d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Rip Broodwar > :<
Prev12346Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Aug 4 2012 06:28am
CS var större globalt men det var aldrig ett fenomen på samma sätt som brood war var

Brood war var verkligen den absolut största idrotten i Korea, stora turneringar drog mer folk än Super Bowl, turneringar sändes på tv osv

Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Aug 4 2012 06:29am
Quote (Svartermetalisk @ 4 Aug 2012 14:28)
CS var större globalt men det var aldrig ett fenomen på samma sätt som brood war var

Brood war var verkligen den absolut största idrotten i Korea, stora turneringar drog mer folk än Super Bowl, turneringar sändes på tv osv


Ungefär precis vad jag menar.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Aug 4 2012 06:31am
Jo fast grejjen är att CS var bara en nördgrej, Starcraft la verkligen grunden för fenomentet E-sport och dess genomslag i västvärlden

Tror att mer än hälften av alla som följer sc2 turneringar spelar ingenting eller ytterst lite, man kan inte säga samma sak om något annat spel.

Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Aug 4 2012 06:37am
Quote (Svartermetalisk @ Aug 4 2012 01:31pm)
Jo fast grejjen är att CS var bara en nördgrej, Starcraft la verkligen grunden för fenomentet E-sport och dess genomslag i västvärlden

Tror att mer än hälften av alla som följer sc2 turneringar spelar ingenting eller ytterst lite, man kan inte säga samma sak om något annat spel.


erkänner mig skyldig!

grejen med CS är att det är så lätt att förstå och alla har spelat det

sc är något som alla bara tycker är intressant eftersom det är så mångfacetterat att det är så simpelt att förstå men ändå inte bara handlar om att reagera snabbast i världen och skjuta terroristen i huvudet
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Aug 4 2012 06:38am
Quote (Svartermetalisk @ 4 Aug 2012 14:31)
Jo fast grejjen är att CS var bara en nördgrej, Starcraft la verkligen grunden för fenomentet E-sport och dess genomslag i västvärlden

Tror att mer än hälften av alla som följer sc2 turneringar spelar ingenting eller ytterst lite, man kan inte säga samma sak om något annat spel.


Ja men det är rätt, men trots det så skulle jag säga att CS var populärare globalt (utanför korea). Jag hade aldrig ens hört om e-sport utanför CS förrän typ 2007-2008. Hade ingen aning om att folk fortfarande spelade SC BW eller något annat spel (wc3, etc)

This post was edited by snoramej on Aug 4 2012 06:39am
Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Aug 4 2012 06:40am
Quote (snoramej @ Aug 4 2012 01:38pm)
Ja men det är rätt, men trots det så skulle jag säga att CS var populärare globalt (utanför korea). Jag hade aldrig ens hört om e-sport utanför CS förrän typ 2007-2008. Hade ingen aning om att folk fortfarande spelade SC BW eller något annat spel (wc3, etc)


cs dog med HeatoN & co för mig
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Aug 4 2012 06:42am
Quote (dej @ Aug 4 2012 02:40pm)
cs dog med HeatoN & co för mig


vouch
cs dog när heaton och spawn försvann och NiP/SK slutade typ
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Aug 4 2012 06:42am
Quote (dej @ 4 Aug 2012 14:40)
cs dog med HeatoN & co för mig


Jag följde CS aktivt ända till typ 2011, det fortsatte vara bra med SK och fnatic-rivaliteten och na'vi's dominans 2010 eller 2011 osv.


Quote (umade @ 4 Aug 2012 14:42)
vouch
cs dog när heaton och spawn försvann och NiP/SK slutade typ


Nu är ju dock teamen som jag nämnde otroligt mycket duktigare än heaton/spawn, de var otroligt bra för sin tid men de har ingen chans mot nutidens spelare.

This post was edited by snoramej on Aug 4 2012 06:42am
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Aug 4 2012 06:47am
Quote (snoramej @ Aug 4 2012 02:42pm)
Jag följde CS aktivt ända till typ 2011, det fortsatte vara bra med SK och fnatic-rivaliteten och na'vi's dominans 2010 eller 2011 osv.




Nu är ju dock teamen som jag nämnde otroligt mycket duktigare än heaton/spawn, de var otroligt bra för sin tid men de har ingen chans mot nutidens spelare.


sluta dumma dey, snoramey.
Man kan inte jämföra sådär
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Aug 4 2012 06:49am
Quote (umade @ 4 Aug 2012 14:47)
sluta dumma dey, snoramey.
Man kan inte jämföra sådär


I det här fallet kan man det, man kan ju även säga att om heaton/spawn hade spelat hela tiden som spelarna nuförtiden har så skulle de troligen fortfarande vara i toppen.

Det handlar mest om strategier och teamwork, det har utvecklats mycket.
Go Back To Svenska Topic List
Prev12346Next
Add Reply New Topic New Poll