d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > Keso Eller Kvarg?
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Posts: 44,246
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
Sep 5 2012 07:52am
kvarg låter som något riktigt äcklig, och därav inte smakat det rakt av
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
Sep 5 2012 08:06am
Quote (Fil @ Sep 5 2012 02:24pm)
Lidl's gillar jag! Den som är utblandad med hälften(ish) yoghurt är len i käften nått jävulskt! Den kan jag äta rakt upp och ner, det är njutning i kvarg-form! 9/10!!!!
Keso är hur fint som helst, röstade på det! En period åt jag keso med lite jordgubbssylt, då brukade jag låtsas att det var ris a la malta jag åt.. Provade med kanel och socker en gång, grät nästan så vidrigt det var!


Kom precis hem från lidl, köpte 2 kg av deras fettfria, såg att dom hade kvarg yoghurt eller något men våga ej testa :P
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Sep 5 2012 08:10am
Quote (Kerzhakov @ 5 Sep 2012 16:06)
Kom precis hem från lidl, köpte 2 kg av deras fettfria, såg att dom hade kvarg yoghurt eller något men våga ej testa :P


Prova den! Köp en burk! Jag är helsåld på den!
Den har ju inte samma höga proteinmängd, den har 0,9 % fett istället för 0,3%, men den är ett perfekt jävla mellanmål!
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
Sep 5 2012 08:11am
Quote (Fil @ Sep 5 2012 03:10pm)
Prova den! Köp en burk! Jag är helsåld på den!
Den har ju inte samma höga proteinmängd, den har 0,9 % fett istället för 0,3%, men den är ett perfekt jävla mellanmål!


Har du en hemma så skulle de vara snällt om du kunde skriva lite om innehållet :P

e:

P: 7,5
K: 5,0
F: 0,9

Stämmer det?

This post was edited by Kerzhakov on Sep 5 2012 08:12am
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Sep 5 2012 08:33am
Quote (Kerzhakov @ 5 Sep 2012 16:11)
Har du en hemma så skulle de vara snällt om du kunde skriva lite om innehållet :P

e:

P: 7,5
K: 5,0
F: 0,9

Stämmer det?


Har ingen hemma :cry:
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Sep 5 2012 10:53am
Jag står på kvargens sida. Då jag inte orkar köpa mjölk så blandar jag 500G kvarg med lite vatten och funlight.
Du blir riktigt mätt, det smakar bra och med det lilla kcal intaget på den mängden mat + den stora mängden protein så är jag helt klart på kvargens sida.

ICA Lätt kvarg

(PER 100G)
55kcal
10g protein
0.1g fett


This post was edited by Spetch on Sep 5 2012 10:54am
Member
Posts: 45,342
Joined: Oct 29 2008
Gold: 26,189.00
Sep 5 2012 10:55am
Kvarg anyday, hatar keso :<
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Sep 5 2012 11:23am
Käkar svinmkt keso, tycker det är mang str0nk

har dock aldrig testar kvarg
Member
Posts: 33,170
Joined: Nov 8 2008
Gold: 13.90
Sep 5 2012 11:28am
Kvarg varje kväll är gott'de
Member
Posts: 82,424
Joined: Apr 29 2005
Gold: 84,849.27
Trader: Trusted
Sep 5 2012 11:47am
Kvarg

Keso är segare att få i sig =/
Go Back To Svenska Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll