d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev1100101102103104229Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 13 2013 01:00pm
Quote (Mikob @ 13 Apr 2013 19:58)
Spelade en ring på jsp för ett tag sedan. På tal om att förlora pengar med overpair vs overpair.
En grabb höjer till 3x bb(vet ej hans hand), blir reraisad till 18 av en grabb med QQ, ursprungshöjaren repoppar det till ~60 vilket är den andras drygt halva stack.
Han väljer att syna och flop kommer 256 varpå den andra grabben går ai på 0,0001sec. Han foldar sin QQ :O


frågan är ju om det är en heroisk fold eller om han bara vart lurad av en triggerhappy AK eller ett mindre overpair :F
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 13 2013 01:02pm
Quote (Malmy @ Apr 13 2013 08:00pm)
frågan är ju om det är en heroisk fold eller om han bara vart lurad av en triggerhappy AK eller ett mindre overpair :F


Oavsett vad den andra har är det en cp skum fold.
Allderless för lite information för att sätta honom på AA/KK endast.
Han synar halva sin stack preflop, får en perfekt flop och lägger sig mot något som kan vara ett standard cbet för att ta hem potten mot typ AKs osv.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 13 2013 01:02pm
Quote (Mikob @ Apr 13 2013 08:58pm)
Spelade en ring på jsp för ett tag sedan. På tal om att förlora pengar med overpair vs overpair.
En grabb höjer till 3x bb(vet ej hans hand), blir reraisad till 18 av en grabb med QQ, ursprungshöjaren repoppar det till ~60 vilket är den andras drygt halva stack.
Han väljer att syna och flop kommer 256 varpå den andra grabben går ai på 0,0001sec. Han foldar sin QQ :O


Wut?

Asdålig fold imo

Det är ju runkpush på den brädan (runka av glädje innan man shovar sina QQ)
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 13 2013 01:02pm
Quote (Mikob @ 13 Apr 2013 20:02)
Oavsett vad den andra har är det en cp skum fold.
Allderless för lite information för att sätta honom på AA/KK endast.
Han synar halva sin stack preflop, får en perfekt flop och lägger sig mot något som kan vara ett standard cbet för att ta hem potten mot typ AKs osv.


jo definitivt lite konstigt spel, men kan ju ha varit en pkt 5 som träffat också (dock förklarar inte det preflop spelet alls).

Kan inte säga att jag skulle ha lagt mig, snarare blixt synat, men vet folk med magisk instinkt som lagt sig och haft rätt :P

This post was edited by Malmy on Apr 13 2013 01:03pm
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 13 2013 01:04pm
Quote (Malmy @ Apr 13 2013 08:02pm)
jo definitivt lite konstigt spel, men kan ju ha varit en pkt 5 som träffat också (dock förklarar inte det preflop spelet alls).


En pkt5 skulle flat callat preflop och inte repoppat det efter att ha blivit reraisad imo.
Jsp poker dock, ganska höga stakes (1:20) så folket spelar oftast seriöst ändå.

ae han blev utskrattad på bordet iaf. Även om han springer in i AA någon gång ibland där så kan han inte kasta QQ på det bordet.

Quote (Malmy @ Apr 13 2013 08:02pm)
jo definitivt lite konstigt spel, men kan ju ha varit en pkt 5 som träffat också (dock förklarar inte det preflop spelet alls).

Kan inte säga att jag skulle ha lagt mig, snarare blixt synat, men vet folk med magisk instinkt som lagt sig och haft rätt :P


Aa vissa känner på sig saker ibland, ibland har man rätt när man får de känslorna ibland har man fel.
Jag spelade plo på jsp, har tvåpar hela vägen och rivrar kåk mot hans nutflush.
Han höjer, jag reraisar (det var inte alls stor reraise) och han lägger sin färg.
Like wtf :S

This post was edited by Mikob on Apr 13 2013 01:06pm
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 13 2013 01:06pm
Quote (Mikob @ 13 Apr 2013 20:04)
En pkt5 skulle flat callat preflop och inte repoppat det efter att ha blivit reraisad imo.
Jsp poker dock, ganska höga stakes (1:20) så folket spelar oftast seriöst ändå.

ae han blev utskrattad på bordet iaf. Även om han springer in i AA någon gång ibland där så kan han inte kasta QQ på det bordet.


Hehe, antar att den ende som verkligen vet är han som gick all-in :) Sen kan vi ju säga att det är fel spelat generellt sett :)



Quote (Mikob @ 13 Apr 2013 20:04)

Aa vissa känner på sig saker ibland, ibland har man rätt när man får de känslorna ibland har man fel.
Jag spelade plo på jsp, har tvåpar hela vägen och rivrar kåk mot hans nutflush.
Han höjer, jag reraisar (det var inte alls stor reraise) och han lägger sin färg.
Like wtf :S


Spider senses! :P


This post was edited by Malmy on Apr 13 2013 01:07pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 13 2013 01:06pm
Quote (Mikob @ Apr 13 2013 09:04pm)
En pkt5 skulle flat callat preflop och inte repoppat det efter att ha blivit reraisad imo.
Jsp poker dock, ganska höga stakes (1:20) så folket spelar oftast seriöst ändå.

ae han blev utskrattad på bordet iaf. Även om han springer in i AA någon gång ibland där så kan han inte kasta QQ på det bordet.


Det är sant, agressorn kan shova med 20 olika händer i den där situationen

QQ förlorar mot 2 eller 3

Otroligt dålig fold imo
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 13 2013 01:09pm
Quote (Svartermetalisk @ 13 Apr 2013 20:06)
Det är sant, agressorn kan shova med 20 olika händer i den där situationen

QQ förlorar mot 2 eller 3

Otroligt dålig fold imo


som sagt, rent generellt håller jag helt med dig att det är fel spelat, och skulle inte spelat så själv. Men vissa människor med spider senses gör sånna folds och liknande calls och lyckas. Har en polare som fan är skrämmande med den där skiten ^^
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 13 2013 01:19pm
Quote (Malmy @ Apr 13 2013 09:09pm)
som sagt, rent generellt håller jag helt med dig att det är fel spelat, och skulle inte spelat så själv. Men vissa människor med spider senses gör sånna folds och liknande calls och lyckas. Har en polare som fan är skrämmande med den där skiten ^^


Spider sense är bra att ha på typ river när man har middle pair och frågar sig själv ska jag calla eller folda detta.

Men i den där situationen kan man aldrig folda, ganska ofta när jag har KK och någon supernit tre-bettar känner jag i magen att det är ess och visst är det ess mer än en gång men det är bara att fortsätta trycka call och konstatera att shit happens.

Vissa händer kan man inte folda och det där är en av dom imo

Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 13 2013 01:20pm
Quote (Svartermetalisk @ 13 Apr 2013 20:19)
Spider sense är bra att ha på typ river när man har middle pair och frågar sig själv ska jag calla eller folda detta.

Men i den där situationen kan man aldrig folda, ganska ofta när jag har KK och någon supernit tre-bettar känner jag i magen att det är ess och visst är det ess mer än en gång men det är bara att fortsätta trycka call och konstatera att shit happens.

Vissa händer kan man inte folda och det där är en av dom imo


jag säger inte emot dig, men jag vet folk som skulle göra det och ha en bra success rate. Det är allt jag säger :)

Jag har självklart magkänsla, men jag litar absolut inte på den i tillräckligt hög grad för att folda en sådan hand. Men finns ju olika spelstilar :)

This post was edited by Malmy on Apr 13 2013 01:21pm
Go Back To Svenska Topic List
Prev1100101102103104229Next
Add Reply New Topic New Poll