d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Jag Vill Ha En Hund, Vafan Ska Jag Göra ??? ?
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 73,187
Joined: Jun 12 2007
Gold: 1,242.96
Trader: Trusted
Sep 21 2012 01:20am
Quote (Intenso8 @ 21 Sep 2012 07:44)
detta

min hund kunde vara hemma själv utan några problem (8-10timmar) (newfoundland)

rottweilern dock klarade inte att vara hemma försökte med typ 2 timmar ensam sen bygga på det dock blev han galen efter typ 5 timmar, typ kissar på golvet,inte äter, river på dörren blev dock bättre när man flytta till norrbotten då hade han en hundgård både hemma och på jobbet


inte speciellt humant att lämna hunden hemma i 5h+ ??
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Sep 21 2012 01:44am
Quote (RistVaLL @ Sep 21 2012 08:20am)
inte speciellt humant att lämna hunden hemma i 5h+ ??


Varför inte?
De flesta klarar sig galant själva.

Är dom ängsliga, börja med korta perioder och bygg vidare.
Vår hund nu går knappt lämna själv, men det är för han river ner allt han hittar på bänkar osv ^^
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Sep 21 2012 01:45am
Quote (Giraff @ 20 Sep 2012 21:43)
Hundar kan tränas till att vara ensamma.
Kommer du vara borta mer än du är hemma kan du dock släppa planerna direkt.


Ja nej så blir det ju inte. Dom hade en hund här på jobbet förut men den var gammal och låg och sov hela tiden så det var ju inga problem.

Quote (berhemuli @ 20 Sep 2012 23:52)
finsklapphund?

anyways, skippa hund, skaffa katt.


En sån ja.
En kattjävel kommer inte på fråga.

Om andra jävla dumhuvuden klarar av att ta hand om en hund varför ska jag inte kunna de? Känns som jag är lite för rädd kanske? Tycker folk gör en sån big deal uttav det när man läser.

This post was edited by eviilution on Sep 21 2012 01:46am
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Sep 21 2012 01:46am
Köp en äckligt liten hund så kan du ha den i väskan.
Att dem är skitfula & jobbiga är problem visserligen...
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Sep 21 2012 02:32am
Quote (RistVaLL @ 21 Sep 2012 09:20)
inte speciellt humant att lämna hunden hemma i 5h+ ??


vad babblar du om ?

tror du hunden lider :P ?

du tycker väl det är bättre att folk har dom i en 40+ graders bil ?
Member
Posts: 36,179
Joined: Feb 24 2009
Gold: 0.90
Sep 21 2012 03:12am
klart att hunden klarar sig själv hemma länge, fast det är ju inte speciellt snällt..........enligt mig o många andra

Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
Sep 21 2012 08:45am
hundar di är förjävla dumma se

This post was edited by K1NGEN on Sep 21 2012 08:46am
Member
Posts: 3,699
Joined: Sep 24 2004
Gold: 990.64
Sep 21 2012 04:42pm
Jag vill också ha en hund, väldigt mycket, men jag har bestämt att just nu så går det helt enkelt inte. Jag får helt enkelt avvakta några år och hoppas på att det kommer funka bättre sen. Den som väntar på nåt gott...

Enda som gäller är att fundera över sin situation ordentligt och tänka på hundens bästa. Sen så är huskies vääldigt krävande hundar också... De måste röra på sig MYCKET jämfört med andra hundar.
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Sep 21 2012 04:54pm
Men vad räknas som att röra på sig mycket? Låt säg att jag kör 3x 5/10km i veckan plus 2x x km gång och diverse pisspromenader. Så mycket kan väl inte vanligt folk vara ut med sin hund ?

Tycker att folk verkligen överdriver om hur mycket arbete det är med en hund? "köp inte ens sån, den behöver si och så" blabla. Fan ser ju varje dag purjon med akassa som super/knarkar/röker everyday och det verkar ju funka för dom.(i mildare form)

This post was edited by eviilution on Sep 21 2012 04:57pm
Member
Posts: 3,699
Joined: Sep 24 2004
Gold: 990.64
Sep 21 2012 05:05pm
Olika hundar är avlade för olika ändamål och mår bäst om de får göra det de är menta att göra. Om hunden inte får utlopp för sin energi genom att arbeta/röra på sig så kommer den ta ut energin på annat sätt. Om du skulle skaffa en ras du inte har tid/ork med så är risken stor att du blir tvungen att omplacera den.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll