d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev1104105106107108229Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 14 2013 06:16am
Quote (Svartermetalisk @ 14 Apr 2013 13:15)
Jepp, det är därför det blir så jobbigt när jag skapar second nuts :P

Men det går två vägar jag förlorar mer och jag vinner mer, jag tycker det är solklart att man ska lira så deep som möjligt om man tror att man har edge, ju mer pengar man har dessto mer utrymme har man att göra manövers och även vinna mer pengar när man har bästa handen.

Så det är det givna alternativet för mig iaf :)


Går inte o spela över 100x BB på några sidor jag spelar på tror jag, om det inte är några special tables som jag aldrig sett :P

edit: det FINNS special tables ser jag, men aldrig sett något öppet.

This post was edited by Malmy on Apr 14 2013 06:19am
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 14 2013 06:18am
Quote (Malmy @ 14 Apr 2013 14:16)
Går inte o spela över 100x BB på några sidor jag spelar på tror jag, om det inte är några special tables som jag aldrig sett :P


Nää inte på ps iaf.. tror max ligger på 100x bb buy in på deep borden.. fixed limit däremo kan du sätta dig ner med 1000bb tror jag.

This post was edited by berhemuli on Apr 14 2013 06:19am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 14 2013 06:40am
På SVS kan man lira 200 BB ^_^

Det är ganska standard att alla nitregs kör med 200 BB och alla fiskar kör med mellan 100 och 40

Ser du ett bord där dom flesta sitta på 100 BB är det oftast ett väldigt lätt bord

Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 14 2013 06:47am
Finns visst upp till 250bb bord, lär vara på highstakes dock.. eller medium.. Då på filterna kan man lägga 100-250bb buy in
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 14 2013 06:53am
Quote (Svartermetalisk @ 14 Apr 2013 13:40)
På SVS kan man lira 200 BB ^_^

Det är ganska standard att alla nitregs kör med 200 BB och alla fiskar kör med mellan 100 och 40

Ser du ett bord där dom flesta sitta på 100 BB är det oftast ett väldigt lätt bord


Tror SvSp är ganska ensamma med det som norm dock, alla andra sidor kör ju 80-100 BB är normen, och sen finns det 40BB warriors och folk som slänger in det sista av sin BR

Quote (berhemuli @ 14 Apr 2013 13:47)
Finns visst upp till 250bb bord, lär vara på highstakes dock.. eller medium.. Då på filterna kan man lägga 100-250bb buy in


aa såg det, men har aldrig sett ett öppet :O

This post was edited by Malmy on Apr 14 2013 06:53am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 14 2013 07:03am
Quote (Malmy @ Apr 14 2013 02:53pm)
Tror SvSp är ganska ensamma med det som norm dock, alla andra sidor kör ju 80-100 BB är normen, och sen finns det 40BB warriors och folk som slänger in det sista av sin BR


Detta förklarar varför så många överspelar topp-pair topp-kicker liknande händer, dom är väl vana vid 100bb bord.

Det är inte alls lika problematiskt om alla är midstack

Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 14 2013 07:05am
Quote (Svartermetalisk @ 14 Apr 2013 14:03)
Detta förklarar varför så många överspelar topp-pair topp-kicker liknande händer, dom är väl vana vid 100bb bord.

Det är inte alls lika problematiskt om alla är midstack


Kan vara sant :)

Har du nånsin funderat på att testa andra sidor? Tänker för Rake-back, Deposit bonuses etc?

Kan vara ganska schyssta extra grejer, ploppar in en 10$ extra då o då etc :)



This post was edited by Malmy on Apr 14 2013 07:07am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 14 2013 07:14am
Quote (Malmy @ Apr 14 2013 03:05pm)
Kan vara sant :)

Har du nånsin funderat på att testa andra sidor? Tänker för Rake-back, Deposit bonuses etc?

Kan vara ganska schyssta extra grejer, ploppar in en 10$ extra då o då etc :)

sen är väl in SvSp skattefritt heller?


Svs är skattefritt

jag har funderat på att börja exploita depositbonuses helt klart men rakeback är inte så intressant, SVS tar 2.5 % i rake, dom flesta andra siter tar 5 men erbjuder rakebake deals för att gå ner till samma rake svs har.

Dessutom går raken ni betalar på pokerstars ner i fickan hos svinrika riskkapitalister, raken jag betalar går till att stärka Svergies statsfinanser dessutom skulle jag inte känna mig säker att ha hela rullen någon annanstans än SVS.

Mene, exploita depositdeals helt klart något jag kommer titta mer på. Sätta in 1000 spänn eller whatever, omsätta det som krävs och sen casha ut hela insättningen och hela bonusen.

När jag är mer haj på shorthanded kommer jag definitivt titta på hur man effektivast exploitar bonusar, det lär gå snabbare att omsätta deras rake-krav på shorthanded än på max 10 vilket är varför jag aldrig orkat göra det tidigare.



Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 14 2013 07:16am
Quote (Svartermetalisk @ 14 Apr 2013 15:14)
Svs är skattefritt

.


Det är även unibet, pokerstars och fulltiltpoker. Och ett flertal andra med EU klient. ps och ftp blev det rätt nyligen, ca 6månader sen eller något sånt tror jag.

This post was edited by berhemuli on Apr 14 2013 07:16am
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 14 2013 07:18am
Quote (Svartermetalisk @ 14 Apr 2013 14:14)
Svs är skattefritt

jag har funderat på att börja exploita depositbonuses helt klart men rakeback är inte så intressant, SVS tar 2.5 % i rake, dom flesta andra siter tar 5 men erbjuder rakebake deals för att gå ner till samma rake svs har.

Dessutom går raken ni betalar på pokerstars ner i fickan hos svinrika riskkapitalister, raken jag betalar går till att stärka Svergies statsfinanser dessutom skulle jag inte känna mig säker att ha hela rullen någon annanstans än SVS.

Mene, exploita depositdeals helt klart något jag kommer titta mer på. Sätta in 1000 spänn eller whatever, omsätta det som krävs och sen casha ut hela insättningen och hela bonusen.

När jag är mer haj på shorthanded kommer jag definitivt titta på hur man effektivast exploitar bonusar, det lär gå snabbare att omsätta deras rake-krav på shorthanded än på max 10 vilket är varför jag aldrig orkat göra det tidigare.


aa Deposit bonusar är schyssta oavsett om man "exploitar" eller bara kör, kommer in en 10$ lite då o då fastän att du bara spelar som du normalt sett gör :)

edit: Enligt Rakeback lovers har Pokerstars 83% rakeback på 4.50% rake


Quote (berhemuli @ 14 Apr 2013 14:16)
Det är även unibet, pokerstars och fulltiltpoker. Och ett flertal andra med EU klient. ps och ftp blev det rätt nyligen, ca 6månader sen eller något sånt tror jag.


Tror han bara svarade på min fråga som jag editade bort efter jag kollat skatteverket :)

This post was edited by Malmy on Apr 14 2013 07:22am
Go Back To Svenska Topic List
Prev1104105106107108229Next
Add Reply New Topic New Poll