d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev199100101102103229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 13 2013 12:13pm
Quote (Malmy @ Apr 13 2013 06:55pm)
avslutade precis en session CG 0.05/0.10$ är plus 26$ just nu, men ska ta en break nu tänkte jag.


Fint facit, stabilt.

Har gått bra för mig med, upp 74:- idag

Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 13 2013 12:18pm
Quote (Svartermetalisk @ 13 Apr 2013 19:13)
Fint facit, stabilt.

Har gått bra för mig med, upp 74:- idag


bra skit :) skönt att det börjar vända för dig :)

Jag började precis igen, har haft AA och KK och inte fått NÅGON action, inte sett en flopp eller fått 3betta till mig ett raise, bara blindsen >.<

shit happends självklart, men man blir ju lite ledsen i själen iaf :P

Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 13 2013 12:31pm
Quote (Malmy @ Apr 13 2013 08:18pm)
bra skit :) skönt att det börjar vända för dig :)

Jag började precis igen,  har haft AA och KK och inte fått NÅGON action, inte sett en flopp eller fått 3betta till mig ett raise, bara blindsen >.<

shit happends självklart, men man blir ju lite ledsen i själen iaf :P


Aa det är skönt, man orkar inte torska hur länge som helst :)

Ingen action med premium händer är ganska tiltande

Extra kul är när man drar en rövare med typ A5 suited och blir tre-bettad sen någon pott senare plockar man upp premiumhand och vinner mörkarna.

Då får man spunk.
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 13 2013 12:34pm
Quote (Svartermetalisk @ 13 Apr 2013 19:31)
Aa det är skönt, man orkar inte torska hur länge som helst :)

Ingen action med premium händer är ganska tiltande

Extra kul är när man drar en rövare med typ A5 suited och blir tre-bettad sen någon pott senare plockar man upp premiumhand och vinner mörkarna.

Då får man spunk.


hehe jag hade pkt 4 nyss, träffa 4an på flopp -vi var 3st- Jag hade tidig position, tänker att jag slänger in ett 50% Cbet och hoppas på att nån reraisar, men nope, inte ett call. (det fanns ändå K och 10, så tänkte att dom borde ha träffat något eftersom dom synat 35c preflop).

This post was edited by Malmy on Apr 13 2013 12:35pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 13 2013 12:40pm
Quote (Malmy @ Apr 13 2013 08:34pm)
hehe jag hade pkt 4 nyss, träffa 4an på flopp -vi var 3st- Jag hade tidig position, tänker att jag slänger in ett 50% Cbet och hoppas på att nån reraisar, men nope, inte ett call. (det fanns ändå K och 10, så tänkte att dom borde ha träffat något eftersom dom synat 35c preflop).


Surt :(

Har du nitig image eller har du bara oflyt med actionen?

Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 13 2013 12:42pm
Quote (Svartermetalisk @ 13 Apr 2013 19:40)
Surt :(

Har du nitig image eller har du bara oflyt med actionen?


har inte varit vid bordet tillräckligt länge för att få någon image tkr jag (speciellt inte med AA KK, 44an är väl tillräckligt länge iofs.), men får ju syn eller reraises när jag är inne o kollar med AJ etc. så tror det är otur tbh. och jag spelar inte Uber tajt just nu ska sägas.


edit: LOL får QQ, jag o en snubbe 3bettar lite o lite reraises på ett lågt bräde vid flopp, vi är all in turn - han har också QQ >.<

This post was edited by Malmy on Apr 13 2013 12:46pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 13 2013 12:48pm
Quote (Malmy @ Apr 13 2013 08:42pm)
har inte varit vid bordet tillräckligt länge för att få någon image tkr jag (speciellt inte med AA KK, 44an är väl tillräckligt länge iofs.), men får ju syn eller reraises när jag är inne o kollar med AJ etc. så tror det är otur tbh. och jag spelar inte Uber tajt just nu ska sägas.


edit: LOL får QQ, jag o en snubbe 3bettar lite o lite reraises på en låg bräda vid flopp, vi är all in turn - han har också QQ >.<


Aa då är det ju otur, surt surt

Anti-klimax där med QQ, men tur att han inte hade KK eller AA eller nåt.

Det är ju riktig cooler när man har överpar mot överpar på iskall bräda, omöjligt att inte hamna all-in.


Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 13 2013 12:50pm
Quote (Svartermetalisk @ 13 Apr 2013 19:48)
Aa då är det ju otur, surt surt

Anti-klimax där med QQ, men tur att han inte hade KK eller AA eller nåt.

Det är ju riktig cooler när man har överpar mot överpar på iskall bräda, omöjligt att inte hamna all-in.


Mjo det har du rätt i, men som sagt anti-klimax som fan när man får ett näst intill perfekt bräde (hade ju varit skönar med Q på flopp så klart), men inga overcards vid turn är ju ändå bara o tuta o köra :P
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 13 2013 12:58pm
Quote (Svartermetalisk @ Apr 13 2013 07:48pm)
Aa då är det ju otur, surt surt

Anti-klimax där med QQ, men tur att han inte hade KK eller AA eller nåt.

Det är ju riktig cooler när man har överpar mot överpar på iskall bräda, omöjligt att inte hamna all-in.


Quote (Malmy @ Apr 13 2013 07:50pm)
Mjo det har du rätt i, men som sagt anti-klimax som fan när man får ett näst intill perfekt bräde (hade ju varit skönar med Q på flopp så klart), men inga overcards vid turn är ju ändå bara o tuta o köra  :P


Spelade en ring på jsp för ett tag sedan. På tal om att förlora pengar med overpair vs overpair.
En grabb höjer till 3x bb(vet ej hans hand), blir reraisad till 18 av en grabb med QQ, ursprungshöjaren repoppar det till ~60 vilket är den andras drygt halva stack.
Han väljer att syna och flop kommer 256 varpå den andra grabben går ai på 0,0001sec. Han foldar sin QQ :O

Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 13 2013 12:59pm
Jag hamnade också allin med QQ på ett välkomnande bräde nyss (6-9-J Rainbow)

Jag gör ett cbet, jag blir reraisad varpå jag shovar och han synar. Turn är en J jag tänker åh nej nu är jag död, river är 6 och nu är jag fan helt säker på att jag är rökt men jag vann potten

han måste ha haft 10-8 det är absolut enda handen jag slår på river xD

Go Back To Svenska Topic List
Prev199100101102103229Next
Add Reply New Topic New Poll