Quote (sturm @ Sep 16 2012 09:46pm)
Mjo men då måste man nog ha gruppspel och inte bara lotta ut folk i brackets, och det tar så sjukt mycket längre tid att spela, då kan man inte köra en 32 spelars turnering på 2 dagar utan behöver typ en månad

För det du snackar om är väll det dom kör i GSL? det var alldeles förlänge sen man kollade på GSL :/
Nej, det blir exakt samma sak förutom att när du torskar åker du ut, det finns inget loserbracket.
Om något kan du köra dubbelt så många spelare därför att förlorarna inte ska möta varandra.
anledningen till att dom kör såhär är för att få ut maximal mängd games av spelarna dom faktiskt drar dit.
Skulle dom köra som jag föreslog skulle det bli bättre tävling men dom skulle behöva dra dit dubbelt så många spelare för att få ut lika många timmar sc2
This post was edited by Svartermetalisk on Sep 16 2012 02:50pm