d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Peace & Love
Prev12346Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jun 24 2012 04:17pm
Quote (ImoK @ Jun 24 2012 11:14pm)
jämfört med förra årets deadmau5, 30 stm, kings of leon, the strokes,  bad religion, bob dylan, journey, the ark, the sounds?

men visst, alla har väl olika musiksmak :)


Kings of Leon, Ark och Sounds är ju bara avdankade band som var heta för 10 år sedan.

Bob Dylan har inte varit bra på evigheter, min chef var på spelningen --> gick efter fyra låtar

Strokes är tungt dock
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
Jun 24 2012 04:24pm
Quote (Svartermetalisk @ Jun 24 2012 11:10pm)
Vafan snackar du om?

Mumford & sons, My Morning Jacket, The Shins, Anna ternheim, Pains of Being pure at heart, M Ward, Imperial State Electric, John Hiatt

är alla svinbra

Way out west har dock bättre bokningar.

Black Keys är svårslaget


Kan man höra några låtar från dessa band på t.ex radio?
Känner inte igen något utav dom du skrev :S
Member
Posts: 21,643
Joined: Jun 14 2006
Gold: 2,310.27
Jun 24 2012 04:29pm
Quote (Svartermetalisk @ 24 Jun 2012 23:17)
Kings of Leon, Ark och Sounds är ju bara avdankade band som var heta för 10 år sedan.

Bob Dylan har inte varit bra på evigheter, min chef var på spelningen --> gick efter fyra låtar

Strokes är tungt dock


din chef är en idiot, jag var där.

och det spelar väl ingen roll om dom var heta för 10 år sedan?
kings of leon är mäktiga som fan live

var där 2011 mest för att se 30 stm dock och det var så jävla awesome, gjorde hela resan.

nästa band man vill se är the killers, men de kmr ju aldrig för fan till sverige :(
Member
Posts: 73,189
Joined: Jun 12 2007
Gold: 2.63
Trader: Trusted
Jun 24 2012 07:48pm
jag har inte riktigt än bestämt mig.
Member
Posts: 9,330
Joined: Oct 30 2006
Gold: 1,029.08
Jun 24 2012 11:35pm
Quote (ImoK @ 25 Jun 2012 00:29)
din chef är en idiot, jag var där.

och det spelar väl ingen roll om dom var heta för 10 år sedan?
kings of leon är mäktiga som fan live

var där 2011 mest för att se 30 stm dock och det var så jävla awesome, gjorde hela resan.

nästa band man vill se är the killers, men de kmr ju aldrig för fan till sverige :(


Jävlar vilken idiot jag måste vara isåfall, för jag tyckte han sög hästdase.
Han valde sketna låtar som man inte kände igen, spelade dem konstigt och boring, hans röst lät som om han inte druckit annat än whiskey på 30 år (i vilket det kan ligga en del sanning i perhaps ^^), hade ABSOLUT inget mellansnack och man filmade hela skiten utifrån så om man inte stod längst fram (vilket jag iofs gjorde B) ) såg man honom inte överhuvudtaget. Som grädde på moset hade han bestämt sig för att man inte
fick ta bilder heller haha.
Nä, Bob Dylan må va en jävel på att göra musik i studion, men hans prestationer på scenen är inget.
Timbuktu, Veronica Maggio och speciellt Foreigner levererade dock stenhårt det året. Blir nästan lite hård bara av att tänka på det. Ah....

This post was edited by BraSma on Jun 24 2012 11:37pm
Member
Posts: 9,330
Joined: Oct 30 2006
Gold: 1,029.08
Jun 24 2012 11:46pm
jag måste säga jag småhatar er alla som ska till pl

var en fin lineup faktiskt. Kent, Billy Idol, Dropkick Murhpys, Eldkvarn, Rise Against, Thåström, Maggio, Timbuktu o Wolfmother

mums!
Member
Posts: 21,148
Joined: Dec 21 2005
Gold: 2.16
Jun 25 2012 03:40am
peace & love tror mer på. fjårtiz fylla & sno allt som inte sitter fastbultat
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jun 25 2012 05:36am
Quote (ImoK @ Jun 24 2012 11:29pm)
din chef är en idiot, jag var där.

och det spelar väl ingen roll om dom var heta för 10 år sedan?
kings of leon är mäktiga som fan live

var där 2011 mest för att se 30 stm dock och det var så jävla awesome, gjorde hela resan.

nästa band man vill se är the killers, men de kmr ju aldrig för fan till sverige :(


Min chef är en idiot ja men jag har snackat med typ 5-6 pers som har sett han på sistonde och dom har alla sagt att han är skit så har ingen större lust att kolla för mig själv :=)

Det spelar ju absolut roll, jag tycker det är roligare att kolla grejjer som är superheta just nu än saker som var superheta för många år sedan men som idag är ganska daterade.

Går du hellre på Deadmau5 eller på E-type liksom?

Quote (Kerzhakov @ Jun 24 2012 11:24pm)
Kan man höra några låtar från dessa band på t.ex radio?
Känner inte igen något utav dom du skrev :S


Alla dom där grejjerna är ledande inom sin genre just nu, Black Keys t.ex säljer ut USAs absolut största arenor på löpande band

M.Ward har gjort typ 4 skivor som hyllats till skyarna av alla kritiker värda namnet.

My Morning Jacket är ett av dom största folkrockbanden senaste 5 åren, Mumford & sons är typ största hajpen sista åren i indiekretsar osv osv osv

Bara kanonartister

Har man koll på musik vet man vad det är.
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Jun 25 2012 07:00am
Quote (Svartermetalisk @ 25 Jun 2012 13:36)
Min chef är en idiot ja men jag har snackat med typ 5-6 pers som har sett han på sistonde och dom har alla sagt att han är skit så har ingen större lust att kolla för mig själv :=)

Det spelar ju absolut roll, jag tycker det är roligare att kolla grejjer som är superheta just nu än saker som var superheta för många år sedan men som idag är ganska daterade.

Går du hellre på Deadmau5 eller på E-type liksom?


E-type best.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Jun 25 2012 08:20am
Quote (Svartermetalisk @ 25 Jun 2012 00:17)
Kings of Leon, Ark och Sounds är ju bara avdankade band som var heta för 10 år sedan.

Bob Dylan har inte varit bra på evigheter, min chef var på spelningen --> gick efter fyra låtar

Strokes är tungt dock


Dylan var det sämsta jag hört, lyssnade på de första 2-3 låtarna sedan gick jag och ställde mig längst fram på Journey istället.
Jag kände igen 1 låt (det hördes bort till Journey som spelade på scenen bredvid) av allihopa och då lyssnar jag mycket på Dylan.

3 akter jag skulle velatl se i år; Nero, Rise Against & Dropkick Murphys (kan ha missat någon nytillkommen men men)
Go Back To Svenska Topic List
Prev12346Next
Add Reply New Topic New Poll