Quote (Malmy @ Sep 6 2013 09:20pm)
Jag vill absolut inte vara negativ utan det är ju självklart skitbra att du hittat något du vill göra, och det är ju ett bra område!
Men ta det från någon som är i socialt arbete-branschen, fängelse och behandlingshem och dylika saker kräver i allt högre grad en beteendevetenskaplig högskoleutbildning eller i vissa fall socionom utbildning.
Så räkna inte med för mycket sådana jobb om du inte efter den utbildningen även vidareutbildar dig.
Dagis eller förskola som det heter nu är ju också i processen att bara få högskoleutbildad personal och det är stenhård konkurrens (Känner ett par nyexade förskolelärare)
Däremot så har du nog helt rätt i fritidsverksamheter av olika slag! Jag skulle väl rekommendera att du efter du gått klart den här utbildningen fortsatte att läsa vidare (om du känner för det självklart) så kommer nog allt bli grymt!
Hoppas allt går bra under utbildningen !

jag vill inte heller jobba inom det, vill vara på en fritidsgård

men om du hade varit något påläst, så söker fängelse, behandlingshem etc...fler o fler fritidsledare =)
tackar!
Quote (bomben @ Sep 6 2013 03:31pm)
Vad är det för mening med fjällvecka/vintervecka osv? Såg riktigt nice ut men förstår inte riktigt vad det har med utbildningen att göra förutom att lära känna varandra i klassen.. Började själv studera nyligen och kan bara instämma om att det är riktigt gött om man jämför med arbete. Dock är det ju ingen dans på rosor men gillar utmaningen

(studerar civilingenjör)
Var själv lite skeptisk till att studera vidare från en början men nu när det väll har börjat känns det som det bästa beslutet jag gjort i livet, att studera i sverige är verkligen ett privilegium och jag tycker att mer folk borde ta chansen för att det är gratis! I andra länder kostar utbildningen upp till 300,000 kr per termin! Men det är ju svårt att ta steget att söka när man hellre kan sitta hemma o bara rulla tummarna

Ledarskap?

erfarenheter från olika situationer i livet? beroende på vad du ska jobba med. därför får man prova på allt.
Quote (n1ghtm4r3 @ Sep 6 2013 06:21pm)
Vart äre du pluggar? Antar de inte är distans?

noll koll

Gamleby folkhögskola, ja pendlar, men finns internat

Quote (Jewhannes @ Sep 6 2013 09:17pm)
no offense men ser inte helheten med utbildningen, jag menar vars kom friluftsliv in fritidsledare
det är en inriktning som skolan har valt
Quote (n1ghtm4r3 @ Sep 6 2013 06:21pm)
Vart äre du pluggar? Antar de inte är distans?

noll koll

Gamleby folkhögskola, ja pendlar, men finns internat
This post was edited by MartinS on Sep 7 2013 05:56am