Quote (Svartermetalisk @ Jul 4 2015 12:05pm)
Vad spelar du för inköp / vad har du för ROI?
Något felköp är kanske inte hela världen, dom där böckerna är bra och jag såg regelbundet iaf när jag lirade ändå helt ok spelare som regelbundet gjorde grova missar som kunde undvikits om dom öppnat ganska basic böcker någon gång. Det är knappast en dålig investering om du vill bli bättre.
Dock är dom som alltid med pokerlitteratur och diskussioner med andra att du måste se allting som presenteras för dig som idéer och applicera endast det du tycker är vettigt, många saker duktiga spelare tipsar dig om kommer vara rentav kontraproduktiva om dom används på fel sätt eller mot fel motståndare.
Kommer ihåg ett specifikt exempel när en vinnande midstakes PLO spelare gav ett helt bedrövligt råd till en microspelare på något forum och backade upp sin tes med ett exempel från när han skottade highstakes, jag callade ut honom och sa typ att ingen på PLO10 har en 2x Air range i den där spotten och ditt spel spolar ned pengar i toaletten, fick medhåll av typ hela forumet men ingen vågade göra min post därför att snubben jag ifrågasatte plussade tusendals dollar per månad.
Han var mycket bättre än jag uppenbarligen men det som fungerar för honom är inte nödvändigtvis det som fungerar för sämre spelare.
Jag är fortfarande reltivt ny, bara spelat på pokerstars och har satt in totalt runt 900kr, satte in 20 dollar, förlorade allt, satte in 20 till, gick upp till 250 någonting, cashade ut allt förutom 25, förlorade allt, satt in 20 dollar 3 ggr till och förlorat allt alla gånger, men ligger ju fortfarande plus totalt
Brukar köra cash games 0.05/0.10 eller sitngo turneringar med 0.5-3 buying, föredrar små, typ 9-45 personer med i dem.
Sen har jag spelat en del time torunaments, de har jag gått profit på ganska mycket, jag brukar bara se till att överleva tills jag cashar, av cirkus 20 spelade turneringar har jag cashat typ 15, och 5 av de var saftiga vinster, typ 5 ggr buyin.
och min ROI blir väl 1.5(?) eftersom 250-100/100=1.5 intesant?
/e
även spelat på BnP och gått från 620 fg till 50k eller nåt, cashat ut, gått från 1k till 85k, fast det har varit mestadels AI ww/lw, så det är inte riktig poker, men vunnit en del i rings/dons.
This post was edited by GeneralBosse on Jul 4 2015 04:27am