d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Antivirus Och Sånt
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Sep 5 2012 04:58am
Kör för det mesta med avira antivir, gratis o smidigt.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Sep 5 2012 07:52am
Quote (umade @ 5 Sep 2012 12:02)
är man pr0 så är man, mer säger jag inte B)


pro, pensionärernas rixorganisation?
Member
Posts: 43,619
Joined: Jan 6 2012
Gold: 72.09
Sep 5 2012 08:09am
Quote (RistVaLL @ Sep 5 2012 11:56am)
Jag har inte använt någon form av antivirusprogram de senaste 4åren.

Enda jag har som rensar datorn lite då och då är "CCleaner" som tar bort
alla temp-filer och gamla skräpfiler bara, vilket resulterar med snabbare dator.


Har gjort precis som dig, fast då jag har använt mig av ATF-cleaner, fungerar prima så länge man inte laddar ner "DIABLO 3 BOT OMG ONLY FREE TODAY GET FAST PLS"
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Sep 5 2012 08:28am
Brukar köra en fsecure online scan då och då ifall någon som har använt min dator inte har vett nog att hålla sig ifrån "skitsidor". Även om dom har dumsurfat här har jag inte haft något på 2 år tror jag.
Member
Posts: 82,425
Joined: Apr 29 2005
Gold: 84,949.02
Trader: Trusted
Sep 5 2012 11:55am
Quote (Svartermetalisk @ 5 Sep 2012 10:03)
Jag har kört Avast anti-virus i typ två år

Det är gratis, okrånligt och det kan knappast skada


this
fast jag har kört avast i typ 7 ¨r eller nå sånt ;D löv it
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Sep 5 2012 11:57am
Har AVG (Purchased license) + CCLeaner.

Båda är Freeware
Member
Posts: 5,045
Joined: Aug 23 2007
Gold: 515.00
Sep 5 2012 06:53pm
Jag kör ESET NOD32 Antivirus (betald) och Malwarebytes PRO (betald). Nod32 poppar upp några gånger i veckan och stoppar potentiella phishing links och sidor med malware. Malwarebytes poppar upp minst en 50 gånger om dagen att den stoppar en potentiellt farlig ip address. Det är inte bara när jag tankar utan det kan räcka med att gå in på en hemsida som verkar helt harmlös så poppar det upp. Har tom hänt på facebook när jag endast scrollar ner, utan att klicka någon länk.

Skaffa antivirus. Det är ett måste. Windows Live Essentials har (tror jag) ett antivirus som är helt gratis om du har en betalt version utav windows. Det ska tydligen vara rätt kompetent. Glöm också inte windows brandväggen.
Member
Posts: 73,188
Joined: Jun 12 2007
Gold: 1,012.63
Trader: Trusted
Sep 5 2012 08:43pm
Quote (Liquicity @ 5 Sep 2012 16:09)
Har gjort precis som dig, fast då jag har använt mig av ATF-cleaner, fungerar prima så länge man inte laddar ner "DIABLO 3 BOT OMG ONLY FREE TODAY GET FAST PLS"


Haha jo, men så länge man vet vad det är man laddar ner ifrån och inte går in på en massa porrsidor så lär man klara sig fint utan skiten ;D
Member
Posts: 4,405
Joined: Nov 18 2009
Gold: 1.36
Sep 5 2012 09:42pm
Quote (RistVaLL @ Sep 5 2012 11:56am)
Jag har inte använt någon form av antivirusprogram de senaste 4åren.

Enda jag har som rensar datorn lite då och då är "CCleaner" som tar bort
alla temp-filer och gamla skräpfiler bara, vilket resulterar med snabbare dator.


tur att du påminde mig xD
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Sep 5 2012 09:50pm
Quote (fotosyntEz @ 6 Sep 2012 04:42)
tur att du påminde mig xD


^That. Visste att jag hade glömt 1 eller 2 program sist jag formaterade.
Go Back To Svenska Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll