d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Köpa Bil > Svårt Att Välja
Prev1234Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
Jul 4 2012 07:12pm
Quote (Spetch @ 5 Jul 2012 01:11)
Sa ja inte. Hittar bara ingen bättre nära mig.
Men är denna volvon ett dumt köp, inte volvo rent generellt. Ute efter några bra åsikter helt enkelt.



kr 50 mil norrut, köp samma bil och få en 1000 tusen gånger bättre bil som håller.... stockholmare och annat patrsk kan inte köra bil och staten saltar som att de vore sill...
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jul 5 2012 12:17am
ta volvon :) när du chippar och om du chippar så blir dom bra mycket billigare/mil än saaben vid chippning..

sen är turbon i saabar av plast :D
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jul 5 2012 12:28am
Det är lika kul varje gång Chefen håller på och jiddrar om Stockholm för det är så sjukt uppenbart att hans känslor grundar sig i avundsjuka :lol:

Stackars kille.
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
Jul 5 2012 01:25am
Quote (Chefen @ 5 Jul 2012 03:06)
varför inte en nyare s60? mondeo? ghia ofc??


går inte att jämfra en 2,4t mot en 2,5 t 09 men så mkt pengar vekar du inte ha


E/ ett råd, sälpp 08 stuket, släpp allt som har med insöad att göra och tänk efter, ordentligt... så kommer du tänka på 2 helt andra bilar


Rekomenderar du Ford? xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


On topic: jag hade kollat på Audi eller Bmw..Audi a4 B6 Tsq 2001-2004...1.8t motorn..kollar man att den är rätt servad med oljan så är det en riktigt fin bil.


This post was edited by K1NGEN on Jul 5 2012 01:30am
Member
Posts: 8,409
Joined: Aug 11 2009
Gold: 93.30
Jul 5 2012 05:03am
Quote (Svartermetalisk @ 5 Jul 2012 07:28)
Det är lika kul varje gång Chefen håller på och jiddrar om Stockholm för det är så sjukt uppenbart att hans känslor grundar sig i avundsjuka :lol:

Stackars kille.


Haha, för att citera våran stads-farbror Lasse, "Stockholm i mitt hjärta..."
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
Jul 5 2012 05:19am
[QUOTE=snigelfis,5 Jul 2012 13:03]Haha, för att citera våran stads-farbror Lasse, "Stockholm i mitt hjärta..."[/QUOT

aja ni har lasse berghagen........som sjunger om sthlm


gbg>>



This post was edited by K1NGEN on Jul 5 2012 05:20am
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Jul 5 2012 09:41am
Quote (PhearCIII @ 5 Jul 2012 02:02)
SAAB är inte av lika hög kvalitét som Volvo, det är bara att Googla lite så förstår du, men dock har Volvon gått rätt mycket för en turboladdad motor, och sen får du fråga dig själv om du vill ha en bil med turbo som förstabil, med tanke på försäkringskostnad

Skulle iaf ta Volvon alla dagar i veckan av dom 2, har själv kollat väldigt mycket på S60, verkar vara mycket bil för pengarna

/E; Volvon har ju t.o.m bättre utrustning


Saab är inte "dåligt" man man får mer för pengarna på andra håll. Gillar inte volvo så hemskt mycket.

Fake edit. Om du skrev med priset kunde det underlätta om du bryr dig.
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
Jul 5 2012 10:20am
Quote (Svartermetalisk @ 5 Jul 2012 06:28)
Det är lika kul varje gång Chefen håller på och jiddrar om Stockholm för det är så sjukt uppenbart att hans känslor grundar sig i avundsjuka :lol:

Stackars kille.



de är salt, dom bryr sig inte om repor,priset är oftast lägre då de flesta bilar är i ett otroligt sämre skick

OM du provar läsa på lite om bilar så kommer du med största sannolikhet att se att bilarna i norrland är frächare bilar! (bara sagt nått om detta i min förklaring) till och med frågat en bilsäljade i stockholm om han vill ha en norrlänsk kurs i backning...OCH sen visst, jag tycker inte om stockholm (stressen osv) bott i götet och om du har läst vad jag postat så lutar det åt att jag ska flytta till stockholm...


nått mer du hade på hjärtat?
Quote (Makta @ 5 Jul 2012 15:41)
Saab är inte "dåligt" man man får mer för pengarna på andra håll. Gillar inte volvo så hemskt mycket.

Fake edit. Om du skrev med priset kunde det underlätta om du bryr dig.


känner kanske 10-15 personer som haft/har saab och inte bara vanliga utan viggen osv, samtliga har lådan rasat på eller veven hoppat ut genom blocket ^^ ''inte dålig''

senast jag var med om detta var 10 minuter innan jag började jobbet i vintras..

Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jul 5 2012 10:26am
Quote (Chefen @ 5 Jul 2012 18:20)
de är salt, dom bryr sig inte om repor,priset är oftast lägre då de flesta bilar är i ett otroligt sämre skick

OM du provar läsa på lite om bilar så kommer du med största sannolikhet att se att bilarna i norrland är frächare bilar!  (bara sagt nått om detta i min förklaring) till och med frågat en bilsäljade i stockholm om han vill ha en norrlänsk kurs i backning...OCH sen visst, jag tycker inte om stockholm (stressen osv) bott i götet och om du har läst vad jag postat så lutar det åt att jag ska flytta till stockholm...


nått mer du hade på hjärtat?

känner kanske 10-15 personer som haft/har saab och inte bara vanliga utan viggen osv, samtliga har lådan rasat på eller veven hoppat ut genom blocket ^^ ''inte dålig''

senast jag var med om detta var 10 minuter innan jag började jobbet i vintras..


eller turbon gått sönder, motorn skurit, bromsskivor böjts, bärarmar lossnat glömde jag något?

men folk tycker dom är snygga så det går ju an att köpa en halv bil

This post was edited by Intenso8 on Jul 5 2012 10:27am
Member
Posts: 997
Joined: Nov 19 2011
Gold: 35.37
Warn: 10%
Jul 5 2012 10:31am
audi!
Go Back To Svenska Topic List
Prev1234Next
Closed New Topic New Poll