d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Currency Auction House? > Nån Som Tjänat Något?
Prev123Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Jun 28 2012 09:40am
Quote (PhearCIII @ 28 Jun 2012 15:08)
På D3 finns det ett ställe där du kan lägga upp items för auktioner, Auction House
Förut kunde man bara sälja för guld, men sen den 15e Juni (?) kan man även sälja för Euro

Man lägger upp sitt item, sätter ett startpris för bud och ett buyout pris
Väljer du att casha ut via PayPal tar Blizzard en 1€ avgift och PayPal en 15% avgift på hela beloppet (ett item kan max säljas för 250 Euro)
Du kan även välja att pengarna ska gå till ditt b.net konto, så att du kan köpa spel för dom pengarna


Okej, känns ganska vettigt.

e: Grejen var att jag googlade på det och tog första länken och kom hit http://currency.ha.com/c/index.zx ungefär som *** eller något. ^^

This post was edited by eviilution on Jun 28 2012 09:42am
Member
Posts: 205,334
Joined: Aug 22 2008
Gold: 3,641.97
Jun 28 2012 09:45am
Quote (ChingeR @ 28 Jun 2012 13:41)
exzit har varit rätt så hajpad på det där vad jag vet


Troll'd
Member
Posts: 6,103
Joined: Aug 8 2010
Gold: 6,600.00
Jun 28 2012 11:32am
runt 2800kr har då jag fått in.
Member
Posts: 31,927
Joined: Nov 11 2009
Gold: 4,611.00
Jun 28 2012 12:25pm
0.35€ :D
Member
Posts: 13,728
Joined: Jun 14 2008
Gold: 160.00
Jun 28 2012 12:46pm
Quote (PlaaD @ 28 Jun 2012 16:11)
Han scammar ju obv  :ph34r:


true story :(
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jun 28 2012 01:32pm
Quote (ponchan @ 28 Jun 2012 19:32)
runt 2800kr har då jag fått in.


bara? jag har dragit in cirka 5500£ :blush:
Member
Posts: 60,027
Joined: Jun 27 2007
Gold: 8,806.69
Jun 28 2012 01:34pm
Quote (Intenso8 @ Jun 28 2012 08:32pm)
bara? jag har dragit in cirka 5500£  :blush:


Säljer du för pund? :D
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jun 28 2012 01:37pm
Quote (PhearCIII @ 28 Jun 2012 21:34)
Säljer du för pund? :D


jopp han säljer för SEK ?whats the difference :( nu blev jag ledsen i ögat...
Member
Posts: 33,170
Joined: Nov 8 2008
Gold: 13.90
Jun 28 2012 01:40pm
Är det typ bara 100+ mil saker man kan sälja där eller?
Member
Posts: 27,934
Joined: Jul 3 2007
Gold: 18,581.00
Jun 28 2012 02:08pm
15 euro :(
Go Back To Svenska Topic List
Prev123Next
Closed New Topic New Poll