d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev1103104105106107229Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 14 2013 04:28am
Quote (berhemuli @ 14 Apr 2013 11:22)
satte in 90kr dvs 14$ typ.. Försöker hålla mig till brm.. lirar bara 1.5d s&g's och möjligen 1dollars turrar.. får se hur länge tålamodet räcker.. :D  +6 atm iaf


hehe GL :)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 14 2013 05:11am
Gjort litet justeringar i spelet, dels spela tightare post-flop därför att det finns för mkt syn-stationer på min nivå.

Jag behåller min light shoves på flopp dom är str0nk men vara mer restriktiv med att steala från knappen om alla checkat t.ex det fungerar verkligen inte bra på denna nivån för det är alltid någon som vill se om bottom pairet håller eller om hålstegen går att få in.

Dels spela tightare UTG, haft lite för lös öppningsrange UTG på shorthanded har justerat det och slutat blöda pengar från den positionen.

Jag är dock fortfarande relentless när det kommer till att exploita folk som öppnar för mycket / cbettar för mycket =D

Ser lovande ut hittils.



Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 14 2013 05:14am
Quote (Svartermetalisk @ 14 Apr 2013 12:11)
Gjort litet justeringar i spelet, dels spela tightare post-flop därför att det finns för mkt syn-stationer på min nivå.

Jag behåller min light shoves på flopp dom är str0nk men vara mer restriktiv med att steala från knappen om alla checkat t.ex det fungerar verkligen inte bra på denna nivån för det är alltid någon som vill se om bottom pairet håller eller om hålstegen går att få in.

Dels spela tightare UTG, haft lite för lös öppningsrange UTG på shorthanded har justerat det och slutat blöda pengar från den positionen.

Jag är dock fortfarande relentless när det kommer till att exploita folk som öppnar för mycket / cbettar för mycket =D

Ser lovande ut hittils.


hoppas det funkar lika bra som det låter :)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 14 2013 05:30am
Quote (Malmy @ Apr 14 2013 01:14pm)
hoppas det funkar lika bra som det låter :)


Jag tror det blir bra, jag är van vid att spela mot bättre spelare (jag klev ner en nivå när jag slutade spela max10 för två veckor sen) och där måste man variera spelet mer, bettar man bara när man har nötterna får man ingen action men synstationerna jag lirat mot nu kan inte räkna VP endå så jag tror inte det spelar någon roll

Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 14 2013 05:32am
Quote (Svartermetalisk @ 14 Apr 2013 12:30)
Jag tror det blir bra, jag är van vid att spela mot bättre spelare (jag klev ner en nivå när jag slutade spela max10 för två veckor sen) och där måste man variera spelet mer, bettar man bara när man har nötterna får man ingen action men synstationerna jag lirat mot nu kan inte räkna VP endå så jag tror inte det spelar någon roll


Vilken nivå spelar du på nu då? :)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 14 2013 05:42am
Quote (Malmy @ Apr 14 2013 01:32pm)
Vilken nivå spelar du på nu då? :)


Jag spelade / 1 på svs när jag lirade max10

min bankrulle tillåter inte det egentligen men jag hade för mkt edge på / 0.5 för att orka lira den nivån, det kändes bara grindigt.

Sen två veckor tillbaka har jag bytt till shorthanded och jag gick ner till / 0.5 igen

det mesta av min rulle är byggd på max10 så jag behöver volym på shorthanded.

När jag precis började lria shorthanded hade jag extrem uppswing, sen hade jag extrem downswing (du har läst mina posts du vet) overall är jag lite plus sen switchen och jag är ganska säker på att jag har edge på denna nivån (inte svårt jag vet) men jag vill lira mer och ha mer bankrulle innan jag flyttar upp igen :P
















Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 14 2013 05:47am
Quote (Svartermetalisk @ 14 Apr 2013 12:42)
Jag spelade / 1 på svs när jag lirade max10

min bankrulle tillåter inte det egentligen men jag hade för mkt edge på / 0.5 för att orka lira den nivån, det kändes bara grindigt.

Sen två veckor tillbaka har jag bytt till shorthanded och jag gick ner till / 0.5 igen

det mesta av min rulle är byggd på max10 så jag behöver volym på shorthanded.

När jag precis började lria shorthanded hade jag extrem uppswing, sen hade jag extrem downswing (du har läst mina posts du vet) overall är jag lite plus sen switchen och jag är ganska säker på att jag har edge på denna nivån (inte svårt jag vet) men jag vill lira mer och ha mer bankrulle innan jag flyttar upp igen :P


Får man fråga ungefär vad din br ligger på just nu? och kör du buy-in brm eller procent systemet?

Och 5manna är ju betydligt mer aktivt spel, och ja jag tror att du kan tighta ner dig rejält på den nivån och bara dra in cash mot calling stations och LAG's :)

Edit:
3 User(s) are reading this topic (0 Guests and 0 Anonymous): Malmy, Svartermetalisk, berhemuli

Hur går det för dig med dina sng's? :)



This post was edited by Malmy on Apr 14 2013 05:51am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 14 2013 06:00am
Quote (Malmy @ Apr 14 2013 01:47pm)
Får man fråga ungefär vad din br ligger på just nu? och kör du buy-in brm eller procent systemet?

Och 5manna är ju betydligt mer aktivt spel, och ja jag tror att du kan tighta ner dig rejält på den nivån och bara dra in cash mot calling stations och LAG's :)


Jag har 2100 spänn och jag räknar buyins

så när jag lirade / 1 var jag rejält ute och cyklade eftersom buyin där är 200:-

Jag håller med och jag har lösat upp mig rejält sen jag började med max5 jämfört med max10 men det är inte helt effektivt mot calling stations precis som du säger så jag har börjat tajta upp mig igen.

Men det har nog mest med nivån att göra, när jag går upp kommer det bli nitigare och då kommer jag kunna lira lösare.

Jag var riktig TAG på max10 men det är för tråkigt att spela och man blir för lättläst det var därför jag började lira shorthanded för att ha mer utrymme att göra konstiga grejjer.

Det jag gör nu som verkar fungera klockrent är att fortsätta spela explotigt mot folk som är för Nitiga eller för LAGiga och spela extremt tight mot calling stations och folk som ser för många floppar.







Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 14 2013 06:03am
Quote (Svartermetalisk @ 14 Apr 2013 13:00)
Jag har 2100 spänn och jag räknar buyins

så när jag lirade / 1 var jag rejält ute och cyklade eftersom buyin där är 200:-

Jag håller med och jag har lösat upp mig rejält sen jag började med max5 jämfört med max10 men det är inte helt effektivt mot calling stations precis som du säger så jag har börjat tajta upp mig igen.

Men det har nog mest med nivån att göra, när jag går upp kommer det bli nitigare och då kommer jag kunna lira lösare.

Jag var riktig TAG på max10 men det är för tråkigt att spela och man blir för lättläst det var därför jag började lira shorthanded för att ha mer utrymme att göra konstiga grejjer.

Det jag gör nu som verkar fungera klockrent är att fortsätta spela explotigt mot folk som är för Nitiga eller för LAGiga och spela extremt tight mot calling stations och folk som ser för många floppar.



Oj kör du 200x BB buy-ins? Det är mastigt ändå :P

Jag brukar köra Buy in systemet med 100x BB buy-in x 20-30. Just nu x30 då jag känt mig lite väl loose på turneringar etc, så nu när jag kör CG vill jag se till att följa brm ganska strikt :)

Edit: Måste städa nu och laga lunch :F så får ta en liten break, men hittils är jag + a whooping 1$ :P

This post was edited by Malmy on Apr 14 2013 06:14am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 14 2013 06:15am
Quote (Malmy @ Apr 14 2013 02:03pm)
Oj kör du 200x BB buy-ins? Det är mastigt ändå :P

Jag brukar köra Buy in systemet med 100x BB buy-in x 20-30. Just nu x30 då jag känt mig lite väl loose på turneringar etc, så nu när jag kör CG vill jag se till att följa brm ganska strikt :)


Jepp, det är därför det blir så jobbigt när jag skapar second nuts :P

Men det går två vägar jag förlorar mer och jag vinner mer, jag tycker det är solklart att man ska lira så deep som möjligt om man tror att man har edge, ju mer pengar man har dessto mer utrymme har man att göra manövers och även vinna mer pengar när man har bästa handen.

Så det är det givna alternativet för mig iaf :)


Go Back To Svenska Topic List
Prev1103104105106107229Next
Add Reply New Topic New Poll