d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev1106107108109110229Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 14 2013 08:16am
Quote (Svartermetalisk @ 14 Apr 2013 15:09)
Surt men hoppas det vänder snart for sure

Helt klart skönt att vara grön, downswings är ingen höjdare.


har vänt lite, inte mycket bättre med händer, men fick en AJ och lyckades träffa toppair med knekten, fick ut 1.50$ av den handen iaf.

Dom här summorna säger ju inte mycket dock, får se hur det går resten av dan :)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 14 2013 08:41am
Quote (Malmy @ Apr 14 2013 04:16pm)
har vänt lite, inte mycket bättre med händer, men fick en AJ och lyckades träffa toppair med knekten, fick ut 1.50$ av den handen iaf.

Dom här summorna säger ju inte mycket dock, får se hur det går resten av dan :)


Skönt med plus iaf, hur går det atm? någon förändring av läget?

Jag började springa dåligt också, min stege blev omsprungen av en flush och jag blev 3-bettad av KK i ett läge där jag kände att det var rätt att försvara i dom två potterna satte jag bort ganska mycket

Mitt bord är dock otroligt svagt så har spelet igen en del av pengarna vilket är skönt.

Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 14 2013 08:47am
Quote (Svartermetalisk @ 14 Apr 2013 15:41)
Skönt med plus iaf, hur går det atm? någon förändring av läget?

Jag började springa dåligt också, min stege blev omsprungen av en flush och jag blev 3-bettad av KK i ett läge där jag kände att det var rätt att försvara i dom två potterna satte jag bort ganska mycket

Mitt bord är dock otroligt svagt så har spelet igen en del av pengarna vilket är skönt.


fick JJ och plussade 3.70$ på den handen, men hade gått ner lite av blinds/små potter. men ligger +1.60$ totalt sett nu, så det är ju rätt sida iaf :P
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 14 2013 09:00am
Quote (Malmy @ Apr 14 2013 04:47pm)
fick JJ och plussade 3.70$ på den handen, men hade gått ner lite av blinds/små potter. men ligger +1.60$ totalt sett nu, så det är ju rätt sida iaf :P


skönt det iaf

Jag måste sluta snart, känns jobbigt för mitt bord är verkligen väldigt väldigt fiskigt, alla drag ska jagas till max varje gång.
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 14 2013 09:05am
Quote (Svartermetalisk @ 14 Apr 2013 16:00)
skönt det iaf

Jag måste sluta snart, känns jobbigt för mitt bord är verkligen väldigt väldigt fiskigt, alla drag ska jagas till max varje gång.


Ja då kan det vara bra att passa sig :/
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 14 2013 09:09am
Quote (Malmy @ Apr 14 2013 05:05pm)
Ja då kan det vara bra att passa sig :/


jag menar mer typ att bordet är kanon pga hur fiskigt alla lirar men jag måste sluta för jag har planer :P

Visst det är trist att ta en bad beat ibland när folk synar med få outs men man vet att EV't är skyhögt så man sitter och myser endå

Svarter out, GL GL om du lirar vidare :hail:


Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 14 2013 09:11am
Quote (Svartermetalisk @ 14 Apr 2013 16:09)
jag menar mer typ att bordet är kanon pga hur fiskigt alla lirar men jag måste sluta för jag har planer :P

Visst det är trist att ta en bad beat ibland när folk synar med få outs men man vet att EV't är skyhögt så man sitter och myser endå

Svarter out, GL GL om du lirar vidare :hail:


jaha ^^ bra att du myser då, jag gillar inte riktigt när för många runt ett bord jagar drag, brukar kunna göra jävligt ont när det är något som inte är uppenbart.


edit:

Lite rolig pott nyss (mkt tur från min sida ofc). Kille har 3x BB raisat mot min BB 3 rundor i rad, jag 3 bettar honom med 78suited, han synar mig.

Flopp: 9 10 J 2st spader. Han höjer runt 14BB eller så, jag reraisar till 32BB eller så, han går all in, jag synar, han hade QJ kommer ingen K eller 8a

+6.XX$

This post was edited by Malmy on Apr 14 2013 09:24am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 14 2013 12:19pm
Quote (Malmy @ Apr 14 2013 05:11pm)
jaha ^^ bra att du myser då, jag gillar inte riktigt när för många runt ett bord jagar drag, brukar kunna göra jävligt ont när det är något som inte är uppenbart.


edit:

Lite rolig pott nyss (mkt tur från min sida ofc). Kille har 3x BB raisat mot min BB 3 rundor i rad, jag 3 bettar honom med 78suited, han synar mig.

Flopp: 9 10 J  2st spader. Han höjer runt 14BB eller så, jag reraisar till 32BB eller så, han går all in, jag synar, han hade QJ kommer ingen K eller 8a

+6.XX$


Om folk verkligen är dragkåta brukar jag kompensera genom att överbetta potten så att dom får betala ur arslet för att få in sina magiska rivers.

En +EV spelare foldar flushdraget om man bettar 50% av pott, mot en tomte kanske jag bettar 100 eller 125 % av pott för massiv vinst för att kompensera för frustrationen som inträffar när dom drar ut en :)

Han gjorde en svartermetalisk och lightshovade med drag B)

fast han var nib och förlorade pengar :D

Grats pott
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 14 2013 12:44pm
Quote (Svartermetalisk @ 14 Apr 2013 19:19)
Om folk verkligen är dragkåta brukar jag kompensera genom att överbetta potten så att dom får betala ur arslet för att få in sina magiska rivers.

En +EV spelare foldar flushdraget om man bettar 50% av pott, mot en tomte kanske jag bettar 100 eller 125 % av pott för massiv vinst för att kompensera för frustrationen som inträffar när dom drar ut en :)

Han gjorde en svartermetalisk och lightshovade med drag B)

fast han var nib och förlorade pengar :D

Grats pott


ty ty :F

ibland är det tur att man tröttnar på folk som snor blinds :P

Edit: Najz pott nyss.

Har 99, floppen kommer 4 6 9 , jag bettar potten för att inte hålla ett betting mönster (har mött han som var i potten med mig 4-5 ggr tidigare), han synar, Turn: J jag bettar potten igen, han synar, River: 10 jag bettar potten IGEN (all in), han synar.

Han hade pkt 4 :P + 10.20$

Ibland kan man tjäna på dom mest straight forward playsen ever :P

This post was edited by Malmy on Apr 14 2013 12:55pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 14 2013 03:33pm
Såg nyss en film som handlade mycket om poker och betting och det var sinnessjukt dålig spelförståelse från manusförfattaren.

Man anade oråd redan i en av dom första scenerna när filmens pokerhaj spelade en hand han träffar tripp nines och gör en instashove (bra sätt att inte vinna mer än mörkarna), motståndaren synar med överpar som blir triss på turn och sen hittar pokerstjärnan fyrtalet på river

wow mad skills, jag hade också vart 1337 på poker om alla mina donkeyplays blivit räddade av one outers.

Keffft... det sjuka var att filmen hade rätt hyfsade skådisar, man tycker att dom kunde hyrt in en konsult för dom verkade ha stronk budget.


Quote (Malmy @ Apr 14 2013 08:44pm)
ty ty
ibland är det tur att man tröttnar på folk som snor blinds :P

Edit: Najz pott nyss.

Har 99, floppen kommer 4 6 9 , jag bettar potten för att inte hålla ett betting mönster (har mött han som var i potten med mig 4-5 ggr tidigare), han synar, Turn: J  jag bettar potten igen, han synar, River: 10  jag bettar potten IGEN (all in), han synar.

Han hade pkt 4 :P + 10.20$

Ibland kan man tjäna på dom mest straight forward playsen ever :P


Grats plus!

Triss mot triss är sjukt äckligt, men givetvis fett nice när man drar långa strået :D
Go Back To Svenska Topic List
Prev1106107108109110229Next
Add Reply New Topic New Poll