Quote (Malmy @ 14 Sep 2014 16:08)
Jag tror fullständigt på en marknadsstyrd ekonomi, men jag tror inte på den beräkning nationalekonomer gör, då deras modeller utan undantag utgår ifrån en perfekt marknad, problemet är bara att en perfekt fungerande konkurrens aldrig funnits och aldrig kommer finnas.
Sen skulle jag aldrig rösta på V om jag trodde att dom skulle få typ 30%, det jag vill göra med min röst är att vinkla S tillbaka mot de principer som förut fanns i partiet, men som man rent politiskt vänt sig ifrån på senare tid (återigen helt i min mening).
det går i praktiken att ha en perfekt marknad men problemet är att en sån marknad alltid skulle närma sig ett monopol, därav lagstiftningarna vi har för att undvika detta
förstår vad du menar med din röst på V, det är så jag tänker varje gång jag röstar i princip. inte för att jag vill att mitt parti ska få majoritet men mer för att försöka få andra partier att få upp ögonen på hur folket vill ha det
Quote (CraZeeY @ 14 Sep 2014 16:44)
Personligen så förstår jag inte hur man inte kan rösta på SD, det enda vettiga partiet.
De rödgröna ljuger och hittar bara på en massa samt de ska dra massa pengar från röven på enhörning.
Alliansen hittar också på en del, t.ex. att invandringen kommer skapa fler jobb etc.
För mig finns det tre alternativ; SD, KD eller blankt.
Dömer inte folk som inte röstar SD, folk får rösta på precis vad fan man vill, bara man kan stå för det.
SD är MINST lika bra på att ljuga:
åkesson säger att vi ska hjälpa så många flyktingar som möjligt på plats i närområdet istället för att ta hit dom och hjälpa dom här. MEN samtidigt så vill sverigedemokraterna SPARA när det gäller bistånd. hur ska man då hjälpa flyktingarna mer i närområdet? igenom att peta in mer pengar i militären tydligen. kan tolkas som att vi ska hjälpa de drabbade på plats på samma sätt som USA tycker att de hjälper till, igenom krig?
källa på detta:
http://sverigedemokraterna.se/var-politik/var-politik-a-till-o/ under bistånd och försvar
This post was edited by Simon on Sep 15 2014 07:06am