d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Hjälp Sökes Angående Nedladdnings Hastighet
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Sep 7 2012 04:12pm
Quote (Liquicity @ 7 Sep 2012 21:10)
Du kan väl inte få full nedladdningshastighet på var och en om du har flera torrenter igång samtidigt?

Låt oss säga att du laddar ner en film i 10mb/sec (och detta då är nätest maxhastighet)
Då är det väl rätt logiskt att det blir 5mb/sec på varje film om du startar två istället? :P

Eller kanske jag som förstod frågan fel, säg till isf ;)

EDIT: Eller menar du att den fulla hastigheten inte utnyttjas så fort du startar fler än två torrenter?


Har du läst mitt inlägg överhuvudtaget? :O

Din edit är korrekt ;)
Member
Posts: 5,252
Joined: Aug 2 2008
Gold: 47.00
Sep 7 2012 08:21pm
Quote (eviilution @ Sep 7 2012 10:58pm)
Ingen sklllnad då.



Finns ingen som sagt. Har uttag i väggen och det blir ingen skillnad.


Känns som det är uttorent som blockar på något vis.


skaffa en router och starta om den
Member
Posts: 27,407
Joined: Feb 23 2008
Gold: 1,145.00
Sep 7 2012 10:13pm
Kör med comhem ooch fick tipset att stänga av NAT för att kunna maxa
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Sep 8 2012 02:10am
Quote (c00kie_m0nster @ 8 Sep 2012 04:13)
Kör med comhem ooch fick tipset att stänga av NAT för att kunna maxa


Vart kan jag ställa in detta?

Maxa kan jag gör med en eller två men blir det fler så sänks det hastigt
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Sep 8 2012 02:36am
Routern har en RESET-knapp på baksidan, håll in den i 10 sekunder 2 ggr så kommer IPn resetta och det kommer funka.
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Sep 8 2012 02:56am
Quote (snoramej @ 8 Sep 2012 08:36)
Routern har en RESET-knapp på baksidan, håll in den i 10 sekunder 2 ggr så kommer IPn resetta och det kommer funka.


som jag sagt kanske 3 ggr nu, jag ahr ingen router. det är direkt ifrån väggen.
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Sep 8 2012 03:05am
Quote (eviilution @ 8 Sep 2012 10:56)
som jag sagt kanske 3 ggr nu, jag ahr ingen router. det är direkt ifrån väggen.


Aha, men då kan du testa att dra ur kabeln som går från routern till datorn 3 ggr, spotta på kabeln den sista gången innan du sätter in den sen dansa en regndans på en grön matta.

Då kommer det funka.
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Sep 8 2012 03:22am
Quote (snoramej @ 8 Sep 2012 09:05)
Aha, men då kan du testa att dra ur kabeln som går från routern till datorn 3 ggr, spotta på kabeln den sista gången innan du sätter in den sen dansa en regndans på en grön matta.

Då kommer det funka.



ska testa.
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Sep 8 2012 04:07am
Quote (eviilution @ 8 Sep 2012 11:22)
ska testa.


Funkade det?
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Sep 8 2012 05:33pm
Quote (snoramej @ 8 Sep 2012 11:05)
Aha, men då kan du testa att dra ur kabeln som går från routern till datorn 3 ggr, spotta på kabeln den sista gången innan du sätter in den sen dansa en regndans på en grön matta.

Då kommer det funka.


lol, natthumor xDDD

ty. :lol:
Go Back To Svenska Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll