Quote (K1NGEN @ 21 Feb 2013 18:09)
till vad för motor?
b230fk
Quote (Intenso8 @ 21 Feb 2013 21:28)
köpte 850 rwd t5 för 28 papp :) -94 gått 8k mil i låda och motor resten har gått 26k (så har en budget på 32k (tänkte köpa en färdig rwd för 60~ men hitta denna

) i helgen ska den få ny lack och sedan stå i garage tills våren
lackeringsjobbet tar polaren 5000 för sen ett litet ljud bygge på 5papp~
blir att sätta i en större turbo t18 elr 19 beror på vad jag hittar. steg 3 sitter i bilen + nya kolvar + stackar + ny topplockspackning :) riktigt fynd imo
å fan! men misstänker att den inte är reggad med de? 94 är väl kanske det enda negativa.. ofta mycket elfel på dom då det är jungfru varianten. får man fråga av ren nyfikenhet hur dom gjort? alltså med kardantuneln? och vilka axlar som gjort? och vilken typ av upphängning?
har nya sfro's bygghandbok så äre nått du undrar kan jag leta upp de, alternativ ta flera kort och skicka

regga den som ombyggt fordon innan du börjar byta turbo och grejer, om du nu inte har ett ordentligt sprut så du kan köra med 2 mappningar.
slipa själv och säg 1000 kroner istället

har ett ''skitljud'' som ligger som jag tog ur audin när jag sålde den, du kan få de billigt om du är intresserad
försök hitta nån s60r eller liknande på skroten för i dom sitter det en t18 turbo

och så monterar du ner den själv och får den billigt
men helt klart, ett fynd alla dagar i veckan

Quote (Fest @ 21 Feb 2013 21:55)
Vad säger ni, får man en a3'a med 1,8t i okej skick för 15 tusen?
Kollat blocket men inte sett någonting lockande hitills!
dom äldre a3'erna finns det ju en uppsjö av? och du bör kunna hitta nån för det priset. dock ingen bil jag skulle rekomendera. en schysst a4 får du för samma peng och väldigt mkt skönare och köra och ser bättre ut