Quote (Malmy @ Apr 14 2013 01:47pm)
Får man fråga ungefär vad din br ligger på just nu? och kör du buy-in brm eller procent systemet?
Och 5manna är ju betydligt mer aktivt spel, och ja jag tror att du kan tighta ner dig rejält på den nivån och bara dra in cash mot calling stations och LAG's

Jag har 2100 spänn och jag räknar buyins
så när jag lirade / 1 var jag rejält ute och cyklade eftersom buyin där är 200:-
Jag håller med och jag har lösat upp mig rejält sen jag började med max5 jämfört med max10 men det är inte helt effektivt mot calling stations precis som du säger så jag har börjat tajta upp mig igen.
Men det har nog mest med nivån att göra, när jag går upp kommer det bli nitigare och då kommer jag kunna lira lösare.
Jag var riktig TAG på max10 men det är för tråkigt att spela och man blir för lättläst det var därför jag började lira shorthanded för att ha mer utrymme att göra konstiga grejjer.
Det jag gör nu som verkar fungera klockrent är att fortsätta spela explotigt mot folk som är för Nitiga eller för LAGiga och spela extremt tight mot calling stations och folk som ser för många floppar.