Quote (Fil @ 16 Aug 2012 20:28)
Vi är alla olika kräsna vad gäller ljudnivå
Själv är jag jävligt kräsen.
Och appropå värmen.. Sitter du med en laptop i knät täpper du igen ventilationshål.. Då gäller det att ha en dator som alstrar så lite värme som möjligt!
Och batteritiden.. Där finns det inte mycket mer att säga än att en ssd < snurrdisk vad gäller energiförbrukning!
En ssd ligger ~1 watt, en snurrdisk 5400rpm ligger på cirka 5, en 7200rpm ligger ~7-8. Sen kan det säkert variera beroende på hur många lagringsplattor det finns inne i disken också..
Varnar för särskrivning och felstavning 
laptop ska man aldrig ha i knät

ser jag nån som gör det på tex flyget säger till dom även om jag inte känner dom

vad som gäller ljudnivån så skapas ljudet ju mer man pressar dom så har du inte cpu use mer än 60% så ska den inte låta heller (minimalt) inget man lägger märke till.
finns dock ett märke som har problem med fläktarna och det är lenovo vilket är väldigt sällan man köper.
med tanke på hur mycket en ssd/hdd drar gentemot grafikkort och cpu så skiter jag i det
men som sagt jag har aldrig använt en SSD i en laptop och min asus g75'a som såldes med en SSD byte jag ut mot en 500gb 7200 disk
inb4 tl;dr
This post was edited by Intenso8 on Aug 16 2012 12:45pm