d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Nästa Gäng Som Skämmer Ut Sverige. > Jepp
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 457,914.30
May 1 2013 05:22pm
Quote (Intenso8 @ 1 May 2013 18:24)
vrf hata polisen :O ?

instrinkalt och generellt är polisväsende rätt vidrigt, men specifikt är det de i sk sena demokratier, övervaknings/antiterrorism stater överlag. Samtidigt som branschen innehåller i dess svenska utformning och många andra länders desamma, en status som innebär "untouchable" in court typ. polis=makt. makt gillar för många idioter att ha.
sen från toppstyrningen så borde polisväsendet vara mer fristående att ta egna beslut om prioriteringsordning, våldsbrott>all. men politikerna bestämmer tyvärr agendan i för bred utsträckning

This post was edited by SpAz. on May 1 2013 05:24pm
Member
Gold: 3,000.70
May 2 2013 01:48am
Quote (SpAz. @ 1 May 2013 23:22)
instrinkalt och generellt är polisväsende rätt vidrigt, men specifikt är det de i sk sena demokratier, övervaknings/antiterrorism stater överlag. Samtidigt som branschen innehåller i dess svenska utformning och många andra länders desamma, en status som innebär "untouchable" in court typ. polis=makt. makt gillar för många idioter att ha.
sen från toppstyrningen så borde polisväsendet vara mer fristående att ta egna beslut om prioriteringsordning, våldsbrott>all. men politikerna bestämmer tyvärr agendan i för bred utsträckning

Jag tror dock att mycket grundar sig i att när folk gör olagligheter så blir polisen arg på dom, ja då är polisen dumma i huvudet. Folk som kör för fort och blir tagna tycker polisen är dum i huvudet.

Såklart finns det elaka poliser men jag tror folk skulle få testa vara polis ett tag så skulle dom nog ändra lite uppfattning om hur poliser agerar. Det finns väldigt många ostabila människor i detta samhälle, krydda då på med lite press så kan dom göra vad som helst.
Member
Gold: 7,821.00
May 2 2013 02:00am
Quote (eviilution @ 2 May 2013 09:48)
Jag tror dock att mycket grundar sig i att när folk gör olagligheter så blir polisen arg på dom, ja då är polisen dumma i huvudet. Folk som kör för fort och blir tagna tycker polisen är dum i huvudet.

Såklart finns det elaka poliser men jag tror folk skulle få testa vara polis ett tag så skulle dom nog ändra lite uppfattning om hur poliser agerar. Det finns väldigt många ostabila människor i detta samhälle, krydda då på med lite press så kan dom göra vad som helst.

De poliser jag varit i kontakt med har varit 50/50. Vissa har varit allmänt dryga, en försökte sätta dit mig eftersom han inte gillade min körstil/attityd, fastän jag inte hade gjort något olagligt. Han hotade till och med att ringa till pappa :rofl:
Member
Gold: 30.00
May 2 2013 05:24am
Jag är på SpAz linje, det finns en otrolig mängd svenska poliser som är rejält kokta i skit. Detta får fortgå därför att det inte finns något sätt att sätta dit bråkstakarna.

Kolla upp hur många % av poliser som anmäls för misshandel som faktiskt döms det är försvinnande lite, och då får ni räkna med att mörkertalet är enormt därför att dom flesta vet att poliser står över lagen så många skiter i att anmäla.

Svensk polis har missbrukat mitt förtroende så grovt att varje gång jag blivit ombedd att vittna eller whatever har jag bara blånekat att jag sett något överhuvudtaget för jag vill inte ha något med någon polis att göra.

Member
Gold: 3.90
May 2 2013 05:48am
Quote (Fil @ 2 May 2013 09:00)
De poliser jag varit i kontakt med har varit 50/50. Vissa har varit allmänt dryga, en försökte sätta dit mig eftersom han inte gillade min körstil/attityd, fastän jag inte hade gjort något olagligt. Han hotade till och med att ringa till pappa :rofl:

Under hela mitt liv har jag mött 2 som har varit "dåliga" resten har varit bra. Det kanske är eran attityd det är fel på :evil: ?

Quote (Svartermetalisk @ 2 May 2013 12:24)
Jag är på SpAz linje, det finns en otrolig mängd svenska poliser som är rejält kokta i skit. Detta får fortgå därför att det inte finns något sätt att sätta dit bråkstakarna.

Kolla upp hur många % av poliser som anmäls för misshandel som faktiskt döms det är försvinnande lite, och då får ni räkna med att mörkertalet är enormt därför att dom flesta vet att poliser står över lagen så många skiter i att anmäla.

Svensk polis har missbrukat mitt förtroende så grovt att varje gång jag blivit ombedd att vittna eller whatever har jag bara blånekat att jag sett något överhuvudtaget för jag vill inte ha något med någon polis att göra.

Sätt dig själv i polisens skor. Jag ljuder inte då jag säger att jag förmodligen hade sänt ett hundratal "oskyldiga" till intensiven :ph34r:
Member
May 2 2013 06:05am
Finns ganska många klipp(svenska) på internet där folk står och skriker övervåld etcetc. Men vafan är grejn att hålla på och streta emot när man blir gripen? Dom kommer ju liksom inte ändra sig bara för personen käftar och viftar på händerna. ..

Ena stunden sitter "kalle" på internet och tyxker polisen var duktiga med att skjuta en bankrånare osvosv men sen när lilla kalle gör något olagligt själv, ja då nej då är polise så dum :( folk fjnkar som så att så länge det inte drabbar en själv så är det kolugnt!

Jag är på polisens sida och tycker dom ka få ta i ännu mer.
Member
Gold: 3.90
May 2 2013 06:43am
Quote (eviilution @ 2 May 2013 13:05)
Finns ganska många klipp(svenska) på internet där folk står och skriker övervåld etcetc. Men vafan är grejn att hålla på och streta emot när man blir gripen? Dom kommer ju liksom inte ändra sig bara för personen käftar och viftar på händerna. ..

Ena stunden sitter "kalle" på internet och tyxker polisen var duktiga med att skjuta en bankrånare osvosv men sen när lilla kalle gör något olagligt själv, ja då nej då är polise  så dum :( folk fjnkar som så att så länge det inte drabbar en själv så är det kolugnt!

Jag är på polisens sida och tycker dom ka  få ta i ännu mer.

Vouch this!
Member
Gold: 354.00
May 2 2013 08:45am
Poliser ska framstå som seriösa, mogna och auktoritära. Inte göra egna covers på Gangnam Style och få alla poliser i Sverige att framstå som ett gäng lallare, imo.
Member
Gold: 30.00
May 2 2013 09:08am
Ja det finns mycket klipp på internet där folk beter sig som idioter men i verkliga livet finns det mycket folk som inte gör motstånd alls och blir misshandlade av ingen anledning alls

jag har sett två 30+ civil poliser dra batong mot en femtonåring som blev rädd och sprang när dom började rusa mot honom och skrika högt som fan, dom glömde givetvis berätta att dom var civvare så tro fan att han blev skraj när två okänd män börjar hetsa

Enligt praxis ska dom omedelbart visa brickan men det glömde dom

Att dom aldrig någonsin för dra batong mot ett barn glömde dom också.

Jag kan dra hur många såna här exempel som helst

I praktiken finns det inget sätt överhuvudtaget att hindra poliser från att använda mycket mycket mycket mer våld än situationen kräver därför att chansen att du lyckas fälla en polis om du anmäler honom är bokstavligt talat runt 2%

Om ni tror att detta aldrig någonsin missbrukas av sadistiska poliser då är ni mer blåögda än Bambi

Member
May 3 2013 01:35am
Säger ju att såklart finns det elaka poliser, men hellre mer våld än för lite våld. Är ju fan pinsamt vad folk håller på med idag, sitter och grinar så fort polisen egentligen inte gjort ett jävla skit.

edit: angående videon så ja, jag tyckler det är sjukt pinsamt. Men att folk blir griniga över att dom gör detta på arbetstid(vilket dom inte har gjort enligt poliseer som ringt in till äntligen morgon idag) och blablabla förstår jag inte alls. Jag tycker det bara är positivt att polisen har lite humor även om det i detta fall misslyckades tot :)

edit2: Kom på... Man ser ofta i filmer när goding + skurk fajtas. Goding spöar på elak så man tror den är död, sen huxflux så vaknar den upp och gör ett sista tappert försök att skjuta goding och man sitter alltid hemma ochj säger men vafam, tryck en kul i skallen så du vet säkert att den är död.

Summering: Better safe then sorry.

This post was edited by eviilution on May 3 2013 01:41am
Go Back To Svenska Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll