d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Tele2 är Fylld Med Bemaning Från Samhall
Prev12346Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Jan 16 2013 11:23am
Quote (berhemuli @ Jan 16 2013 07:19pm)
Hade liknande nyss med tele2, är alltid krångel vid köpen, annars är jag nöjd med mina tele2 grejer, bara att det blir krångel med sådant här lite för ofta.

Hade problem när jag skaffade min tele2 mobilt bredband för första gången, dom skickade 8modem och påstod att jag beställt 8st. Så vart tvungen o hämta ut alla, kolla deras någon jävla nummer ge till kundtjänst så att dom kunde avaktivera o sen skicka tillbaka..

Nu nyligen några dagar sedan, ringde några i uppdrag av tele2, erbjöd till ett förmånligt pris internet hit hem med modem o router, var för billigt så frågade ifall dom hade någon gräns med trafik. Fick till svar ja 15gb och därefter sänks farten.. Frågade ett flertal gånger till vilken hastighet det sänks till, efter många om och men så sa hon att det sänks till 5mbit. Tänkte ah men det är lagom, det klarar jag mig på för det här priset. Slog till och "skrev kontrakt". Kollade efteråt på tele2 hemsidan och det sänks visst till 200kbit efter 15gb. Dvs hon ljög rakt upp i ansiktet på en. Blir att lämna tillbaka direkt när jag får det.

Så jävla tråkigt... Blir bara mer arg av att läsa sånt här haha
Member
Gold: 85,068.92
Jan 16 2013 11:29am
Du ska va glad att de var Tele2 och något som du kanske kan använda än fast du blev pålurad det :P

Jag däremot när man var ung och dum typ 18 bast släppte in en trevlig norrländsk försäljare. Han surrade på och visade sig komma nästan från min hemby.
När jag sedan tackat honom och han lämnat hade jag blivit på lurad en prenumeration för 5 år framåt på en bok som typ visar fakta om året som gått i hela världen, typ händelser såsom 9/11 bla,bla.
Och den gick bara att avbeställa första 2v ( vilket jag inte gjorde för tänkte inte på't ) Så när jag sedan fick första boken tänkte jag va fan! Den här skiten behöver ju inte jag. Så när jag försökte avbeställa så säger dom att de är bindande och går inte avbeställa om man inte varit arbetslös i 6månader.
Jag hade varit arbetslös i 5 månader just då men var tvungen att vänta 1 månad till. Någon vecka därefter fick jag jobb och kunde inte säga upp boken xD

Så hemma hos mina föräldrar ligger det 1 bok och 4 paket ( som innehåller 1 bok vardera ) från åren typ 2006-2011 eller nå sånt och bara samlar damm. Varje bok kostade dessutom typ 800:-!
Detta var verkligen att kasta pengarna i sjön!

e: nu när ja tänker efter lite extra så tror jag den boken hette:
AHA Årsbok

This post was edited by n1ghtm4r3 on Jan 16 2013 11:30am
Retired Moderator
Gold: 85.47
Jan 16 2013 11:33am
Quote (n1ghtm4r3 @ Jan 16 2013 07:29pm)
Du ska va glad att de var Tele2 och något som du kanske kan använda än fast du blev pålurad det :P

Jag däremot när man var ung och dum typ 18 bast släppte in en trevlig norrländsk försäljare. Han surrade på och visade sig komma nästan från min hemby.
När jag sedan tackat honom och han lämnat hade jag blivit på lurad en prenumeration för 5 år framåt på en bok som typ visar fakta om året som gått i hela världen, typ händelser såsom 9/11 bla,bla.
Och den gick bara att avbeställa första 2v ( vilket jag inte gjorde för tänkte inte på't ) Så när jag sedan fick första boken tänkte jag va fan! Den här skiten behöver ju inte jag. Så när jag försökte avbeställa så säger dom att de är bindande och går inte avbeställa om man inte varit arbetslös i 6månader.
Jag hade varit arbetslös i 5 månader just då men var tvungen att vänta 1 månad till. Någon vecka därefter fick jag jobb och kunde inte säga upp boken xD

Så hemma hos mina föräldrar ligger det 1 bok och 4 paket ( som innehåller 1 bok vardera ) från åren typ 2006-2011 eller nå sånt och bara samlar damm. Varje bok kostade dessutom typ 800:-!

AHA Årsbok

Ouch, det låter inte alls roligt
Retired Moderator
Gold: 226.37
Jan 16 2013 11:33am
Quote (Spetch @ Jan 16 2013 06:00pm)
Jo, jag fick en tia lott jag vann 20 kr på.. det betalade iaf första pappersfakturan på 19:-
Jag kommer gå vidare med det om det fortsätter.

lol'd :lol:
Member
Gold: 3,086.76
Jan 16 2013 11:49am
Quote (n1ghtm4r3 @ 16 Jan 2013 18:29)

AHA Årsbok

sikket svin, va kostade kalaset?
Member
Gold: 880.00
Jan 16 2013 11:53am
Quote (K1NGEN @ Jan 16 2013 06:49pm)
sikket svin, va kostade kalaset?

5x800 = 4,000
Member
Gold: 100.00
Jan 16 2013 12:37pm
Inte intresserad
Låter de komma in
Skriver på papper

:bonk:
Member
Gold: 2,069.00
Jan 16 2013 12:45pm
Sånt här suger kuk, jag (som är så snel) har tänkt börja bli aggressiv mot såna här jävla försäljare (mot de som är jobbiga då såklart).

Btw jag har en fråga, dom ringde från Radiotjänst (eller vad fan de heter :angry: ) angående TV-avgift, och det är skit längesen jag ens tänkt på att dom finns så jag kommer inte alls ihåg hur det där funkar.
Så när dom frågade mig om jag hade tv osv, så sa jag bara att jag hade tv men jag använde inte den, hade inte ens en antennkabel till den (brukar typ aldrig se tv, bara spela tvspel nån gång då o då). Men så sa dom att de spelar ingen roll, så länge man har en tv måste man betala tvavgiften. Hade inte koll på att det var så :( En jobbig jävel jag pratade med också.

Dock så bor jag i andrahandslägenhet atm, fast den som har kontraktet på lägenheten betalade inte tvavgift heller så nu måste jag betala det :S

Nån som vet hur man kan undvika skiten?

+ Kan dom på nåt sätt se ifall man har sett på deras tvkanaler?

This post was edited by Litttle_Brother on Jan 16 2013 12:48pm
Member
Gold: 7,821.00
Jan 16 2013 12:50pm
Quote (Litttle_Brother @ 16 Jan 2013 19:45)
Sånt här suger kuk, jag (som är så snel) har tänkt börja bli aggressiv mot såna här jävla försäljare (mot de som är jobbiga då såklart).

Btw jag har en fråga, dom ringde från Radiotjänst (eller vad fan de heter :angry: ) angående TV-avgift, och det är skit längesen jag ens tänkt på att dom finns så jag kommer inte alls ihåg hur det där funkar.
Så när dom frågade mig om jag hade tv osv, så sa jag bara att jag hade tv men jag använde inte den, hade inte ens en antennkabel till den (brukar typ aldrig se tv, bara spela tvspel nån gång då o då). Men så sa dom att de spelar ingen roll, så länge man har en tv måste man betala tvavgiften. Hade inte koll på att det var så :( En jobbig jävel jag pratade med också.

Dock så bor jag i andrahandslägenhet atm, fast den som har kontraktet på lägenheten betalade inte tvavgift heller så nu måste jag betala det :S

Nån som vet hur man kan undvika skiten?

+ Kan dom på nåt sätt se ifall man har sett på deras tvkanaler?

Du ringer in till dom och avanmäler dig. Fram tills du får din vilja genom är ditt mantra: "jag har ingen licenspliktig utrustning"
Bevisbördan ligger hos radiotjänst.
Member
Gold: 2,069.00
Jan 16 2013 12:57pm
Quote (Fil @ 16 Jan 2013 19:50)
Du ringer in till dom och avanmäler dig. Fram tills du får din vilja genom är ditt mantra: "jag har ingen licenspliktig utrustning"
Bevisbördan ligger hos radiotjänst.

Okej, men de var därför jag tänkte, de kan vill inte se på nåt sätt ifall jag har haft på min tv, som om dom skulle säga typ "ja vi ser här att du har aktivitet på din tv de senaste veckorna". eller???
För om dom INTE kan se på nåt sätt om man använder tvn, hur ska dom då kunna bevisa det?

Grejen är dock att snart kommer jag inte ha kvar lägenheten så jag ska flytta hem igen då, och hemma så betalar nog mamma o pappa har redan tvagiften om jag minns rätt.
Go Back To Svenska Topic List
Prev12346Next
Add Reply New Topic New Poll