Du kan väl inte få full nedladdningshastighet på var och en om du har flera torrenter igång samtidigt?
Låt oss säga att du laddar ner en film i 10mb/sec (och detta då är nätest maxhastighet)
Då är det väl rätt logiskt att det blir 5mb/sec på varje film om du startar två istället?

Eller kanske jag som förstod frågan fel, säg till isf

EDIT: Eller menar du att den fulla hastigheten inte utnyttjas så fort du startar fler än två torrenter?