara att du fick första chansen att bluffa.


Så det blir en skillnad mellan fikepengarna och en årslön, då en spelare som kör om skyhöga stakes garanterat är betydligt mer insatt och tänker mycket mer avancerat kring sitt spelande, än vad många av de som sitter och slaskar på 0.50 borden (Det finns undantag självklart).


Märkte att jag inte var riktigt tydlig med det jag ville säga, men var försent att edita.

Det jag menar med det sista är att en medioker/dålig spelare kommer tycka att det är värt 2kr för att gambla en pott, medan en mer insatt spelare inte gör det av förståelse av spelet och "principer" ifall du förstår vad jag menar.
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 15 2013 11:16am
Quote (Malmy @ Apr 15 2013 05:18pm)
Märkte att jag inte var riktigt tydlig med det jag ville säga, men var försent att edita.

Det jag menar med det sista är att en medioker/dålig spelare kommer tycka att det är värt 2kr för att gambla en pott, medan en mer insatt spelare inte gör det av förståelse av spelet och "principer" ifall du förstår vad jag menar.


:hail:
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 15 2013 11:20am
Quote (Mikob @ 15 Apr 2013 19:16)
:hail:


^_^

Sen borde jag nog tillägga till mitt tidigare uttalande att det gäller ifall man spelar på rätt nivå mot vad man är van vid och sin rulle, om man är vän vid att spela för 100kr/handen så lär man ju inte bry sig om 2kr, men o andra sidan vad fan gör man vid ett sånt bort då? :P
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 15 2013 11:23am
Quote (Malmy @ 15 Apr 2013 19:20)
^_^

Sen borde jag nog tillägga till mitt tidigare uttalande att det gäller ifall man spelar på rätt nivå mot vad man är van vid och sin rulle, om man är vän vid att spela för 100kr/handen så lär man ju inte bry sig om 2kr, men o andra sidan vad fan gör man vid ett sånt bort då? :P


Spelar sina överblivna kronor ^^ ibland när jag lirat högre upp, cashar jag ut t.ex några tusen och har några dollar kvar på kontot så går jag o trollar på random liten bord och spelar troligen så -ev det går :D
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 15 2013 11:26am
Quote (berhemuli @ 15 Apr 2013 19:23)
Spelar sina överblivna kronor ^^  ibland när jag lirat högre upp, cashar jag ut t.ex några tusen och har några dollar kvar på kontot så går jag o trollar på random liten bord och spelar troligen så -ev det går :D


jo, men jag vet inte att det skulle säga något om dig som poker spelare - mer än att du är slösaktig med dina sista kronor :P
Go Back To Svenska Topic List
Prev1108109110111112229Next
Add Reply New Topic New Poll