Quote (Tixon @ 4 Jul 2012 07:10)
om det är liknande som det jag meckade med igår så kommer malware bytes inte att ta bort det
de virusprogrammen som använder sig av "betala eller så händer detta och detta" uppdaterar sig hela tiden och stoppar alla malwareprogram / virusskydd från att funka typ.
@ eviilution det beror helt på om det är en gammal eller ny version av den, prova att ladda ner Malwarebytes, det är ett bra program för att ta bort mycket men inte allt.
det finns dock stor risk för att det lättaste är att ominsallation.
Tog mig en titt på flashback och fann:
Mina käre medflashbackare,
detta virus var ett av de jobbigaste jag någonsin stött på. Men jag hittade en lösning. Det jag gjorde var att jag startade datorn, under starten valde jag att starta i felsäkert läge med kommandotolk (tror jag det stod). När datorn har startat skriver du in msconfig i den svarta rutan. Därefter trycker du på autostart och hittar sedan "okbtvbrujcnhkss". Detta är viruset. Klicka bort checkrutan för att den ska autostarta. Tryck sedan OK och starta om datorn som vanligt. Klart!
Jag rekommenderar starkt att ni sedan kör en virusscan på datorn och mördar denna onda fil.
Mvh
/Fittan
Tydligen har detta funkat för flera, så blir att testa när jag kommer hem
Quote (Intenso8 @ 4 Jul 2012 07:10)
du kan ju alltid betala polisen.... DIN BANDIT!!!
Det roliga är ju att man kollar alla knäppa länkar på existenz och även spanar in motherless (vilket innehåller en hel del suspekt skit) imellanåt, så helt fel har ju inte detta virus ändå