Quote (Fil @ 4 May 2011 18:23)
Samma för mig egentligen, att jag stukade foten beror på att jag springer i ojämn terräng (skogsstigar, stukade foten mot en rot som stack upp), en sekunds dålig uppmärksamhet.
Jag är riktigt stark i benen så det är inte där skon klämmer för mig. Jag tror faktiskt att det är teknikträning för mig sen springer jag milen igen utan problem!
Vill du hålla koll på flåset, spring LÅNGSAMT, du ska alltså KNAPPT RÖRA DIG FRAMÅT ELLER UPPÅT. Alltså verkligen, MYCKET långsammare än du tror! När du blivit varm i kläderna (det tar ett antal pass) så ska du se att det går mycket lättare.
Oj, synd 
Jo då får man vara lite försiktigare.Det är nice att vara benstark, sen om du får upp flåset vädligt bra eller vad man ska kalla det, så är det ju win. När du säger teknikträning, hur menar du då btw?
Jag är typ halvstark i benen men klen i armarna, bryter typ precis ner min mamma i armbrytning (dock ska det noteras att hon är ganska stark för att vara kvinna)
och tar inte min pappa, och han är inte speciellt stark. Aja nog snackat om armar.
På tal om milen, så är det ett utav mina mål med löpning. Jag har spungit milen 2 gånger seriöst, första gången 1:20, dock gick jag en del då, men var ändå rätt seriöst ^^
Och sen andra gången joggade jag typ hela tiden, fick då 55 minuter, vilket jag är nöjd med, det var snart ett år sedan dock.
Varje år i Maj är det en löpartävlning i Luleå där jag bor på en mil. Finns kortare och längre också). Och ska försöka ta och göra den i år också men tvekar på att jag får
under timmen denna gång

Tycker det är extra roligt i alla fall med lopp och sånt när det är många som springer.
Också, med långsamt och det som du pratatde om, ska man bara typ småjogga hela tiden under en hel löpingrunda då eller hur menar du?