d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Jag Har Bestämt Mig
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,750
Joined: Apr 27 2009
Gold: 921.00
Nov 6 2012 12:05pm
Quote (Makta @ Nov 6 2012 07:02pm)
Han var en terrorist. Nothing more nothing less.


antar att du fått den mentala bilden från media / amerikanska politikerna?,

största terroristerna e ju den amerikanska staten själva,
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Nov 6 2012 12:05pm
Quote (EuroPolita @ 6 Nov 2012 19:59)
Du har nog ingen koll / ideologi vad han slogs för, men antar du e är en "USA älskare"? XD


Jo det har jag.

Jag tror inte du har så bra koll på vad han egentligen gjorde, vad han gjorde medan han slogs för sitt land.

Här har du en lista som sammanställer alla kända mord utförda eller beordrade av Che Guevara.

http://www.cubaarchive.org/downloads/CA08.pdf
Member
Posts: 39,510
Joined: Feb 10 2009
Gold: 14,327.50
Nov 6 2012 12:07pm
Quote (EuroPolita @ Nov 6 2012 06:59pm)
XD ny fans :P

Du har nog ingen koll / ideologi vad han slogs för, men antar du e är en "USA älskare"? XD


Gissar på att du är tolv år gammal och nyss haft någon SO-lektion där alla pissfittor tyckte snubben var cool bara för att han var emot USA.
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Nov 6 2012 12:08pm
Quote (EuroPolita @ 6 Nov 2012 19:05)
antar att du fått den mentala bilden från media / amerikanska politikerna?,

största terroristerna e ju den amerikanska staten själva,


Han är orsaken till Gerillakrigföring och nästan ett kärnvapenkrig. Han var också pro Sovjet.. Och det var ju alltid bra?

Quote (snoramej @ 6 Nov 2012 19:05)
Jo det har jag.

Jag tror inte du har så bra koll på vad han egentligen gjorde, vad han gjorde medan han slogs för sitt land.

Här har du en lista som sammanställer alla kända mord utförda eller beordrade av Che Guevara.

http://www.cubaarchive.org/downloads/CA08.pdf


"Mord är ok om det är pro socialist/kommunism!" \o/
Member
Posts: 13,750
Joined: Apr 27 2009
Gold: 921.00
Nov 6 2012 12:09pm
Quote (snoramej @ Nov 6 2012 07:05pm)
Jo det har jag.

Jag tror inte du har så bra koll på vad han egentligen gjorde, vad han gjorde medan han slogs för sitt land.

Här har du en lista som sammanställer alla kända mord utförda eller beordrade av Che Guevara.

[URL=http://www.cubaarchive.org/downloads/CA08.pdf]http://www.cubaarchive.org/downloads/CA08.pdf[/URL]


Cuba va aldrig hans hemland, de borde du redan förstått ?

han e från argentina, dessutom slogs han inte bara i cuba utan även i andra lände i sydamerika , även andra sidan kontinenten "afrika"
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Nov 6 2012 12:10pm
Quote (EuroPolita @ 6 Nov 2012 19:09)
Cuba va aldrig hans hemland, de borde du redan förstått ?

han e från argentina, dessutom slogs han inte bara i cuba utan även i andra lände i sydamerika , även andra sidan kontinenten "afrika"


Ett krig var inte nog för terroristen. Utan 3 stycken ska man ha! Minst!

Edit: Andra "länder?" Han var och bråkade i Cuba/Bolivia och något land i Afrika.

Edit: Var inte argentina.. Dumma mig.

Fix'd

Edit nr3: Hur kunde jag blanda ihop Bolivia och Argentina? Det är helt utom min förståelse.

This post was edited by Makta on Nov 6 2012 12:13pm
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Nov 6 2012 12:10pm
Quote (EuroPolita @ 6 Nov 2012 20:09)
Cuba va aldrig hans hemland, de borde du redan förstått ?

han e från argentina, dessutom slogs han inte bara i cuba utan även i andra lände i sydamerika , även andra sidan kontinenten "afrika"


Du driver med mig, eller hur?

Jag hoppas det. Eller så är du bara obildad.

T.om. mer obildad än mig i det här ämnet, jag är inte alls insatt.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Nov 6 2012 03:47pm
Jag kommer ihåg hur det var att vara 13.

det är chill han växer ur planeekonomifasen när kulorna trillar ner
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Nov 6 2012 04:18pm
Quote (Svartermetalisk @ Nov 6 2012 11:47pm)
Jag kommer ihåg hur det var att vara 13.

det är chill han växer ur planeekonomifasen när kulorna trillar ner


^_^

Du är allt en stor jävla hink med solsken :lol:
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Nov 6 2012 04:51pm
Quote (EuroPolita @ 6 Nov 2012 19:05)
antar att du fått den mentala bilden från media / amerikanska politikerna?,

största terroristerna e ju den amerikanska staten själva,


1) Kom med orimligt påstående
2) Alla som säger emot är hjärntvättade idioter
Go Back To Svenska Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll