Quote (SCXiao @ 3 Apr 2013 17:31)
Då tycker jag att man bör hålla sig till cola eller nåt istället för det är ingen sund alkoholvana som du säger

annars blir det lätt att man slirar in på en flarra varje kväll till slut
Fast cola är ju inget bra substitut för vin om du frågar mig, inte att hälla i sig varje kväll.
Quote (Simon @ 3 Apr 2013 17:32)
vad är en sund alkoholvana då? en som inte tär på det sociala livet eller en som inte tär på din kropp fysiskt. för i vilket fall så varierar det väldigt stort från person till person. många klarar av att sitta och vara smygalkisar utan att det påverkar jobb och vänner i någon större utsträckning medan en förälder skulle kunna ställa till med mycket bekymmer igenom att vara berusad om dagarna. jag tycker att man ska få sköta sig själv så länge man tar sitt ansvar.
Frågan är var det börjar tära på din kropp eller sinne, långsiktigt eller kortsiktigt. Jag tror inte man bara kan gå "på känn", många problem kommer smygande och då märker man kanske inte av dessa förrän det är för sent.
En sund alkoholvana är, min definition, när man varken skadar sig själv eller andra, på kort eller lång sikt.
This post was edited by Fil on Apr 3 2013 09:40am