d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev1107108109110111229Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 14 2013 03:51pm
Quote (Svartermetalisk @ 14 Apr 2013 23:33)
Såg nyss en film som handlade mycket om poker och betting och det var sinnessjukt dålig spelförståelse från manusförfattaren.

Man anade oråd redan i en av dom första scenerna när filmens pokerhaj spelade en hand han träffar tripp nines och gör en instashove (bra sätt att inte vinna mer än mörkarna), motståndaren synar med överpar som blir triss på turn och sen hittar pokerstjärnan fyrtalet på river

wow mad skills, jag hade också vart 1337 på poker om alla mina donkeyplays blivit räddade av one outers.

Keffft... det sjuka var att filmen hade rätt hyfsade skådisar, man tycker att dom kunde hyrt in en konsult för dom verkade ha stronk budget.




Grats plus!

Triss mot triss är sjukt äckligt, men givetvis fett nice när man drar långa strået :D



vilken film var det? det finns ju en klassiker som är sjukt skön: Rounders.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 14 2013 03:59pm
Quote (Malmy @ Apr 14 2013 11:51pm)
vilken film var det?  det finns ju en klassiker som är sjukt skön: Rounders.


Shade, man tycker att har dom råd med Stalone och Jamie foxx borde dom tagit sig tid att prata med någon som kan poker men nope.

Jag har kollat ganska mycket på poker, gambling och biljardfilm

roudners, cinicnatti kid, sting, color of money osv har jag sett :)

Men det är ett bra tips, Rounders är riktigt riktigt bra

Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 14 2013 04:00pm
Quote (Svartermetalisk @ Apr 14 2013 10:59pm)
Shade, man tycker att har dom råd med Stalone och Jamie foxx borde dom tagit sig tid att prata med någon som kan poker men nope.

Jag har kollat ganska mycket på poker, gambling och biljardfilm

roudners, cinicnatti kid, sting, color of money osv har jag sett :)

Men det är ett bra tips, Rounders är riktigt riktigt bra


Rounders + 21 #1
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 15 2013 02:56am
Haha

Jag floppar stege och bettar POTT en otroligt fiskig snubbe synar med flushdrag gissa vad som händer

jag floppar tvåpar och bettar pott sen 125 % av pott på turn

samma snubbe synar med midpair och bordet parar sig på river, hans midpair med esskicker vinner pga att bordet parade sig

Otroligt hur man kan vara så dålig haha

e: Nu torskade min AK mot en AQ på AQx bräda

Denna sessionen fyfan :D

Det positiva är dock att detta är det sämsta bord jag hittat på väldigt länge så förhoppningsvis har jag pengarna tillbaka snart.


This post was edited by Svartermetalisk on Apr 15 2013 02:58am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 15 2013 03:24am
Nu hamnade jag allin preflop med A7 mot K8

Han vann givetvis men jag spelar grymt atm

Få fisken att syna 125 % av pott med 6 outs?

Räkna ut att LAGfisken är ute och cyklar och shova hans fyrbet med en skitmedioker hand och gå in som favorit ?

Spelar fett bra

Slutar på minus 160



Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 15 2013 03:58am
Trippelpost :P

Detta är enda handen jag är osäker på, spelar bra fram till river (tycker jag iaf) sen vet jag inte om det är fiskigt att betala av honom eller om det är korrekt.

Lmk vad ni tycker

2 persone limpar, sb limpar, jag på BB har 2h 4d jag checkar.

Flop 3c 5c 6h

Jag bettar pott för att ge fiskarna sjukt dåliga EV om dom ska jaga clubs

3 fold en call

Turn Jc

Svart bet 1.5 sek, FI call

River är en blank, hjälper inte eventuella straightdraws och är inte en club

Svart bet 3 SEK (detta är ett blockbet, jag försöker få honom att syna istället för att jag checkar / han raisar stort)

Fi Raise till 12 SEK

Vad gör ni?

Det kostar 9 att se hans hand och potten är typ 27 spänn

Han har väl 20 spänn i stacken eller nåt sånt.

Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 15 2013 05:43am
Quote (Svartermetalisk @ Apr 15 2013 10:58am)
Trippelpost :P

Detta är enda handen jag är osäker på, spelar bra fram till river (tycker jag iaf) sen vet jag inte om det är fiskigt att betala av honom eller om det är korrekt.

Lmk vad ni tycker

2 persone limpar, sb limpar, jag på BB har 2h 4d jag checkar.

Flop 3c 5c 6h

Jag bettar pott för att ge fiskarna sjukt dåliga EV om dom ska jaga clubs

3 fold en call

Turn Jc

Svart bet 1.5 sek, FI call

River är en blank, hjälper inte eventuella straightdraws och är inte en club

Svart bet 3 SEK (detta är ett blockbet, jag försöker få honom att syna istället för att jag checkar / han raisar stort)

Fi Raise till 12 SEK

Vad gör ni?

Det kostar 9 att se hans hand och potten är typ 27 spänn

Han har väl 20 spänn i stacken eller nåt sånt.


Flat
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 15 2013 06:04am
Quote (Svartermetalisk @ 15 Apr 2013 11:58)
Trippelpost :P

Detta är enda handen jag är osäker på, spelar bra fram till river (tycker jag iaf) sen vet jag inte om det är fiskigt att betala av honom eller om det är korrekt.

Lmk vad ni tycker

2 persone limpar, sb limpar, jag på BB har 2h 4d jag checkar.

Flop 3c 5c 6h

Jag bettar pott för att ge fiskarna sjukt dåliga EV om dom ska jaga clubs

3 fold en call

Turn Jc

Svart bet 1.5 sek, FI call

River är en blank, hjälper inte eventuella straightdraws och är inte en club

Svart bet 3 SEK (detta är ett blockbet, jag försöker få honom att syna istället för att jag checkar / han raisar stort)

Fi Raise till 12 SEK

Vad gör ni?

Det kostar 9 att se hans hand och potten är typ 27 spänn

Han har väl 20 spänn i stacken eller nåt sånt.


Fundera fram om du vill dricka kaffe imorrn, då foldar du och säkrar dina 20kr, om du kan vara utan kaffet callar du och får eventuellt vara utan kaffe eller så får du kaffe+bulle.

Med det sagt har jag ingen aning då det är för så små summor att jag har svårt att tänka i poker, då folk kan tänka hur som helst i dom. :P känner jag iallafall.. men skulle vi bara ta situationen och tänka in den i 0.25/.50dollar bord istället. Skulle jag kunna tänka mig att folda, men känner du att du har nåt på han som gör dig ens minsta osäker på att han har färg så calla.

This post was edited by berhemuli on Apr 15 2013 06:04am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 15 2013 06:08am
Jag skiter också i pengarna jag vinner eller förlorar på poker, det enda intressanta är om mina spel är +EV eller inte.

Det blir en skitkonstig situation för spelar jag mot någon som har en hjärna kommer jag re-raisa på den där rivern för chansen att han callar med flusdraw till oddsen 1:1 är lika med noll

problem uppstår när man ska försöka räkna ut vad fisken håller på med

e: spelet jag gjorde var flatcall och han hade flush givetvis

This post was edited by Svartermetalisk on Apr 15 2013 06:10am
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 15 2013 06:28am
Quote (Svartermetalisk @ Apr 15 2013 01:08pm)
Jag skiter också i pengarna jag vinner eller förlorar på poker, det enda intressanta är om mina spel är +EV eller inte.

Det blir en skitkonstig situation för spelar jag mot någon som har en hjärna kommer jag re-raisa på den där rivern för chansen att han callar med flusdraw till oddsen 1:1 är lika med noll

problem uppstår när man ska försöka räkna ut vad fisken håller på med

e: spelet jag gjorde var flatcall och han hade flush givetvis


Men hur eller hur ger en reraise på river dig absolut ingenting.
Du höjde två kronor på flopp. Bara för att man har hjärna och kan poker behöver man inte folda säg två overcards+färgdrag mot två kronor. Ibland synar man drag där man är bakom. Behöver inte alltid vara kasst då han ibland får med sig riktigt bra potter.

Hursom, även om han nu missade färgen så har du ju inget att vinna på en reraise. Det enda han skulle syna en reraise med är just färgen, alltså får du ut lika mycket pengar genom att calla.

Så jag ser på det iaf. Handlar om för lite pengar för att tänka +Ev och -ev i min värld
Go Back To Svenska Topic List
Prev1107108109110111229Next
Add Reply New Topic New Poll