d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Trött På Att Vara Arbetslös
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 7,821.00
Jan 6 2013 09:04am
Quote (Intenso8 @ 6 Jan 2013 16:01)
du kan ju alltid göra som mig och oli, jobba inom vården :)

sen plugga upp dig till undersköterska (simpelt, om invandrare fixar det utan att läst en bok innan så bör du klara det :) )

Faktiskt en bra idé! Äldrevård eller dylikt brukar det vara lätt att få jobb inom. Vad jag har förstått så är det rätt stor personalomsättning där eftersom vissa inte pallar trycket.

Men, ett jobb är bättre än inget jobb. Särskilt om man jämför med fas 3!
Member
Gold: Locked
Jan 6 2013 09:07am

sen plugga upp dig till undersköterska (simpelt, om invandrare fixar det utan att läst en bok innan så bör du klara det :) )

har aldrig haft något emot sjukhus men när min sambo skulle opperera handen och läkaren berättade hur ingreppet skulle göras så svimmade jag och efter det har jag dragit mig ifrån vården. har varit mycket inne på matbutiksjobb eftersom jag är osäker på vad jag klarar och inte klarar och det låter hyfsat lätt när man kommit in i det utifrån vad jag hört från en nära vän som jobbar på ICA. någon här som har erfarenhet av det?
Saken som är så svår är att jag vet inte vad jag verkligen vill göra. fast jag känner att slippa AF, fas 3 och soc vore grymt skönt just nu. speciellt med en son som är på väg in i världen

This post was edited by Kazique on Jan 6 2013 09:07am
Member
Gold: 30.10
Jan 6 2013 09:39am
Quote (Kazique @ Jan 6 2013 04:07pm)
har aldrig haft något emot sjukhus men när min sambo skulle opperera handen och läkaren berättade hur ingreppet skulle göras så svimmade jag och efter det har jag dragit mig ifrån vården. har varit mycket inne på matbutiksjobb eftersom jag är osäker på vad jag klarar och inte klarar och det låter hyfsat lätt när man kommit in i det utifrån vad jag hört från en nära vän som jobbar på ICA. någon här som har erfarenhet av det?
Saken som är så svår är att jag vet inte vad jag verkligen vill göra. fast jag känner att slippa AF, fas 3 och soc vore grymt skönt just nu. speciellt med en son som är på väg in i världen

du ska ju inte bli kirurg l09l

undersköterska eller vårdbiträde är ett tungt jobb men det är rätt ok-ish

och ja fil, det är stor personalomsättning och 9/10 är dumma i huvudet och hör inte hemma där
Member
Gold: 0.00
Jan 6 2013 09:48am
Hör av dig till bemanningsföretag, kolla nätet. Uniflex,Plint,Manpower etc. Registera dig på deras hemsida o sök jobb där, jag kom in på lagerarbete o sen är du bra kan du få fast anställning senare.
Retired Moderator
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Jan 6 2013 10:43am
Jag gled fram på en räkmacka och hade brutal tur. Det kanske funkar för dig också
Member
Gold: 54.00
Jan 6 2013 02:03pm
Quote (Kazique @ 6 Jan 2013 16:07)

du har en nära vän på ica vrf inte be han/hon kolla om du kan boka tid för möta :)

det är ju typ rakt in i jobb
Member
Gold: Locked
Jan 6 2013 02:08pm
Quote (Intenso8 @ 6 Jan 2013 21:03)
du har en nära vän på ica vrf inte be han/hon kolla om du kan boka tid för möta :)

det är ju typ rakt in i jobb

har kollat med honom men det är tyvärr kört på den vägen :(.
ska ge gärnet nu och verkligen ligga i så jag slipper fas 3. det låter inte alls roligt
Member
Gold: 3.90
Jan 6 2013 05:28pm
Quote (PlaaD @ 6 Jan 2013 15:53)
Sök jobb via Manpower/Uniflex etcetcetc om du liksom alla andra i Sverige inte pallar med AF.

Manpower är riktigt nice. Dessutom om du har problem med att få ett jobb så kan du göra som jag ha gjort. Ring ett intressant företag och fråga om en arbetsintervju/praktikplats. Har dom inte plats just nu kan du ta en praktik hos dom och sköta dig tills en plats dyker upp. Slita någon månad för att sedan få ett fast jobb är inte så illa.

Sist jag kollade skrek dom efter folk i Norge inom vården. Så det är alltid en väg man kan ha i åtanke.

This post was edited by Makta on Jan 6 2013 05:31pm
Member
Gold: 832.17
Jan 6 2013 06:04pm

Detta, även om du jobbar som timvikarie kan du stå kvar som arbetssökande och tjänar du under normen för vad soc betalar dig så betalar de ut mellanskillnaden. Det är en bra början och när du har fått lite erfarenhet blir det mycket lättare att få fler vikariat, alternativt en fast tjänst.

Jag började med en praktik på lasarettet i Växjö som jag fick genom arbetsförmedlingen. Tack vare erfarenheten därifrån fick jag sommarjobb på ett ålderdomshem och tack vare det sommarjobbet fick jag vikariat på de två platser jag jobbar på nu :P
Member
Gold: 3.90
Jan 6 2013 06:37pm
Quote (SCXiao @ 7 Jan 2013 01:04)
Detta, även om du jobbar som timvikarie kan du stå kvar som arbetssökande och tjänar du under normen för vad soc betalar dig så betalar de ut mellanskillnaden. Det är en bra början och när du har fått lite erfarenhet blir det mycket lättare att få fler vikariat, alternativt en fast tjänst.

Jag började med en praktik på lasarettet i Växjö som jag fick genom arbetsförmedlingen. Tack vare erfarenheten därifrån fick jag sommarjobb på ett ålderdomshem och tack vare det sommarjobbet fick jag vikariat på de två platser jag jobbar på nu :P

Den var rolig du :P
Go Back To Svenska Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll