Quote (tOFFELiKastrullen @ 14 Jun 2011 20:05)
6-15
9-18
15-00
När allt går oerhört fort är det inga som helst problem. Jag blir inte miljonär om jag jobbar som jag gör nu i Sverige heller? Men visst som fan blir jag rikare av att leva normalt här i Norge. Och dessutom är det kul att bo med fyra vänner.
alltså... ja du blir rikare eftersom att oslo / norge har annan lönesättning iom prisläget och hur ekonomin mår, plus att NOK fortfarande är värd mer än svenska kronan.
Som ung singel och barnfri man i sverige har man få utgifter generellt. Därför tjänar man lite extra i Norge eftersom att man inte behöver lägga pengar på så mkt. Hade man haft barn och så i Norge hade man tjänat mer men även spenderat mycket mer och "skillnaden" hade märkts mindre.
Leva normalt för en fri ungkarl med heltidslön är typ som att snåla utta helvete för en förälder, om du förstår hur jag menar hehe.
Quote (snoramej @ 14 Jun 2011 20:16)
Finns ju vissa som gillar den där belönande känslan av att ha utfört nånting under dagen, till skillnad från t.ex. att lära ut grammatik som 90% av alla elever glömmer bort efter max ett år efter skoltiden.. Men men, smaken är delad som de säger.
amen vad fan försöker du påstå att läraryrket är ett yrke som är överflödigt? för att "eleverna skiter ändå i allt man säger"? haha OK
Quote (tOFFELiKastrullen @ 14 Jun 2011 20:11)
Men hur mycket mer tjänar egentligen akademiker än knegare, generellt d.v.s.
den frågan är helt enkelt OMÖJLIG att svara på. Och vad fan som räknas som en akademiker...
This post was edited by SpAz. on Jun 14 2011 12:26pm