d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Tv Avgift
Prev12346Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Aug 26 2012 12:44pm
Quote (Intenso8 @ Aug 26 2012 08:24pm)
annars tar du bort tv mottagaren i tvn och överklagar räkning pågrund av att du inte har nån tv

Ska fan göra detta
Member
Gold: 7,821.00
Aug 26 2012 01:02pm
När jag handlade min tv hade jag glömt föra över pengar på mitt kort, lägligt nog var farsan med så han betalade, så förde jag över pengar till honom när jag kommit hem..

Lär köpa nästa tv begagnad eller över nätet. Tycker det är för jävligt att jag ska vara tvungen att betala för något jag inte har bett om.
Member
Gold: 30.00
Aug 26 2012 02:06pm
Lyssna på detta era hattsmugglare:

På grund av att någon utredning har kommit fram till att den yngre generationen (aka våran generation) ej använder sig av tv utbudet / radio i samma utsträckning som våra föräldrar anser Public Service utredningsgrupp (eller vad fan den nu heter) att det kommer bli rätt jävla problematiskt att finansiera public service utbudet i framtiden.

(Public service = SVT och Sveriges Radio ie P1 P2 P3 P4 Pknulladinmamma)

Därför har ovan nämnda bajspackare lagt fram ett förslag som om det går igenom innebär att samtliga svenska medborgare som betalar skatt kommer finansiera Public Service via lönen.

Fattar ni detta? Efterfrågan på deras skit dalar fullständigt och istället för att konstatera att det finns ingen poäng att subventionera svindyra tv-program och annan dynga som ingen vill kolla på och bara lägga ner skiten ska man TVINGA ALLA MEDBORGARE ÄVEN DOM SOM INTE HAR EN TV ELLER EN EN RADIO att finansiera skiten endå.

Välkommen till Kommunist Sverige, Rött eller blått styre spelar ingen roll staten knullar dig i arslet vem som än bestämmer.

Member
Gold: 1,398.07
Aug 26 2012 02:14pm
Quote (Svartermetalisk @ 26 Aug 2012 21:06)

På grund av att någon utredning har kommit fram till att den yngre generationen (aka våran generation) ej använder sig av tv utbudet / radio i samma utsträckning som våra föräldrar anser Public Service utredningsgrupp (eller vad fan den nu heter) att det kommer bli rätt jävla problematiskt att finansiera public service utbudet i framtiden.

Därför har ovan nämnda bajspackare lagt fram ett förslag som om det går igenom innebär att samtliga svenska medborgare som betalar skatt kommer finansiera Public Service via lönen.

Fattar ni detta? Efterfrågan på deras skit dalar fullständigt och istället för att konstatera att det finns ingen poäng att subventionera svindyra tv-program och annan dynga som ingen vill kolla på och bara lägga ner skiten ska man TVINGA ALLA MEDBORGARE ÄVEN DOM SOM INTE HAR EN TV ELLER EN EN RADIO att finansiera skiten endå.

Välkommen till Kommunist Sverige, Rött eller blått styre spelar ingen roll staten knullar dig i arslet vem som än bestämmer.

haha xD skrattade gott åt detta :thumbsup:
Member
Aug 26 2012 02:15pm
Quote (AsDrake @ Aug 26 2012 09:14pm)
haha xD skrattade gott åt detta  :thumbsup:

Jag är seriös här :D

Källa: DN förra veckan
Member
Aug 26 2012 02:16pm
Quote (Svartermetalisk @ 26 Aug 2012 22:06)

Jo jag vet.. Tycker det är sjukt...

Quote (AsDrake @ 26 Aug 2012 22:14)
haha xD skrattade gott åt detta  :thumbsup:

Inte jag, tycker det är skrämmande hur de som bestämmer i vårat land resonerar!
Member
Aug 26 2012 02:19pm
Quote (Fil @ Aug 26 2012 09:16pm)
Jo jag vet.. Tycker det är sjukt...

Inte jag, tycker det är skrämmande hur de som bestämmer i vårat land resonerar!

Exakt, jag skriver texten med glimten i ögat så att läsaren inte ska somna halvvägs in men budskapet är gravallvarligt.

Det där förslaget är helt befängt.

Member
Aug 26 2012 02:22pm
Quote (Svartermetalisk @ 26 Aug 2012 22:19)
Exakt, jag skriver texten med glimten i ögat så att läsaren inte ska somna halvvägs in men budskapet är gravallvarligt.

Det där förslaget är helt befängt.

Precis..

Förr skrattade jag alltid om folk berättade något på ett roligt sätt oavsett om kontentan var allvarlig eller lättsam.. Nuförtiden är jag betydligt mer svårflörtad!

This post was edited by Fil on Aug 26 2012 02:22pm
Member
Gold: 1,506.69
Aug 26 2012 02:44pm
Quote (Fil @ Aug 26 2012 08:22pm)
Precis..

Förr skrattade jag alltid om folk berättade något på ett roligt sätt oavsett om kontentan var allvarlig eller lättsam.. Nuförtiden är jag betydligt mer svårflörtad!

du skulle falla för mig på dirren
Member
Gold: 3,000.70
Aug 26 2012 02:48pm
Skit i att betala. Säg att du inte har tv punkt.
Go Back To Svenska Topic List
Prev12346Next
Add Reply New Topic New Poll