d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Hesten Tappar Kilon
Prev191011121315Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 7,821.00
May 4 2011 10:15am
Idag sprang jag årets första 5km-runda som inte höll på att ta kål på mig.
Lätt stukning i foten, men det behandlar jag med is så fixar jag nästa runda den här veckan redan utan problem! :)
Förutom foten hade jag lätt kunnat fortsätta löpa.
Dags att utöka löprundan något kanske? När jag kört en vecka utan att stöta på patrull så är det dags :)
Member
Gold: 2,069.00
May 4 2011 10:19am
Quote (Fil @ 4 May 2011 18:15)
Idag sprang jag årets första 5km-runda som inte höll på att ta kål på mig.
Lätt stukning i foten, men det behandlar jag med is så fixar jag nästa runda den här veckan redan utan problem! :)
Förutom foten hade jag lätt kunnat fortsätta löpa.
Dags att utöka löprundan något kanske? När jag kört en vecka utan att stöta på patrull så är det dags :)

gratz! :)

För mig är det konditionen/själva andningen/flåset som är tungt, inte för benen/fötterna. Vet inte exakt hur man ska träna det dock, förutom att springa då.
Member
Gold: 3,472.97
May 4 2011 10:22am
Quote (Litttle_Brother @ 4 May 2011 18:19)

För mig är det konditionen/själva andningen/flåset som är tungt, inte för benen/fötterna. Vet inte exakt hur man ska träna det dock, förutom att springa då.

Simma/cykla

typ allt..

Gör det dagligen sen är det gg.
Member
May 4 2011 10:23am
Quote (Litttle_Brother @ 4 May 2011 18:19)

Samma för mig egentligen, att jag stukade foten beror på att jag springer i ojämn terräng (skogsstigar, stukade foten mot en rot som stack upp), en sekunds dålig uppmärksamhet.
Jag är riktigt stark i benen så det är inte där skon klämmer för mig. Jag tror faktiskt att det är teknikträning för mig sen springer jag milen igen utan problem!

Vill du hålla koll på flåset, spring LÅNGSAMT, du ska alltså KNAPPT RÖRA DIG FRAMÅT ELLER UPPÅT. Alltså verkligen, MYCKET långsammare än du tror! När du blivit varm i kläderna (det tar ett antal pass) så ska du se att det går mycket lättare.

Det var så våra befäl gjorde för att få en hel pluton att springa milen för första gången. Det var bara fyra av sextio personer som inte klarade av att springa milen på det här sättet!

This post was edited by Fil on May 4 2011 10:24am
Member
May 4 2011 10:40am
Quote (Fil @ 4 May 2011 18:23)
Samma för mig egentligen, att jag stukade foten beror på att jag springer i ojämn terräng (skogsstigar, stukade foten mot en rot som stack upp), en sekunds dålig uppmärksamhet.
Jag är riktigt stark i benen så det är inte där skon klämmer för mig. Jag tror faktiskt att det är teknikträning för mig sen springer jag milen igen utan problem!

Vill du hålla koll på flåset, spring LÅNGSAMT, du ska alltså KNAPPT RÖRA DIG FRAMÅT ELLER UPPÅT. Alltså verkligen, MYCKET långsammare än du tror! När du blivit varm i kläderna (det tar ett antal pass) så ska du se att det går mycket lättare.

Oj, synd :(
Jo då får man vara lite försiktigare.

Det är nice att vara benstark, sen om du får upp flåset vädligt bra eller vad man ska kalla det, så är det ju win. När du säger teknikträning, hur menar du då btw?
Jag är typ halvstark i benen men klen i armarna, bryter typ precis ner min mamma i armbrytning (dock ska det noteras att hon är ganska stark för att vara kvinna)
och tar inte min pappa, och han är inte speciellt stark. Aja nog snackat om armar.

På tal om milen, så är det ett utav mina mål med löpning. Jag har spungit milen 2 gånger seriöst, första gången 1:20, dock gick jag en del då, men var ändå rätt seriöst ^^
Och sen andra gången joggade jag typ hela tiden, fick då 55 minuter, vilket jag är nöjd med, det var snart ett år sedan dock.
Varje år i Maj är det en löpartävlning i Luleå där jag bor på en mil. Finns kortare och längre också). Och ska försöka ta och göra den i år också men tvekar på att jag får
under timmen denna gång :(
Tycker det är extra roligt i alla fall med lopp och sånt när det är många som springer.

Också, med långsamt och det som du pratatde om, ska man bara typ småjogga hela tiden under en hel löpingrunda då eller hur menar du?

Member
Gold: 1,506.69
May 4 2011 10:41am
jävlar va jag ska runka, kommer tappa kilon som bara helvete ;)
Member
May 4 2011 10:43am
Quote (Mabouse @ 4 May 2011 18:41)
jävlar va jag ska runka, kommer tappa kilon som bara helvete ;)

lol va random.

Du blir bara stark i armen av det och kanske kuken om man nu kan bli det lol.
Member
May 4 2011 10:58am
Quote (Litttle_Brother @ 4 May 2011 18:40)
Oj, synd :(
Jo då får man vara lite försiktigare.

Det är nice att vara benstark, sen om du får upp flåset vädligt bra eller vad man ska kalla det, så är det ju win. När du säger teknikträning, hur menar du då btw?
Jag är typ halvstark i benen men klen i armarna, bryter typ precis ner min mamma i armbrytning (dock ska det noteras att hon är ganska stark för att vara kvinna)
och tar inte min pappa, och han är inte speciellt stark. Aja nog snackat om armar.

På tal om milen, så är det ett utav mina mål med löpning. Jag har spungit milen 2 gånger seriöst, första gången 1:20, dock gick jag en del då, men var ändå rätt seriöst ^^
Och sen andra gången joggade jag typ hela tiden, fick då 55 minuter, vilket jag är nöjd med, det var snart ett år sedan dock.
Varje år i Maj är det en löpartävlning i Luleå där jag bor på en mil. Finns kortare och längre också). Och ska försöka ta och göra den i år också men tvekar på att jag får
under timmen denna gång :(
Tycker det är extra roligt i alla fall med lopp och sånt när det är många som springer.

Också, med långsamt och det som du pratatde om, ska man bara typ småjogga hela tiden under en hel löpingrunda då eller hur menar du?

Teknikträningen får du automatiskt.
Om du är osäker, läs in dig på hur man ska göra, och koncentrera dig på en sak åt gången.
Om du inte redan andas in med näsan och ut med munnen, börja där!
Om du inte springer med "rullande" steg, så är det säkert steg två.

Finns säkert massvis med grejer som jag inte tänker på, men googlar du löpteknik hittar du säkert mängder!
Member
Gold: 0.00
May 5 2011 03:47am
jag slet ut mina knän
skulle lyssnat på dig xd

värst av allt är att jag står upp/går 7 timmar i sträck varje dag på jobbet, kan inte riktigt vila dom som jag borde :/
Member
Gold: 1,506.69
May 5 2011 04:18am
Quote (Litttle_Brother @ May 4 2011 04:43pm)
lol va random.

Du blir bara stark i armen av det och kanske kuken om man nu kan bli det lol.

np jag var absolut seriös ;)
Go Back To Svenska Topic List
Prev191011121315Next
Add Reply New Topic New Poll