d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > Vilket Beteende är Värst Ur Alkoholvanesynsätt?
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 842.62
Apr 3 2013 09:21am
Quote (Fil @ 3 Apr 2013 17:20)
Jo, fast dricker du ett glas vin kommer du nog upptäcka att det inte räcker för att bli salongs. Såtillvida att du har ätit någonting senaste dygnet :P

Ett glas nej men nu snackar vi ju halva flaskan :P
Member
Gold: 7,821.00
Apr 3 2013 09:22am
Quote (SCXiao @ 3 Apr 2013 17:21)
Ett glas nej men nu snackar vi ju halva flaskan :P

Typ två glas. Halsar du dom direkt efter varandra är det sin sak. Men fördelat över en kväll innebär det inte särskilt högt tempo.
Kanske berusar det en liten flicka

Quote (Simon @ 3 Apr 2013 17:09)
jag tycker inte att det är någon skillnad på att dricka en flaska utspritt över hela veckan eller att dra i sig den på en kväll. såvida man klarar av att dricka en flaska vin då, men de gör väl de flesta utan att bli för dryga

Jo det gör de flesta nog. Men på en flaska börjar du nog känna av berusningen. Det hinner du nog aldrig göra fördelat över hela veckan :P
Där tycker jag det finns en skillnad!

This post was edited by Fil on Apr 3 2013 09:24am
Member
Apr 3 2013 09:24am
Quote (Fil @ 3 Apr 2013 17:22)
Typ två glas. Halsar du dom direkt efter varandra är det sin sak. Men fördelat över en kväll innebär det inte särskilt högt tempo.
Kanske berusar det en liten flicka

Nä det är det jag menar, så länge man inte dricker det enbart för berusningens skull så är det chill. Ett glas till maten och ett glas till filmen innan man går och lägger sig är inga problem imo

This post was edited by SCXiao on Apr 3 2013 09:26am
Member
Apr 3 2013 09:27am
Quote (SCXiao @ 3 Apr 2013 17:24)
Nä det är det jag menar, så länge man inte dricker det enbart för berusningens skull så är det chill

Ah, där är vi överens!
Men säg att man tycker att vinet i sig är så gott, så man dricker det av den anledningen, konsekvensen kan ju likförbannat vara att du blir berusad.
Även om det inte är det du är ute efter. Vad säger du om det då?

Då har du ingen sund alkoholvana, oavsett om du är "ute efter" berusningen eller ej.
Member
Apr 3 2013 09:31am
Quote (Fil @ 3 Apr 2013 17:27)
Ah, där är vi överens!
Men säg att man tycker att vinet i sig är så gott, så man dricker det av den anledningen, konsekvensen kan ju likförbannat vara att du blir berusad.

Då har du ingen sund alkoholvana, oavsett om du är "ute efter" berusningen eller ej.

Då tycker jag att man bör hålla sig till cola eller nåt istället för det är ingen sund alkoholvana som du säger :P annars blir det lätt att man slirar in på en flarra varje kväll till slut
Member
Gold: 0.00
Apr 3 2013 09:32am
Quote (Fil @ 3 Apr 2013 17:27)
Ah, där är vi överens!

vad är en sund alkoholvana då? en som inte tär på det sociala livet eller en som inte tär på din kropp fysiskt. för i vilket fall så varierar det väldigt stort från person till person. många klarar av att sitta och vara smygalkisar utan att det påverkar jobb och vänner i någon större utsträckning medan en förälder skulle kunna ställa till med mycket bekymmer igenom att vara berusad om dagarna. jag tycker att man ska få sköta sig själv så länge man tar sitt ansvar.
Member
Apr 3 2013 09:39am
Quote (SCXiao @ 3 Apr 2013 17:31)
Då tycker jag att man bör hålla sig till cola eller nåt istället för det är ingen sund alkoholvana som du säger :P annars blir det lätt att man slirar in på en flarra varje kväll till slut

Fast cola är ju inget bra substitut för vin om du frågar mig, inte att hälla i sig varje kväll.

Quote (Simon @ 3 Apr 2013 17:32)
vad är en sund alkoholvana då? en som inte tär på det sociala livet eller en som inte tär på din kropp fysiskt. för i vilket fall så varierar det väldigt stort från person till person. många klarar av att sitta och vara smygalkisar utan att det påverkar jobb och vänner i någon större utsträckning medan en förälder skulle kunna ställa till med mycket bekymmer igenom att vara berusad om dagarna. jag tycker att man ska få sköta sig själv så länge man tar sitt ansvar.

Frågan är var det börjar tära på din kropp eller sinne, långsiktigt eller kortsiktigt. Jag tror inte man bara kan gå "på känn", många problem kommer smygande och då märker man kanske inte av dessa förrän det är för sent.
En sund alkoholvana är, min definition, när man varken skadar sig själv eller andra, på kort eller lång sikt.

This post was edited by Fil on Apr 3 2013 09:40am
Member
Apr 3 2013 09:41am
Quote (Fil @ 3 Apr 2013 17:39)
Fast cola är ju inget bra substitut för vin om du frågar mig, inte att hälla i sig varje kväll.

Nej det var bara ett exempel men du förstår vad jag menar :)
Member
Gold: 0.00
Apr 3 2013 09:45am
Quote (Fil @ 3 Apr 2013 17:39)

Frågan är var det börjar tära på din kropp eller sinne, långsiktigt eller kortsiktigt. Jag tror inte man bara kan gå "på känn", många problem kommer smygande och då märker man kanske inte av dessa förrän det är för sent.
En sund alkoholvana är, min definition, när man varken skadar sig själv eller andra, på kort eller lång sikt.

isåfall måste man nog vara nykterist för att ha en sund alkoholvana :)
Member
Gold: 0.01
Apr 3 2013 09:51am
Quote (SCXiao @ 3 Apr 2013 15:16)
Är väl olika, har för mig att ett glas vin är mer eller mindre samma alkoholmängd som en starköl men innehåller mycket mer socker så man blir berusad fortare :P

e; sockerhalten beror ju på vilket vin det är såklart men rent allmänt innehåller det rätt mycket mer än öl

du blandar ihop det med skumpa ;)
Quote (Fil @ 3 Apr 2013 15:20)
Jo, fast dricker du ett glas vin kommer du nog upptäcka att det inte räcker för att bli salongs. Såtillvida att du har ätit någonting senaste dygnet :P

sist jag drack vin delade jag och en polare på 7 liter vin... så om man blir salongs på ett glas tvivlar jag starkt på!

sen så finns det olika beroenden när det kommer till alkohol ''beroende/bruk/missbruk/'' osv.. finns flera olika typer av beroenden så behöver absolut inte vara ett missbruk som många ser allt som
Go Back To Svenska Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll