d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Anledning Till Att Skippa Spriten
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Aug 1 2012 07:17am
Tråkigt, beklagar!
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Aug 1 2012 08:44am
Quote (x17 @ Aug 1 2012 03:04pm)
-


Skön respekt du har killen.


Tråkigt att höra M00NSHINE, en gammal klasskompis miste sin bror i en bilolycka som var alkoholrelaterad. Riktigt tråkigt sånt här.

This post was edited by Spetch on Aug 1 2012 08:46am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Aug 1 2012 09:45am
Quote (Spetch @ Aug 1 2012 03:44pm)
Skön respekt du har killen.




amen vafan, internet helt rätt ställe att posta sånt här..

eller?

Visst det är tråkigt men vem fan vill läsa sånt här när dom loggar på jsp, thats right ingen.

Om OP mår dåligt över det är det väl bättre att han PMar någon polare eller tar det med IRL folk.

Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Aug 1 2012 09:53am
Quote (Svartermetalisk @ Aug 1 2012 05:45pm)
amen vafan, internet helt rätt ställe att posta sånt här..

eller?

Visst det är tråkigt men vem fan vill läsa sånt här när dom loggar på jsp, thats right ingen.

Om OP mår dåligt över det är det väl bättre att han PMar någon polare eller tar det med IRL folk.


Nej, internet är inte lösningen till sånt här. Man borde förvänta sig sådana svar, men tycker fortfarande att det är jävligt naivt. Skiter lite i om det är på internet eller IRL. Det säger fortfarande mycket om en person.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Aug 1 2012 10:00am
Quote (Spetch @ Aug 1 2012 04:53pm)
Nej, internet är inte lösningen till sånt här. Man borde förvänta sig sådana svar, men tycker fortfarande att det är jävligt naivt. Skiter lite i om det är på internet eller IRL. Det säger fortfarande mycket om en person.


IRL?

Har du någonsin sett någon glida fram till 30 pers han knappt känner och bara "ursäkta, kan vi ta en minut för min polare som dog för fem år sen"

nej

därför att ingen gör så, man tar det med nära vänner eller familj.

Varför skulle det vara annorlunda på internet?

Member
Posts: 92,366
Joined: Dec 8 2005
Gold: 1,067.72
Aug 1 2012 10:05am
Quote (Spetch @ 1 Aug 2012 16:44)
Skön respekt du har killen.


Tråkigt att höra M00NSHINE, en gammal klasskompis miste sin bror i en bilolycka som var alkoholrelaterad. Riktigt tråkigt sånt här.


Quote (Spetch @ 8 Aug 2010 01:10)
Välkommen till jsp.
Vi är ungefär lika seriösa som /b/ eller existenz.
Puss



You've grown soft
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Aug 1 2012 10:05am
Quote (Svartermetalisk @ Aug 1 2012 06:00pm)
IRL?

Har du någonsin sett någon glida fram till 30 pers han knappt känner och bara "ursäkta, kan vi ta en minut för min polare som dog för fem år sen"

nej

därför att ingen gör så, man tar det med nära vänner eller familj.

Varför skulle det vara annorlunda på internet?


Nej precis. Det är inte annorlunda. Att han tar upp problem här ger inte bra effekt. Men jag tycker ju fortfarande att inlägg som x17's är onödigt.
Men om folk nu vill vara naiva istället för att ha lite sympati så kan man ju lika gärna skita i att skriva ett svar till inlägget.


Quote (SCXiao @ Aug 1 2012 06:05pm)
You've grown soft


Finns en gräns, när det gäller folk som har gått bort så har jag väldigt lätt att ge medlidande.

This post was edited by Spetch on Aug 1 2012 10:06am
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Aug 1 2012 10:11am
Quote (Svartermetalisk @ 1 Aug 2012 18:00)
IRL?

Har du någonsin sett någon glida fram till 30 pers han knappt känner och bara "ursäkta, kan vi ta en minut för min polare som dog för fem år sen"

nej

därför att ingen gör så, man tar det med nära vänner eller familj.

Varför skulle det vara annorlunda på internet?


Håller med Martin här.
Visserligen är jag rysk när det kommer till känslor och skiter i det mesta men okända personer spelar mig ingen roll tråkigt nog.
Folk som lägger upp RIP och skit på ex. facebook kan ta och få sprutdiarre i munnen, tycker det är mer okänsligt att hetsa offentligt om det än att låta personen i fråga leva kvar hos nära och kära.
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Aug 1 2012 10:15am
Quote (PlaaD @ Aug 1 2012 06:11pm)
Håller med Martin här.
Visserligen är jag rysk när det kommer till känslor och skiter i det mesta men okända personer spelar mig ingen roll tråkigt nog.
Folk som lägger upp RIP och skit på ex. facebook kan ta och få sprutdiarre i munnen, tycker det är mer okänsligt att hetsa offentligt om det än att låta personen i fråga leva kvar hos nära och kära.


Men jag håller med Martin också på den punkten. Söka Empati/Symptati, medlidande etc online är det sämsta du kan göra.
Men folk som hetsar upp och tuffar tills sig genom fräcka kommentarer är ju så grymt onödigt gjort.

Tänk er lite; Många som lägger upp och söker medlidande online är oftast ungdomar 14-17+ år. Medan 50% gör det för uppmärksamhet gör 50% av dem det för att de inte har någon annanstans att ta upp skiten.
Därför tycker jag inte alls att det är roligt när folk kastar skit på dem online

E/ Tror säker att ett simpelt "I feel you bro"-inlägg (typ) kan ge många personer lite comfort i skiten de sitter i IRL.
Många kommer till internet för att bara plugga ur verkliga livet.

This post was edited by Spetch on Aug 1 2012 10:17am
Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Aug 1 2012 10:17am
Quote (Spetch @ Aug 1 2012 05:15pm)
Men jag håller med Martin också på den punkten. Söka Empati/Symptati, medlidande etc online är det sämsta du kan göra.
Men folk som hetsar upp och tuffar tills sig genom fräcka kommentarer är ju så grymt onödigt gjort.

Tänk er lite; Många som lägger upp och söker medlidande online är oftast ungdomar 14-17+ år. Medan 50% gör det för uppmärksamhet gör 50% av dem det för att de inte har någon annanstans att ta upp skiten.
Därför tycker jag inte alls att det är roligt när folk kastar skit på dem online


Han var ju ändå någon som de allra flesta kände här...
Go Back To Svenska Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll