d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Dator Köp. > Iso Hjälp.
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Nov 12 2012 07:44am
Quote (c00kie_m0nster @ Nov 12 2012 03:05pm)
Man köper ALDRIG märkesdator(undantag laptop).


Beror helt och hållet på. Köpte min Inet Taurus Esport dator via inet.
Hade jag plockat ihop den själv och valt ett likadant ITX chassi så hade jag tjänat 500:-

Varför köpte jag en dator som vart klar? - Jo, Windows 7 ingick och jag är för lat för att bygga.
500:- för lathet, helt klart värt.

dessutom så hade datorn allt jag ville ha.
Member
Posts: 27,407
Joined: Feb 23 2008
Gold: 1,145.00
Nov 12 2012 10:45am
Quote (Spetch @ 12 Nov 2012 15:44)
Beror helt och hållet på. Köpte min Inet Taurus Esport dator via inet.
Hade jag plockat ihop den själv och valt ett likadant ITX chassi så hade jag tjänat 500:-

Varför köpte jag en dator som vart klar? - Jo, Windows 7 ingick och jag är för lat för att bygga.
500:- för lathet, helt klart värt.

dessutom så hade datorn allt jag ville ha.




Skillnad mellan hp/dell/ etc om man jämför med inets egenbyggen
Member
Posts: 8,409
Joined: Aug 11 2009
Gold: 93.30
Nov 12 2012 11:37am
Annars är ju personalen på Inets fysiska butiker supertrevliga och hjälpsamma när det gäller val utav dator / komponenter. Tror det är första gången jag har gått in i en affär där en säljare säger till mig att inte köpa mer än nödvändigt ( RAM-Minne då ) för den procentuella ökningen planar ut som bara den efter ~8 Gigabyte om man nu ändå bara skall spela på den ( enligt säljarens utsago, jag är själv tekniskt efterbliven när det kommer till datorer ).

Så har du chans kan du ju alltid knalla in i en butik och höra dig för!:)

~Dat Snigel
Member
Posts: 73,187
Joined: Jun 12 2007
Gold: 7.96
Trader: Trusted
Nov 12 2012 11:41am
Quote (vandalen @ 12 Nov 2012 14:09)
Jag var väll 12-13 år.
Alltså 11-12 år sedan.

Men du kanske byggde eget då också.

Mr smartypants.


Ja faktiskt!
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Nov 12 2012 11:43am
Quote (c00kie_m0nster @ Nov 12 2012 06:45pm)
Skillnad mellan hp/dell/ etc om man jämför med inets egenbyggen


Jo ja absolut är det så! Självklart :)

Dock har DELL Ailenware. Bra dator, dock för dyra för vad som finns i dem
Member
Posts: 73,187
Joined: Jun 12 2007
Gold: 7.96
Trader: Trusted
Nov 12 2012 11:44am
Quote (Spetch @ 12 Nov 2012 18:43)
Jo ja absolut är det så! Självklart :)

Dock har DELL Ailenware. Bra dator, dock för dyra för vad som finns i dem


jo, klart det finns bra märkesdatorer, men man bygger ju hellre själv med tanke på hur mkt bättre du kan få för samma pris.
och att man kan byta t ex minnen / cpu osv utan problem, vilket det blir om man köper en märkes..
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Nov 12 2012 11:48am
Quote (RistVaLL @ Nov 12 2012 07:44pm)
jo, klart det finns bra märkesdatorer, men man bygger ju hellre själv med tanke på hur mkt bättre du kan få för samma pris.
och att man kan byta t ex minnen / cpu osv utan problem, vilket det blir om man köper en märkes..


Som sagt, gick minus 500 bara
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Nov 12 2012 03:04pm
Quote (c00kie_m0nster @ 12 Nov 2012 13:38)


viktigpetter 4.9k + valfri psu över 700 imo runt 6 papp för en dator som klarar dagens spel dock inte på högsta (bara uppgradera till 7850 isf :)

This post was edited by Intenso8 on Nov 12 2012 03:04pm
Member
Posts: 4,192
Joined: Feb 1 2010
Gold: 79.20
Nov 14 2012 07:28am
Tillägger: Datorn skall vara ''semesterdator''. Dem enda spelen jag kommer spela på dem är warcraft 3 Roc och d2.
(kanske lite nes också)

Det finns inget att ha på elgiganten/netonnet/davids osv för denna summa.
(ursäktar men som snigelfis sa jag är själv tekniskt efterbliven när det kommer till datorer)
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Nov 14 2012 07:36am
Quote (Tolla @ 14 Nov 2012 14:28)
Tillägger: Datorn skall vara ''semesterdator''. Dem enda spelen jag kommer spela på dem är warcraft 3 Roc och d2.
(kanske lite nes också)

Det finns inget att ha på elgiganten/netonnet/davids osv för denna summa.
(ursäktar men som snigelfis sa  jag är själv tekniskt efterbliven när det kommer till datorer)


ta inet då sen bygger dom ihop åt dig för 700

om man inte orkar lägga ner lite tid på detta finns det ju ingen vits med att köpa...
Go Back To Svenska Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll