Quote (Fil @ 3 Jul 2013 12:57)
Nej, man kan inte diskriminera etniska svenskar enligt lagen. Det är vattentätt.
Läste en artikel som handlade om att en stockholmare anmält en eventuell arbetsgivare i Lund som sa att han inte var en möjlig kandidat till jobbet eftersom han var "stockholmare och stolt över det"
Arbetsgivaren blev friad från diskrimineringsanklagelserna.
Är du säker på det, har du källa? jag är inte lika bergssäker. Men DO är väl inte ett domstolsväsende heller så jag vet inte om dom "friar" på samma sätt som en rättssal. dom gör nog som dom vill.
Stockholmare o stolt över det-anekdoten gav mig ett skönt garv btw haha

Quote (Spetch @ 3 Jul 2013 12:58)
Jo. Man får nog ta det men en jävla stor nypa salt också tror jag.
Får se hur officiellt det drar sig och hur media beter sig. Kommer köpa kladdkaka när aftonbladet väl börjar eskalera ämnet och läsa ord för ord kommentar för kommentar.
Men tycker fortfarande att det låter skumt, att anställa folk för deras bakgrund istället för erfarenhet för att få bort rasism eller kritik till deras låg volym till chefspositioner med utländsk bakgrund är ju inte direkta lösningen.
Tycker det är helt fel, man går ju nästan i princip helt fel håll...
Jaja! Intressant! Ska kolla när jag kommer hem

Skål!
Officiellt kommer nog (tyvärr) media dra sig in i det sista med rapportering, om det blir någon alls. och om det faktiskt är sant att Max agerat såhär.
Det är därför jag tycker att Realisten o andra sidor har existensberättigande oavsett hur vidrig människosyn dom kan representera ibland. För inte från något etablerat håll törs det ta i vissa frågor... Som sagt: Sverige är vidrigt ängsligt och det gör mig galen.
This post was edited by SpAz. on Jul 3 2013 05:11am