d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev1101102103104105229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 13 2013 01:40pm
Jag vet att vissa har en förmåga att göra sjuka laydowns eller calls PÅ READS, men det finns inget utrymme att göra någon read i den där handen för det är mer eller mindre auto-shove på den där brädan för agressorn, oavsett vad han har för något så det finns inget utrymme att göra några reads.

foldar du kings preflop på magkänsla kommer du någon gång ibland se ut som ett geni när någon råkar ha essen men du kommer torska pengar overtime pga alla gånger din magkänsla får dig att folda mot QQ eller AK

I min värld är förmåga att läsa motståndarens spel och sätta honom på en hand och sen agera utifrån det en otroligt viktig förmåga medans att folda eller calla pga instinkt är hokus pokus och kommer kosta pengar overtime


Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 13 2013 01:44pm
Quote (Svartermetalisk @ 13 Apr 2013 20:40)
Jag vet att vissa har en förmåga att göra sjuka laydowns eller calls PÅ READS, men det finns inget utrymme att göra någon read i den där handen för det är mer eller mindre auto-shove på den där brädan för agressorn, oavsett vad han har för något så det finns inget utrymme att göra några reads.

foldar du kings preflop på magkänsla kommer du någon gång ibland se ut som ett geni när någon råkar ha essen men du kommer torska pengar overtime pga alla gånger din magkänsla får dig att folda mot QQ eller AK

I min värld är förmåga att läsa motståndarens spel och sätta honom på en hand och sen agera utifrån det en otroligt viktig förmåga medans att folda eller calla pga instinkt är hokus pokus och kommer kosta pengar overtime


:P Säger det igen, JAG HÅLLER MED DIG!!!!! :D

Skulle aldrig ha foldat den handen själv :)

edit: drog precis in en ganska fin pott med JJ, ligger +31$ just nu

This post was edited by Malmy on Apr 13 2013 01:51pm
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 13 2013 02:22pm
Quote (Mikob @ 13 Apr 2013 21:04)
En pkt5 skulle flat callat preflop och inte repoppat det efter att ha blivit reraisad imo.
Jsp poker dock, ganska höga stakes (1:20) så folket spelar oftast seriöst ändå.

ae han blev utskrattad på bordet iaf. Även om han springer in i AA någon gång ibland där så kan han inte kasta QQ på det bordet.



Aa vissa känner på sig saker ibland, ibland har man rätt när man får de känslorna ibland har man fel.
Jag spelade plo på jsp, har tvåpar hela vägen och rivrar kåk mot hans nutflush.
Han höjer, jag reraisar (det var inte alls stor reraise) och han lägger sin färg.
Like wtf :S

Blir boarden parad är det inte sä konstigt att man lägger sin färg.. i plo.. speciellt eftersom du höjer med lite. Då lär du ju inte ha en sämre flush som du höjer med i den situationen han tänker att han är förmodligen slagen och då blir det rätt att folda eller i princip herocalla. Höjer du stort pekar det mer på bluff och då får du oftare betalt. Iallafall enligt min erfarenhet..
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 13 2013 02:42pm
Quote (Malmy @ Apr 13 2013 08:20pm)
jag säger inte emot dig, men jag vet folk som skulle göra det och ha en bra success rate. Det är allt jag säger :)

Jag har självklart magkänsla, men jag litar absolut inte på den i tillräckligt hög grad för att folda en sådan hand. Men finns ju olika spelstilar :)


Grejen är att det inte finns utrymme för en read.
Visst kan han ha en magkänsla, men det täcker inte upp i den här situationen.

Quote (berhemuli @ Apr 13 2013 09:22pm)
Blir boarden parad är det inte sä konstigt att man lägger sin färg.. i plo..  speciellt eftersom du höjer med lite. Då lär du ju inte ha en sämre flush som du höjer med i den situationen han tänker att han är förmodligen slagen och då blir det rätt att folda eller i princip herocalla. Höjer du stort pekar det mer på bluff och då får du oftare betalt. Iallafall enligt min erfarenhet..


Ye, men en standard tribet.
Visst kan han känna att jag har kåk, men fattar fortfarande inte hur han kom undan utan att flatcalla mig.
Menmen, spelat plo för lite för att inse att kåk kanske är vanligare än man tror.
Springer ju själv in i högre kåkar när jag har kåk osv allt för ofta. Är fortfarande för van vid nlhe för att kunna lägga bra händer.

This post was edited by Mikob on Apr 13 2013 02:44pm
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 13 2013 02:44pm
Quote (Mikob @ 13 Apr 2013 21:42)
Grejen är att det inte finns utrymme för en read.
Visst kan han ha en magkänsla, men det täcker inte upp i den här situationen.


haha MY GOD. Säger inte emot nån av er, försökte bara vara lite open minded och inte tracka ner på folks spelstilar.

vet inte hur jag ska göra det klarare än att säga "jag säger inte emot" "jag håller med".

:rofl:
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 13 2013 02:55pm
Quote (Mikob @ 13 Apr 2013 22:42)
Grejen är att det inte finns utrymme för en read.
Visst kan han ha en magkänsla, men det täcker inte upp i den här situationen.



Ye, men en standard tribet.
Visst kan han känna att jag har kåk, men fattar fortfarande inte hur han kom undan utan att flatcalla mig.
Menmen, spelat plo för lite för att inse att kåk kanske är vanligare än man tror.
Springer ju själv in i högre kåkar när jag har kåk osv allt för ofta. Är fortfarande för van vid nlhe för att kunna lägga bra händer.


Så var jag också länge.. nuförtiden kan jafg folda sämre kåkar om jag tror att jag ligger under mot större kåk.. eller med kkxx hand på ak5 flop t.ex om jag är säker på att han sitter med aa.. iofs lär jag ha foldad preflop då redan.. men ja det svåraste i plo är att acceptera att man måste lägga bra händer ibland..
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 13 2013 03:07pm
Förlorade nyss en sjukt jobbig pott.

Hade pkt 8 floppen kom: 5 8 2 , jag Cbettar, han reraisar, jag reraisar, han går all in, jag synar.

Han har KK, turn = K >.<

10$ åt helvete, men ser fan inte hur jag skulle ha spelat den annorlunda.

This post was edited by Malmy on Apr 13 2013 03:14pm
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 13 2013 03:11pm
Quote (Malmy @ Apr 13 2013 10:07pm)
Åkte precis på en sjukt jobbig pott.

Hade pkt 8 floppen kom: 5 8 2 , jag Cbettar, han reraisar, jag reraisar, han går all in, jag synar.

Han har KK, turn = K  >.<

10$ åt helvete, men ser fan inte hur jag skulle ha spelat den annorlunda.


Klart du inte kan, du vinner den där 9/10 gånger.
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 13 2013 03:13pm
Quote (Mikob @ 13 Apr 2013 22:11)
Klart du inte kan, du vinner den där 9/10 gånger.


Jo så är det väl, jobbig jävla hand dock, för kan egentligen inte faulta honom för att han spelar som han gör, men ändå hade jag best possible hand vid tillfället >.<
Member
Posts: 205,330
Joined: Aug 22 2008
Gold: 3,641.97
Apr 13 2013 03:14pm
Quote (Malmy @ 13 Apr 2013 23:07)
Åkte precis på en sjukt jobbig pott.

Hade pkt 8 floppen kom: 5 8 2 , jag Cbettar, han reraisar, jag reraisar, han går all in, jag synar.

Han har KK, turn = K  >.<

10$ åt helvete, men ser fan inte hur jag skulle ha spelat den annorlunda.


Hade du haft QQ hade du vunnit, standard ju. KK> AA QQ>KK JJ>QQ under klädda kort = slump.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1101102103104105229Next
Add Reply New Topic New Poll