d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Bitcoin Scam Genom Facebook?
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Gold: 30,896.48
Trader: Trusted
Apr 13 2013 10:00am
Quote (Dreamfuel @ 13 Apr 2013 16:56)
De kan tvätta dem rätt enkelt. Bitcoinsen skickas runt till tusentals olika konton där de spenderas på små anonyma grejer, eller tvättas via sidor på deepweb. Eller så gör de ett konto på en exchange ( typ btc-e ) och säljer coins där, sen säljer de kontot med exempelvis $500 på för $450 i cash.

If you say so, fattar fortf inte riktigt hur dom ska komma undan med det eller få nåt vettigt för det.

Men det känns iofs för mig som hela bitcoin grejen bara är en jävligt stor pyramid-scheme. Men jag vet inte riktigt tillräckligt mycket om det, bara en känsla :)
Member
Gold: 12.00
Apr 13 2013 10:03am
Quote (Malmy @ 13 Apr 2013 18:00)
If you say so, fattar fortf inte riktigt hur dom ska komma undan med det eller få nåt vettigt för det.

Men det känns iofs för mig som hela bitcoin grejen bara är en jävligt stor pyramid-scheme. Men jag vet inte riktigt tillräckligt mycket om det, bara en känsla :)

Kände också att det var lite fishy i början, men nu har jag spenderat typ 4 månader på att gräva ner mig i det och fattar mycket bättre nu.

Det är fruktansvärt enkelt att tvätta bitcoins btw. Syftet med bitcoins är att det ska vara svårt / omöjligt att spåra bitcoins och dess ägare, så om man vet vad man gör så är det inte speciellt svårt att gömma såna stora summor.

Bitcoin har fått en legitim valuta status nu i bland annat Sverige och USA, så det är rätt så officiellt att det är en världsvaluta nu.

Finns rätt många sidor som tar betalt i BTC. Jag hyr serverplats och seedbox och betalar med LTC och BTC.
Retired Moderator
Gold: 30,896.48
Trader: Trusted
Apr 13 2013 10:19am
Quote (Dreamfuel @ 13 Apr 2013 17:03)
Kände också att det var lite fishy i början, men nu har jag spenderat typ 4 månader på att gräva ner mig i det och fattar mycket bättre nu.

Det är fruktansvärt enkelt att tvätta bitcoins btw. Syftet med bitcoins är att det ska vara svårt / omöjligt att spåra bitcoins och dess ägare, så om man vet vad man gör så är det inte speciellt svårt att gömma såna stora summor.

Bitcoin har fått en legitim valuta status nu i bland annat Sverige och USA, så det är rätt så officiellt att det är en världsvaluta nu.

Finns rätt många sidor som tar betalt i BTC. Jag hyr serverplats och seedbox och betalar med LTC och BTC.

Det är grymmt för dig, och jag hoppas att allt fortsätter gå bra för dig med det. Men tills vanliga affärer som jag normalt sett skulle handla i för vanliga pengar använder det, tänker jag behålla en hälsosam skepticism :)
Member
Gold: 2,443.00
Apr 13 2013 10:37am
Quote (Malmy @ Apr 13 2013 06:19pm)
Det är grymmt för dig, och jag hoppas att allt fortsätter gå bra för dig med det. Men tills vanliga affärer som jag normalt sett skulle handla i för vanliga pengar använder det, tänker jag behålla en hälsosam skepticism :)

Ja, det är bra. Vara skeptisk mot saker man inte förstår sig på.
Member
Gold: 259.62
Apr 13 2013 10:52am
Grejjen med bitcoins är att du kan skilja brottet från pengarna, men inte göra dem vita
Member
Gold: 12.00
Apr 13 2013 11:18am
Quote (Jewhannes @ 13 Apr 2013 18:52)
Grejjen med bitcoins är att du kan skilja brottet från pengarna, men inte göra dem vita

Yup. De kommer alltid att vara smutsiga, men efter att ha passerat många olika händer så är det precis som vanliga pengar. Du kommer ju inte sluta handla med 100lappar för att den du håller i råkar ha varit stöldgods 2 år tidigare.
Go Back To Svenska Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll